Waaraan een 1.8 GDI te herkennen?

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hang-oor
3rd Gear member
Berichten: 465
Lid geworden op: 04.06.2006 - 21:06
Locatie: Overijssel

Ik ben op zoek naar een v40 1.8. Echter deze zijn ook uitgerust met de mitsibischi GDI motor. Hoe weet je welk type je hebt?
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

dat staat loeigroot op de kunststof afdekplaat van je cilinderkop
Volvo for life
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

de 1.8 is de gewone versie, de 1.8i is de gdimotor
Gebruikersavatar
Hang-oor
3rd Gear member
Berichten: 465
Lid geworden op: 04.06.2006 - 21:06
Locatie: Overijssel

Bijna alle advertenties staat 1.8 (maar dat kan dus bewust zijn, omdat de gdi niet erg gewild is). Is het ook te zien aan de voertuiggegevens zoals na te trekken op de rdw site? Bijvoorbeeld onderscheid in vermogen / cilinderinhoud?
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

125pk ipv 122pk's
Volvo for life
Gebruikersavatar
Hang-oor
3rd Gear member
Berichten: 465
Lid geworden op: 04.06.2006 - 21:06
Locatie: Overijssel

125pk = gdi?
122 = 1.8 volvo?
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Hang-oor schreef:125pk = gdi?
122 = 1.8 volvo?
Ja, 99kW tegen of 90 of 85kW (een <1999 V40 had nog 115pk's/85kW's ipv de 90kW van de latere modellen) een GDI is er ook niet als automaat en heeft de achteruitversnelling r.a. ipv l.v.
Gebruikersavatar
Hang-oor
3rd Gear member
Berichten: 465
Lid geworden op: 04.06.2006 - 21:06
Locatie: Overijssel

Bedankt voor de info!

Het gaat om een v40 uit maart 2003 (fase1), met een vermogen van 90kW. Nu het dus om een 1.8 volvo blijkt te gaan is het voor mij wel de moeite om eens te gaan kijken (de gdi laat ik sowieso staan, gezein de horror verhalen)
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

In maart 2003 werden phase II's geleverd!
Gebruikersavatar
Rolf-01
5th Gear member
Berichten: 2238
Lid geworden op: 23.07.2006 - 13:03
Locatie: Zuid-Holland

NOS schreef:In maart 2003 werden phase II's geleverd!
volgens mij al in 2001
V40 D4 my2015
XC 60 T5 my 2017
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

Ja, maar ik doel op de schrijffout ;)
(phase II was vanaf 07-2000)
blunt
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 11.07.2007 - 12:21
Locatie: Grunn

Ik wil even een oude koe uit de sloot halen. Ik ben in 't bezit van een s40i, zoals vermeld op de rdw site, zoals je nu denkt is 't een gdi motor omdat er een i achter staat. MAAR, ik heb de achteruit wel aan de linkerkant zitten. Dus wat heb ik er voor motor in zitten?
Gebruikersavatar
trompetje
5th Gear member
Berichten: 1023
Lid geworden op: 07.07.2006 - 09:40
Locatie: Oostelijk Westfriesland
Contacteer:

bart simpson schreef:dat staat loeigroot op de kunststof afdekplaat van je cilinderkop
zie respons van Bart S. (eerste antwoord): even de motorkap open......
Groet, Rik.

Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........

mijn andere hobby: Trompetjes!
Gebruikersavatar
HSRN850
4th Gear member
Berichten: 542
Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
Locatie: Eindhoven

Is zo'n GDI-motor zo'n slecht blok dan? Of stel ik nu een hele domme vraag?
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230

Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
blunt
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 11.07.2007 - 12:21
Locatie: Grunn

Ik heb hier zo nu en dan gelezen dat deze auto niet goed op europese benzine rijdt omdat er zwavel in zit. Deze motor kan op een arm mengsel lopen, dat brengt een hogere ontbrandingstemperatuur in de cilinder en daardoor ondergaat de zwavel een reactie.

Correct me if i'm wrong
Gebruikersavatar
lancer
6th Gear member
Berichten: 3140
Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06

Je kunt de GDI motor direct herkennen aan de versnelligspook. De 1,8 heeft zo'n ouderwetse ring onder de knop die je omhoog moet duwen voor de achteruit. Bij de GDI loopt de pookhoes tot aan de knop.

Ik ben positief over de GDI (4 jaar in gereden). Als je een GDI gewend bent, is de 1.8 echt een trage bak (GDI loopt veel lekkerder in het hoge toerengebied) en dat alles tegen 1:15, of een actieradius van tegen de 1000km
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”