Is deze draagarm rubber op?? (heb een foto gemaakt)

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

louis schreef:Even zomaar een vraag.
Bij mijn volvo S60 met Km 130.000 moest de rechterdraagarm vervangen worden. De dealer vroeg hier dik 350 euro voor.
Daar was ik het niet mee eens want 10.000km daarvoor was het rubber van die draagarm al vervangen. Is dit een normale prijs?
Louis,

Aan de draagarm zelf kan niet veel stuk. Aan de buitenkant zit een fuseekogel, en aan de binnenkant twee draagarmrubbers: de voorste en de achterste. Het voorste rubber gaat meestal stuk, de achterste niet. Deze kan wel los worden vervangen. De fusee kogel kan ook los worden vervangen.
In mijn ogen heb je alleen een nieuwe draagarm nodig als deze krom of verroest is. Als je geen aanrjding hebt gehad lijkt me dit dus uitgesloten.

Hoe is het afgelopen met je bak? Ben erg benieuwd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gast

Als ik VADIS mag geloven zijn er andere draagarm rubbers verkrijgbaar.
Deze zouden onder politie voertuigen zijn gemonteerd. Die zouden stugger zijn?
Wie weet hier meer van?
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

Daar heb ik in andere threads al over geschreven, kan ze alleen niet meer vinden.
De normale rubbers zijn een beetje soft en hebben niet zo'n lange levensduur. Vandaar dat ik de rubbers had laten monteren die ook onder de KLPD auto's zitten. Deze zijn massief, vullen dus de gehele bus, leven langer, en qua comfort ook niet nadelig.
De kostprijs ligt iets hoger (dacht zo'n 65 euro per stuk), maar verdient zich door de veel langere levensduur ruimschoots terug.

Er schijnen ook nog taxi-rubbers te bestaan, maar wat het verschil daarmee is weet ik niet.

Ben wel zeer benieuwd naar de (schroefbare?) flexrubbers die Edraket gaat monteren.
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

louis schreef:Even zomaar een vraag.
Bij mijn volvo S60 met Km 130.000 moest de rechterdraagarm vervangen worden. De dealer vroeg hier dik 350 euro voor.
Daar was ik het niet mee eens want 10.000km daarvoor was het rubber van die draagarm al vervangen. Is dit een normale prijs?
Voor het Volvo-logo en de Volvo kwaliteit is dit een normale prijs. Op Marktplaats is een aanbieder die complete imitatie draagarmen, dus met alles er op en aan voor minder dan 100 Euro aanbiedt. Of dat wat is weet ik niet, en ga het ook nooit uitproberen omdat veiligheid bij mij bovenaan staat.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Op mijn V70 had ik ook immitatie draagarmen gemonteerd. Deze kosten 75 euro ipv de 250 van Volvo. Heb er 80.000 km zonder problemen me gereden.

Waarom zouden deze minder veilig zijn? Ik zie het verband niet.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
louis
2nd Gear member
Berichten: 118
Lid geworden op: 30.12.2005 - 18:16
Locatie: omgeving Utrecht

@edraket
Met mijn automaat is het helaas (nog) niet goed afgelopen.
Autrans heeft er een reparatie aan uitgevoerd maar na drie dagen is het probleem weer helemaal terug.
Van te voren heeft Autrans al wel gezegd dat ze niet konden garanderen dat reparatie(het vervangen van het kleppenhuis) de oplossing zou zijn.
Het bleef een gok.
Helaas zal de automaat toch compleet gereviseerd moeten worden.
Kosten van zo'n revisie zijn 3000 euro + een week auto huur.

Heb Volvo al wel een brief geschreven dat ik het niet normaal vond dat bij een auto van 4 jaar oud en een km stand van 130.000 de automaat al defect was.
Het antwoordt van Volvo was dat ik 15% korting kon krijgen op een nieuwe automaat van 4300 euro.
Nou daar schiet ik ook lekker veel mee op.
Het is dat de auto zo lekker rijdt want anders had ik hem al lang weggedaan.
Ik heb de auto nu 1,5 jaar en heb er 30.000 km mee gereden en heb het afgelopen jaar al 5500 euro aan onderhoud uitgegeven.(Daar komt nog eens 3000 euro bij voor de automaat).
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

8500 in één jaar ::cry: Das niet leuk meer. Blijf je hem wel rijden?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

Toyota, zo luidt de oplossing.....
Gast

Er staat hier ergens een topic van een complete revisie + garantie voor ± 2400,- euro.
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

edraket schreef: Waarom zouden deze minder veilig zijn? Ik zie het verband niet.
Omdat de materialen die gebruikt worden van mindere kwaliteit zijn. Heb zelf en in mijn directe omgeving genoeg ellende meegemaakt met stabi stangetjes, stuurkogels, etc.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Ben het met je eens dat sommige onderdelen slechter zijn wat kwaliteit betreft, maar er zitten ook hele goede delen tussen, beter dan origineel. Maar om nu gelijk te stellen dat het gevaarlijk is? Een draagarmrubber wat stuk is gaat hooguit lawaai maken, of de banden slijten erg snel.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
tommytommy
4th Gear member
Berichten: 540
Lid geworden op: 03.07.2006 - 18:51

Mail van bedrijf dat online spullen verkoopt over "powerflex"


Geachte heer/mevrouw,



De powerflex bussen die kan je er zo in zetten.



Persen hoeft niet.



Ik kan heel onduidelijk zien op het kaarten welke je precies zoekt.



Bij gevoegd heb ik een kaartje in Excel zodat je het beter kan zien.



Mocht u nog vragen hebben dan hoor ik dat graag,



Met Vriendelijke Groet,
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

tommytommy schreef:Mail van bedrijf dat online spullen verkoopt over "powerflex"


Geachte heer/mevrouw,

De powerflex bussen die kan je er zo in zetten.

Persen hoeft niet.
Dat zei ik toch al. Je gelooft me niet hè :D
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

Ed,
Zitten ze al?
Gebruikersavatar
tommytommy
4th Gear member
Berichten: 540
Lid geworden op: 03.07.2006 - 18:51

Moesten besteld worden..dus oven een week heb ik ze...

Tevens heb ik die bovenste motorsteun vervangen..en heb nu een powerflex rubber voor onder gekocht...aangezien die ook nogal wat speling had (1 kant).



Gr Tommy
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Frumpy schreef:Ed,
Zitten ze al?
Ze waren eindelijk binnen, en worden opgestuurd. Ik verwacht ze dus morgen of donderdag binnen. Het zal dan nog wel even duren voordat ze eronder gaan. Heb momenteel niet zoveel tijd. Zal wel even een fotootje plaatsen hoe ze gemonteerd moeten worden.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
tommytommy
4th Gear member
Berichten: 540
Lid geworden op: 03.07.2006 - 18:51

Ed

Is het nog gelukt?? Het zal toch niet meer dan 2 uur werk zijn...


Ik verwacht ze ook eendezerdagen. Wachttijd is een beetje lang..idd...ze geven aan 1,5 week, na 2 weken gaven ze aan dat het 3 weken duurt..ik hoop ze nog wel zeker voor mijn vakantie te hebben.


Gr Tommy
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Ik heb ze wel binnen maar nog niet gemonteerd. De levering omvat alleen de bussen. De montagepen moet dus overgezet worden. Ik heb niet zoveel tijd voor dit klusje. Bovendien zijn mijn draagarm rubber nog goed. Het zal dus nog even op zich laten wachten.

Waar heb jij ze besteld? Ik moest er 3 weken op wachten, maar de bussen komen uit de UK.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4320
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Welke bussen heb je allemaal besteld ? Alleen draagarmrubbers of gelijk alles ?

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Alleen de binnenste, voorste draagarm rubbers. Dit zijn ook de rubbers die in de regel stuk gaan. De achterste zijn ook niet meer leverbaar door Powerflex omdat het te duur is te maken voor dat enkele rubber. Aan de buitenkant zit alleen de fuseekogel, geen rubber dus.
Ik wil ook niet teveel in de poly bussen zetten, want op sommige plekken is het sterk comfort verlagend. De motorsteunen zijn bijvoorbeeld geen goede keuze, want dan worden er veel trillingen aan de auto doorgegeven.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”