Ik heb met onze vorige XC60 ook wat lopen klooien met verschillende rijstanden. Uiteindelijk gewoon voor het gemak gegaan en gewoon op Power met de hut erachter. Ik kon geen meetbare verschillen waarnemen tussen Individueel (Hybrid en (lucht)vering in power en de Power stand. Het enige verschil was dat je in de Hybrid stand bij een klim en nat weer de auto begon te zoeken naar grip, en dat was over als je hem in Power zet. De achterwielaandrijving maakt dan merkbaar het verschil. Bijkomend voordeel is dat de power stand altijd een 4-5 km aan accu laat staan, wat voldoende is om elektrisch de camping op te rijden.
Dat je trouwens altijd AWD hebt in de powerstand komt niet overeen met wat ik waarneem op het scherm met de bestuurdersprestaties. Daar zie de elektromotor alleen bijschakelen bij het optrekken en versnellen.
Nu met de Google auto heb ik niet zoveel meer in te stellen, in ieder geval geen individuele modus meer dus dat wordt standaard het standje power.
V60 als trekauto
- BertZ64
- 4th Gear member
Het is inderdaad waarschijnlijker dat de achterwielen pas bijschakelen indien nodig.
Bert
Privé: Volvo XC60 T8 AWD Recharge Inscription (MY 2021) Fusion Red met vele opties waaronder luchtvering.
Zakelijk: BMW iX1 eDrive 20 xLine (2025)
Privé: Volvo XC60 T8 AWD Recharge Inscription (MY 2021) Fusion Red met vele opties waaronder luchtvering.
Zakelijk: BMW iX1 eDrive 20 xLine (2025)