bart simpson schreef:heb je ze er ook nog op aangesproken?
Ik heb ze er meerdere keren op aangesproken. Ik heb al heel wat akkefietjes gehad daar. In eerste instantie besprak ik het met de balie, op een gegeven moment een gesprek gehad met de bedrijfsleider. Er is niets veranderd in de tussentijd. Ik zal een paar voorbeelden noemen wat ik al heb meegemaakt dan begrijp je wat ik bedoel:
- Onder garantie de achterkleproest van de V70 wegwerken. Was zo geroest dat de klep moest worden vervangen. Uiteindelijk krijg ik de auto terug met een scheve klep (van alle kanten), strip mist, alles kraakte en piepte en het ergste een hele vette kras aan de achterkant. Waarschijnlijk gebeurd met het monteren, maar de spuiterij ontkende alles. De garage heeft het hersteld, en vervolgens ziet de gespoten plek er niet uit. Echt een sinaasappel, heel erg lelijk. Ik wist niet dat een auto zo slecht kon worden afgeleverd. Na 4 keer te zijn terug geweest was ik het zo zat. De auto is toen naar een andere spuiterij gebracht, en hebben ze het op eigen kosten laten herstellen.
- Mijn S60 had schaafplekken waar vroeger de spatlappen zaten. Dat zou worden hersteld bij mijn eigen garage. Na een half jaar komt de roest er weer doorheen. Nu snap ik wel dat dit steeds door de spuiterij komt, maar de holding is naast eigenaar van de garage ook eigenaar van de spuiterij. Ze kunnen dus niet om dat schadebedrijf heen.
Zo heb ik nog wel meer akkefietjes gehad, en is de maat een keer vol. Het vervelende is dat de klant de volledige rekening wordt voorgeschoteld en je moet praten als brugman om de rekning te reduceren tot iets wat redelijk is. Voor het vervangen van mijn koppakking heb ik een half uur moeten praten voordat ze genegen waren de koppakking te schrapen. Uiteindelijk heb ik alsnog ruim 1000 euro moeten betalen voor het vervangen van de radiateur. Slaat natuurlijk ook nergens op.
Ik heb tegenwoordig elke keer discussies, en dat is ook niet goed voor de klantrelatie. Als bijvoorbeeld wordt gezegd dat een airco geen onderhoud nodig heeft, en als ze hem dan met tegenzin opnieuw vullen blijkt er ineens van alles vervangen te moeten worden. Dat klopt gewoon niet. Een airco die lek is houdt het op zijn hoogst een paar dagen uit, en doet het dan niet meer. Als er vervolgens nog 450 gram uitkomt (na bijna 5 jaar!), dan is er volgens mij niets mis met de airco, en is er zeker geen slang en condensor lek.
Op één of andere manier kon ik nog steeds graag bij de dealer. Ten eerste vanwege het merk Volvo. Ik heb daar toch wel wat mee, en daarnaast omdat er gewoon ook erg aardige mensen werken. Maar als je steeds iets hebt wordt de verstandhouding verstoord, en wordt de sfeer vanzelf minder gezellig.
Geloof me ik heb mijn best echt gedaan, maar nu is het welletjes. Blijkaar willen ze niet dat ik daar blijf komen. Ze maken het me in elk geval erg moeilijk. Ik ga het denk ik maar proberen bij het onafhankelijke bedrijf. Ik denk dat ik daar mee plezier aan de bezoekjes overhoud.