Koelwater lek

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Nils940
1st Gear member

Beste Volvo-ers.. ik rijd in een prachtige 940 en ben gaandeweg tekortkomingen aan het oplossen. Af en toe moet ik koelwater toevoegen... Eerder heb ik een C02 test -met vloeistof - gedaan en die was goed. Ik was op zoek naar een koelwater lekkage via een drukmeting.. en ik vond de lek bij de klem/slang. Nu vraag ik mij af aan welk onderdeel deze slang hoort. (Zie foto).
Vanaf achter het blok worden de slangen verdeelt.. het verdachte onderdeel kan ik niet goed op de foto zetten, het zit goed verstopt. Een zijde gaat naar de kachelradiateur.
De auto loopt op LPG..Er lopen in deze regio slangen naar de verdamper.

Daarnaast heb ik een vermoeden dat mijn expansievatdop niet fris is.. echter.. hoe kan ik deze testen? Na een rit hoorde ik de dop sissen..

Een beetje offtopic en een zijstraatje.. kleppen stellen. Om de hoeveel km hoort dit te gebeuren?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nils940
1st Gear member

Na een tweede maal beter kijken en met het internet er bij lijkt dit op een
kachelkraan. Na een nog betere inspectie lijkt er een dunne slang aan te zitten die over de versnellingsbak bungelt.. de slang is behoorlijk krokant. Is dit een vacuumslang? Zoja, waar hoort deze te zitten?
En bediend dit slangetje de kachelkraan (wat is de functie van de kraan eigenlijk).
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”