Waaraan een 1.8 GDI te herkennen?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
dat staat loeigroot op de kunststof afdekplaat van je cilinderkop
Volvo for life
- Hang-oor
- 3rd Gear member
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 04.06.2006 - 21:06
- Locatie: Overijssel
Bijna alle advertenties staat 1.8 (maar dat kan dus bewust zijn, omdat de gdi niet erg gewild is). Is het ook te zien aan de voertuiggegevens zoals na te trekken op de rdw site? Bijvoorbeeld onderscheid in vermogen / cilinderinhoud?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
125pk ipv 122pk's
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ja, 99kW tegen of 90 of 85kW (een <1999 V40 had nog 115pk's/85kW's ipv de 90kW van de latere modellen) een GDI is er ook niet als automaat en heeft de achteruitversnelling r.a. ipv l.v.Hang-oor schreef:125pk = gdi?
122 = 1.8 volvo?
- Hang-oor
- 3rd Gear member
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 04.06.2006 - 21:06
- Locatie: Overijssel
Bedankt voor de info!
Het gaat om een v40 uit maart 2003 (fase1), met een vermogen van 90kW. Nu het dus om een 1.8 volvo blijkt te gaan is het voor mij wel de moeite om eens te gaan kijken (de gdi laat ik sowieso staan, gezein de horror verhalen)
Het gaat om een v40 uit maart 2003 (fase1), met een vermogen van 90kW. Nu het dus om een 1.8 volvo blijkt te gaan is het voor mij wel de moeite om eens te gaan kijken (de gdi laat ik sowieso staan, gezein de horror verhalen)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 11.07.2007 - 12:21
- Locatie: Grunn
Ik wil even een oude koe uit de sloot halen. Ik ben in 't bezit van een s40i, zoals vermeld op de rdw site, zoals je nu denkt is 't een gdi motor omdat er een i achter staat. MAAR, ik heb de achteruit wel aan de linkerkant zitten. Dus wat heb ik er voor motor in zitten?
- trompetje
- 5th Gear member
- Berichten: 1023
- Lid geworden op: 07.07.2006 - 09:40
- Locatie: Oostelijk Westfriesland
- Contacteer:
zie respons van Bart S. (eerste antwoord): even de motorkap open......bart simpson schreef:dat staat loeigroot op de kunststof afdekplaat van je cilinderkop
Groet, Rik.
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 11.07.2007 - 12:21
- Locatie: Grunn
Ik heb hier zo nu en dan gelezen dat deze auto niet goed op europese benzine rijdt omdat er zwavel in zit. Deze motor kan op een arm mengsel lopen, dat brengt een hogere ontbrandingstemperatuur in de cilinder en daardoor ondergaat de zwavel een reactie.
Correct me if i'm wrong
Correct me if i'm wrong
- lancer
- 6th Gear member
- Berichten: 3140
- Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06
Je kunt de GDI motor direct herkennen aan de versnelligspook. De 1,8 heeft zo'n ouderwetse ring onder de knop die je omhoog moet duwen voor de achteruit. Bij de GDI loopt de pookhoes tot aan de knop.
Ik ben positief over de GDI (4 jaar in gereden). Als je een GDI gewend bent, is de 1.8 echt een trage bak (GDI loopt veel lekkerder in het hoge toerengebied) en dat alles tegen 1:15, of een actieradius van tegen de 1000km
Ik ben positief over de GDI (4 jaar in gereden). Als je een GDI gewend bent, is de 1.8 echt een trage bak (GDI loopt veel lekkerder in het hoge toerengebied) en dat alles tegen 1:15, of een actieradius van tegen de 1000km