Lekkage koelvloeistof

De plaats om te praten over de voor- en nadelen van benzine, diesel en gas als brandstof.
"Gas is om op te koken" en "Diesel is voor tractoren"
Maar ook over alle andere noodzakelijke olieën voor de auto. Voor bi-fuelrijders is er een aparte rubriek.
Plaats reactie
Richy
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 12.05.2022 - 10:24

Beste Volvo kenners, bedankt voor jullie reactie, ik ben helaas geen echte kenner om met Forums om te gaan, sorry voor mijn zeer zeer late reactie, maar…….nu het volgende, ik rijd vrijwel niet meer helaas met mijn Volvo T5R handgeschakeld en nog geen 2 ton op de teller…..
Gisteren heb er weer mee gereden, heerlijk, snel, Per Fect, maar…ik verlies koelvloeistof bij de slang die aan de bovenzijde zit van de radiator, het lijkt wel alsof de druk zo groot is, dat het er dus lichtelijk uitspuit, temperatuur is prima en stabiel, auto rijd geweldig, geen olie in de koelvloeistof en visa versa….HELP….wat is hier loos…?
Ik hoor het graag van jullie.

Thxs.

Richy
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 28257
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Slang niet ergens gescheurd, klem nog goed vast?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 31899
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Slang en de klemmen vervangen.
XC60 T6 PIH Ultra Thema dark 2025
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
RZA
5th Gear member
Berichten: 1393
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Ja dat zou ook het eerste zijn dat ik zou checken.
- V90 T5 90th Anniversary Edition || Denim Blue || MY 2018 || Polestar Engineered
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
- MGF 1.8i || British Racing Green || 2000 || K-maps remap
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1616
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Slangklemmen roesten nog wel eens door maar ook de radiator zelf kan de oorzaak zijn.
Richy
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 12.05.2022 - 10:24

Hallo, ja, uiteraard heb ik die gecheckt en deze zijn vorig jaar vervangen, de slangen kan ik ook bij bedrijfstemperatuur gewoon indrukken, zijn dus zacht…?
Ik zal eerst dan maar een nieuwe klem plaatsen, wellicht dat de huidige klem niet voldoende afsluit.
Bedankt.
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 9635
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam

De aansluiting van de radiator wil ook wel eens breken.

Je zegt dat het lijkt of de druk te hoog is, maar je kan wel in de slang knijpen omdat die zacht is.
Ik kan na een lange rit ook in die slang knijpen met draaiende motor, zo lang ik de warmte kan weerstaan tenminste. Maar dat hij zacht is moet geen probleem zijn toch?

En hoeveel koelvloeistof verlies je dan, een liter op 5000 km? Veel meer, veel minder?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Richy
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 12.05.2022 - 10:24

Hallo, het verlies komt aan de bovenste aansluiting op de radiator,mdaar spuit het lichtjes eruit, oftewel het sijpelt hard, alleen op deze aansluiting.
Ik heb er nu een extra tandsklem bij gezet, denk dat het toch daar zat, we gaan het de komende dagen zien.
Ik wil wel dat die gele banaan lekker blijft lopen…..🍌
Bedankt beste meedenkers 🙏
Plaats reactie

Terug naar “Over alle vloeistoffen”