Adaptieve cruisecontrol niet vindbaar

De Nieuwe XC60
Willy.VdW
4th Gear member

Ik meen me te herinneren dat er een periode geweest is waarin autofabrikanten niet voldoende chips aangeleverd
kregen om sommige functies in de wagens te voorzien en dat er toen auto's geleverd zijn waar optties die op de
bestelbon stonden of tot de standaard voorzieningen behoorden ontbraken. Corona en productieproblemen?
Kan dat de reden zijn dat er ACC zou moeten zijn maar er niet is?
Na wat zoeken kom ik ondermeer dit tegen: https://en.wikipedia.org/wiki/2020%E2%8 ... p_shortage
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
TomAmazon
2nd Gear member

Die chips tekort had weerslag vooral op bliss en ook dab-radio, dacht ik.
Momentum, Essentials en core versies hadden/hebben allemaal gewone cruise-control. Als optie of in een pakket kan je dat er steeds bijkopen.
Mijne is van '22 (chips tekort) en ik mis hierdoor enkel bliss (was zelfs geen optie). Ik verwachtte wel dat er acc en autopilot in zat. Maar dat was wel degelijk een optie. Bij nazicht was dit ook al zo bij Sensus-auto's zo. De goedkoopste uitrusting heeft geen intellisafe standaard (acc + autopilot)
Edit: in BE is dit nu wel standaard op de goedkoopste versies, heb ik net gezien.
2009 C70 2.0D Summum
1969 P121 Amazon B18B Weber Downdraft OD
2009 XC90 2.4D AWD Momentum Shadow Blue Metallic
2022 XC60 T6 PHEV Inscription Expr. Platinum Grey, Blond Moritz leder
Katger
1st Gear member

Ferryp88 schreef: 19.02.2026 - 20:35 Hallo Katger,

Ik heb een volvo v60 t6 uit 2021 en heb hetzelfde dat er bij mij achteraf ook geen ACC op de auto zit wat ik helaas erg jammer vind. Ik ben daarom erg benieuwd wat de status inmiddels bij jou is? Ik heb trouwens het Sensus systeem.

Groet Ferry
Ferryp88 schreef: 19.02.2026 - 20:35 Hallo Katger,

Ik heb een volvo v60 t6 uit 2021 en heb hetzelfde dat er bij mij achteraf ook geen ACC op de auto zit wat ik helaas erg jammer vind. Ik ben daarom erg benieuwd wat de status inmiddels bij jou is? Ik heb trouwens het Sensus systeem.

Groet Ferry
Ik had via de volvo-app contact gehad, en die bevestigden dat als de app aan geeft dat je de Pilot Assist kunt aan kopen, dat het daarmee zou moeten lukken. Dus toen de Pilotassist via de app gekocht (€499,-). Vervolgens gaf de app bericht dat er nieuwe software beschikbaar was en dat die geïnstalleerd kon worden. Meerdere keren geprobeerd, maar het installeren lukte niet. Toen ik er vervolgens mee naar Frankrijk was gereden, heb ik daar nog een keer op installeren gedrukt. En vreemd genoemd lukte het daar wel. In zo'n 10 minuten bleek de installatie daar te lukken. Dus op terugweg weekje later uitgebreid de pilot assist (Adaptieve cruisecontrol en stuurhulp) kunnen gebruiken. Ik moet zeggen dat zowel die adaptieve cruisecontrol als die stuurhulp heel goed bevallen. Aangenaam verrast over hoe fijn en goed die stuurhulp werkte. Heel prettig.
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”