Klopt. En het valt ook niet mee een set echt goede speakers in een auto kwijt te raken
AAOS 4.2.13
- BertZ64
- 4th Gear member
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bert
Privé: Volvo XC60 T8 AWD Recharge Inscription (MY 2021) Fusion Red met vele opties waaronder luchtvering.
Zakelijk: BMW iX1 eDrive 20 xLine (2025)
Privé: Volvo XC60 T8 AWD Recharge Inscription (MY 2021) Fusion Red met vele opties waaronder luchtvering.
Zakelijk: BMW iX1 eDrive 20 xLine (2025)
- mga1600
- 6th Gear member
In de dagelijkse praktijk werkt het met de oude chip prima wat mij betreft. Het enige is dat als ik satellite view ( heb ik altijd) aan heb ik soms heel even witte blokken zie als ik op een gedeelte van een route kom, waar ik de offline kaarten niet van gedownload heb. En dat “probleem”, duurt hooguit 3 seconden. Voor de rest muziek ( Spotify op hoogte resolute) ergsoepel, navigatie soepel, cameras soepel, voice command soepel. Prima mee te leven…J33Bee schreef: ↑24.12.2025 - 10:40Klopt, maar het gros heeft Intel hardware die nog nooit snappy heeft gedraaid icm AAOS.Willem XC60 schreef: ↑24.12.2025 - 10:08 Bij mijn weten is mijn XC60 MY26 uitgerust met een Snapdrageon processor.
Daarom is Intel er ook mee gestopt denk ik, niet omdat ze zo’n goede auto chip maaktenDat is vanaf MY26 het enige voordeel; Snapdragon.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
- mga1600
- 6th Gear member
Eens: ik heb B&W wat fantastisch klinkt als je stilstaat of niet al te hard rijdt, maar bij hogere snelheid of met wind of regen bederven de bijgeluiden toch de pret een beetje.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
- J33Bee
- 5th Gear member
Niet mee eens, ik stel 3 zaken in voordat ik vertrek. De BC moet steeds opstarten en dan duurt het lang voordat ik die settings kan doen, ipv meteen bij de les.mga1600 schreef: ↑29.12.2025 - 12:30
In de dagelijkse praktijk werkt het met de oude chip prima wat mij betreft. Het enige is dat als ik satellite view ( heb ik altijd) aan heb ik soms heel even witte blokken zie als ik op een gedeelte van een route kom, waar ik de offline kaarten niet van gedownload heb. En dat “probleem”, duurt hooguit 3 seconden. Voor de rest muziek ( Spotify op hoogte resolute) ergsoepel, navigatie soepel, cameras soepel, voice command soepel. Prima mee te leven…
- ISA kun je meteen uitdrukken op het stuur (reageert niet altijd meteen, zodra het display actief is. Geen idee of dit ook aan de IHU gekoppeld is, want veiligheidssysteem)
- CTA response op scherm is traag en na drukken altijd 1-2 seconden wachten tot het verwerkt is
- Motor instelling aanpassen idem, druk je op settings rechts onderin, 1-2 seconden wachten tot het verwerkt is
Daarin loop je ook meteen tegen beperkingen aan zoals een snelkoppeling en/of driver profile die je NIET kunt activeren. Ik moet dus 7x drukken voordat ik "kan" vertrekken omdat mijn persoonlijke instellingen dan goed staan, maar niet worden onthouden.
Dit zie je ook terug in het Polestar filmpje, die Nederlander zegt het precies, waar ik ook hinder van ondervindt (elke keer als je de auto start). Het systeem is/reageert traag, de Snapdragon is meteen spot-on.
Maar dit is meer materie voor; viewtopic.php?p=1942641#p1942641
-
VolvoMan1962
- 1st Gear member
7x 1 seconde en 2x 2 seconden wachten.J33Bee schreef: ↑30.12.2025 - 17:57Niet mee eens, ik stel 3 zaken in voordat ik vertrek. De BC moet steeds opstarten en dan duurt het lang voordat ik die settings kan doen, ipv meteen bij de les.mga1600 schreef: ↑29.12.2025 - 12:30
In de dagelijkse praktijk werkt het met de oude chip prima wat mij betreft. Het enige is dat als ik satellite view ( heb ik altijd) aan heb ik soms heel even witte blokken zie als ik op een gedeelte van een route kom, waar ik de offline kaarten niet van gedownload heb. En dat “probleem”, duurt hooguit 3 seconden. Voor de rest muziek ( Spotify op hoogte resolute) ergsoepel, navigatie soepel, cameras soepel, voice command soepel. Prima mee te leven…
- ISA kun je meteen uitdrukken op het stuur (reageert niet altijd meteen, zodra het display actief is. Geen idee of dit ook aan de IHU gekoppeld is, want veiligheidssysteem)
- CTA response op scherm is traag en na drukken altijd 1-2 seconden wachten tot het verwerkt is
- Motor instelling aanpassen idem, druk je op settings rechts onderin, 1-2 seconden wachten tot het verwerkt is
Daarin loop je ook meteen tegen beperkingen aan zoals een snelkoppeling en/of driver profile die je NIET kunt activeren. Ik moet dus 7x drukken voordat ik "kan" vertrekken omdat mijn persoonlijke instellingen dan goed staan, maar niet worden onthouden.
Dit zie je ook terug in het Polestar filmpje, die Nederlander zegt het precies, waar ik ook hinder van ondervindt (elke keer als je de auto start). Het systeem is/reageert traag, de Snapdragon is meteen spot-on.
Maar dit is meer materie voor; viewtopic.php?p=1942641#p1942641
11 seconden wachten en dan kan het gas (of de stroom) erop.
Das inderdaad wel veeeeeel langer dan een KIA Picanto starten, radio aanzetten en wegrijden.
Ik denk dat het allemaal wel meevalt. BMW en Mercedes zijn ook niet gelijk wakker.
Maar qua snelheid is een oldscool auto zonder elektronica wel reactiever. Maar dan zit je weer met een choke…..
Je kan altijd nog een mc Laren kopen. Zit je wel vast een een gehele start procedure. Kost weer meer tijd.
Keuzes keuzes keuzes
In ieder geval: iedereen een fijne jaarwisseling en gezond 2026 gewenst!!!
-
VolvoMan1962
- 1st Gear member