Ik heb een heerlijke XC70 D5 automaat uit 2016.
Een dagelijkse irritatie is alleen dat het systeem van de navigatie, achteruit rij camera enzo er best lang over doet om op te starten. Ik weet dat het systeem werkt met een harde schijf.
Mijn vraag: is het mogelijk om deze harde schijf te vervangen door een veel snellere (SSD) schijf? Heeft iemand daar ervaring mee?
XC70 2016 D5 harde schijf vervangen
-
v50 2.0 d 2004
- Starter
XC70 D5 automaat 2016
-
HansEindhovenV70
- 4th Gear member
Volgens mij is het een standaard IDE harddisk, kan wellicht.
-
Willem XC60
- 2nd Gear member
Als het idd een standaard ide harddisk is, zou vervanging mogelijk moeten zijn. Als het een sata-aansluiting is, dan zou ik zelfs adviseren een ssd te plaatsen. Sneller, klein en minder gevoelig voor temperaturen en vocht.
Maar geen idee waar de schijf is ingebouwd. Uiteraard wel opletten dat zelfde bestandssysteem gaat worden gebruikt. Wellicht verstandig eerst te proberen of je van de huidige schijf een image kunt maken (sector voor sector geadviseerd) dan die terug zetten op nieuwe disk. Ook mogelijk huidige disk te klonen en partitiegrootte daarna aan te passen.
Wel een leuk computerklusje.
Maar geen idee waar de schijf is ingebouwd. Uiteraard wel opletten dat zelfde bestandssysteem gaat worden gebruikt. Wellicht verstandig eerst te proberen of je van de huidige schijf een image kunt maken (sector voor sector geadviseerd) dan die terug zetten op nieuwe disk. Ook mogelijk huidige disk te klonen en partitiegrootte daarna aan te passen.
Wel een leuk computerklusje.
V70 - D5
V70 - 2.4D
XC70 - 2.4D
XC60 - T5 AWD Inscription Luchtvering
XC60 - T6 Full Options incl. wederom Luchtverng
V70 - 2.4D
XC70 - 2.4D
XC60 - T5 AWD Inscription Luchtvering
XC60 - T6 Full Options incl. wederom Luchtverng
-
Urbexpeditie
- 7th Gear member
De SATA interface is hetzelfde, maar de firmware van het navigatiesysteem voert checks uit op het opslagmedium zoals type en serienummer. Als deze niet overeenkomt dan crashed het systeem direct.
Maar probeer het. Ik ben wel benieuwd of je het werkend gaat krijgen.
Maar probeer het. Ik ben wel benieuwd of je het werkend gaat krijgen.