XC70 2016 D5 harde schijf vervangen

De grotere Volvo's
Plaats reactie
v50 2.0 d 2004
Starter

Ik heb een heerlijke XC70 D5 automaat uit 2016.
Een dagelijkse irritatie is alleen dat het systeem van de navigatie, achteruit rij camera enzo er best lang over doet om op te starten. Ik weet dat het systeem werkt met een harde schijf.

Mijn vraag: is het mogelijk om deze harde schijf te vervangen door een veel snellere (SSD) schijf? Heeft iemand daar ervaring mee?
XC70 D5 automaat 2016
HansEindhovenV70
4th Gear member

Volgens mij is het een standaard IDE harddisk, kan wellicht.
Willem XC60
2nd Gear member

Als het idd een standaard ide harddisk is, zou vervanging mogelijk moeten zijn. Als het een sata-aansluiting is, dan zou ik zelfs adviseren een ssd te plaatsen. Sneller, klein en minder gevoelig voor temperaturen en vocht.

Maar geen idee waar de schijf is ingebouwd. Uiteraard wel opletten dat zelfde bestandssysteem gaat worden gebruikt. Wellicht verstandig eerst te proberen of je van de huidige schijf een image kunt maken (sector voor sector geadviseerd) dan die terug zetten op nieuwe disk. Ook mogelijk huidige disk te klonen en partitiegrootte daarna aan te passen.

Wel een leuk computerklusje.
V70 - D5
V70 - 2.4D
XC70 - 2.4D
XC60 - T5 AWD Inscription Luchtvering
XC60 - T6 Full Options incl. wederom Luchtverng
Urbexpeditie
7th Gear member

De SATA interface is hetzelfde, maar de firmware van het navigatiesysteem voert checks uit op het opslagmedium zoals type en serienummer. Als deze niet overeenkomt dan crashed het systeem direct.

Maar probeer het. Ik ben wel benieuwd of je het werkend gaat krijgen.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...

"Small streams make great rivers 🎣"
Plaats reactie

Terug naar “De 60 - 70 - 80 en 90 series”