Ik ben gewend van vroegr dat een automaat een lock-up funcie heeft tijden constant rijden.
Heeft deze automaat dat ook?
Hoe kan ik testen of dat goed werkt?
Heeft Geartronic XC60 T5 2018 een lock-up functie?
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 7246
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Lijkt mij wel anders zou je namelijk continu slip hebben. Vanwaar deze vragen?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
Jelmer de Jong
- 6th Gear member
- Berichten: 3211
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
-
XC60T5
- 2nd Gear member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 28.09.2021 - 22:50
Ik gebruik de OBD2 app Car scanner. Kan ik daar ook iets mee?
-
Jelmer de Jong
- 6th Gear member
- Berichten: 3211
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Geen idee of die het ook kan. Je hebt een 'lockup requested' en 'lockup current'. De ene geeft aan of de back op dat moment in lockup zou moeten, de andere geeft aan of de bak op dat moment lockup geactiveerd heeft.
-
erichendri
- 3rd Gear member
- Berichten: 334
- Lid geworden op: 26.07.2017 - 22:25
- Locatie: Doorn
Tegenwoordig gaan de bakken in 1 of 2 al in de lockup.
Is brandstofbesparend en minder warmte opwekking.
Met schakelen zijn er 2 opties om schokjes te voorkomen.
Ff snel uit de lockup of ontstekingsverlating.
Eric
Is brandstofbesparend en minder warmte opwekking.
Met schakelen zijn er 2 opties om schokjes te voorkomen.
Ff snel uit de lockup of ontstekingsverlating.
Eric
-
XC60T5
- 2nd Gear member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 28.09.2021 - 22:50
Ik zie in OBD2: [TCM] gear ratio actual and requested. Bedoel je die?Jelmer de Jong schreef: ↑16.07.2022 - 19:48 Geen idee of die het ook kan. Je hebt een 'lockup requested' en 'lockup current'. De ene geeft aan of de back op dat moment in lockup zou moeten, de andere geeft aan of de bak op dat moment lockup geactiveerd heeft.
-
Jelmer de Jong
- 6th Gear member
- Berichten: 3211
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Zou kunnen, elke software heeft weer een andere benaming voor hetzelfde.
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9605
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
Je kan toch voelen dat hij in lockup gaat?
Ik de mijne dat doet voel ik gewoon die vaste verbinding tussen motor en wielen. Zonder lockup een beetje gas bij en je ziet direct het toerental stijgen maar de snelheid nog niet.
Bij lockup stijgen ze gelijktijdig.
Vooral als ik de geartronic handmatig schakel is duidelijk wanneer de lockup er in zit.
Ik de mijne dat doet voel ik gewoon die vaste verbinding tussen motor en wielen. Zonder lockup een beetje gas bij en je ziet direct het toerental stijgen maar de snelheid nog niet.
Bij lockup stijgen ze gelijktijdig.
Vooral als ik de geartronic handmatig schakel is duidelijk wanneer de lockup er in zit.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MIIVolvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1512
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
De 8 traps schakelt de lock up zo snel in dat je niet merkt dat het toerental iets zakt. Bij mijn B4 merk je het alleen in de tweede versnelling een beetje.
Heel anders dan de oude bakken die pas vanaf de 4de versnelling in lock up gaan, dat rijdt soms net als een CVT, bijna een constant toerental bij versnellen met maar een minimale terugval in toeren bij schakelen.
Heel anders dan de oude bakken die pas vanaf de 4de versnelling in lock up gaan, dat rijdt soms net als een CVT, bijna een constant toerental bij versnellen met maar een minimale terugval in toeren bij schakelen.
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9605
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
Mijn 5 GT kan vanaf 3 in lockup, en in M stand schakelt hij met lockup naar 4 en 5 en komt er niet meer uit.
Die 8 bakken hebben toch ook wel een handschakelmodus?
Rijden op de koppelomvormer moet toch wel opvallen. Zo niet, dan zal hij al in lockup zitten. Zoals het ook hoort vind ik.
Die 8 bakken hebben toch ook wel een handschakelmodus?
Rijden op de koppelomvormer moet toch wel opvallen. Zo niet, dan zal hij al in lockup zitten. Zoals het ook hoort vind ik.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MIIVolvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
















