EX30 verbindt telkens met Android WiFi

Hij is aangekondigd. Introductie op 7 juni 2023
Plaats reactie
mvveelen
1st Gear member

Het zal vast een instelling zijn, maar vrijwel altijd maakt m'n iPhone verbinding met een of ander Android WiFi en ik ben dan vervolgens de internetverbinding kwijt op m'n toestel. Netwerk vergeten op m'n iPhone helpt niet, automatisch verbinden uitzetten op m'n iPhone helpt niet. Is dit een instelling in de EX30 zelf? Wat is het nut en kan ik dat daar dan uitzetten?

Is het dit (ik kan het pas morgen of maandag nakijken als de schade is hersteld aan m'n EX30)?

Settings → Connectivity → Wi-Fi Hotspot
En dan:
Wi-Fi Hotspot → Off
Ook: Allow other devices to connect → Off
⚠️ Bij sommige softwareversies heet het:
"Android Auto Wi-Fi"
"Device WiFi"
"Car Hotspot"
EX30 Twin Ultra April 2024
mvveelen
1st Gear member

Ik heb op meerdere plekken Android Auto uitgezet zonder daarbij functionaliteit te missen. Tenminste, niet dat ik heb gemerkt.

Echter, mijn iPhone blijft toch op een gegeven moment te verbinden met SSID "Android_Share_4581" en dat moet wel uit de auto komen. Hoe dan? Waar kan ik dit vinden? Want het netwerk vergeten, of uitzetten dat de iPhone automatisch verbindt met dat WiFi netwerk helpt niet. Het vervelende is ook dat ik op dat moment geen internetverbinding heb, dus ik wil dat echt wel uit kunnen zetten.
EX30 Twin Ultra April 2024
BertZ64
3rd Gear member

Vaak wordt een CarPlay verbinding tot stand gebracht met Bluetooth. Vervolgens wordt een dataverbinding opgezet op wifi. Dat zou een oorzaak kunnen zijn als je CarPlay gebruikt.

Probeer eens om alle verbindingen te verwijderen/vergeten, zowel op BT als ook op wifi. Daarna iPhone opnieuw opstarten en ook de auto minimaal 10 minuten uitschakelen.

Ben benieuwd hoe het daarna gaat.
Bert
Privé: Volvo XC60 T8 AWD Recharge Inscription (MY 2021)
Zakelijk: BMW iX1 eDrive 20 (2025)
Urbexpeditie
7th Gear member

Auto terugzetten maar fabrieksinstellingen....
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...

"Small streams make great rivers 🎣"
Plaats reactie

Terug naar “EX30”