R.I.P S60

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Gebruikersavatar
Robin
2nd Gear member
Berichten: 53
Lid geworden op: 21.03.2006 - 19:29
Locatie: Aan de IJssel

Arnoud de kabel lijkt vast te zitten, maar dat is niet het geval. Ik heb de houder iets schuin geplaatst, zodat de kabel altijd naar één kant wegschuift (en de kabel dus niet geforceerd wordt in een hoek waar die niet zo goed tegen kan. :wink: )

Voordeel van deze oplossing vind ik, dat je het vak in de armsteun nog normaal kunt gebruiken. Voorheen had ik m'n ipod los liggen in de armsteun met alle andere 'rommel' erbij. Het risico dat de ipod zou beschadigen was toch aanzienlijk groter.

Het enige nadeel van deze oplossing is, dat je je arm in een redelijk onnatuurlijke houding moet draaien om de ipod eruit te kunnen halen, maar alles werkt met één hand. Als ik niet via de playlist in advanced mode werk, dan haal ik de ipod er toch relatief eenvoudig uit en kies het album handmatig.

Ik heb 'm gekocht bij carkitstunter.nl. Kostte inclusief verzenden € 54.95. Even via brodit.com -> search products -> multimedia, MP3 de juiste selecteren en op de bestelpagina van carkitstunter het juiste nummer invoeren (60 GB 5 th generation is bv. Artikelnummer: 840640)

Paul, als ie eruit schiet, dan ligt ie los in de armsteun. Ben overigens met je eens dat de beste oplossing meenemen is, maar ik heb geen zin om telkens allerlei apparaten uit m'n auto te moeten trekken. Ik wilde een plek waar ie netjes weggewerkt was en toch goed bereikbaar tijdens het rijden....
buddo
3rd Gear member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23.03.2006 - 12:06
Locatie: Eelde

arnoud. schreef: Ik heb de iPod nu meestal permanent in dat vakje liggen.
Goh... grappig. Zelf nooit overwogen om dat vakje en een houder te gebruiken. Ziet er overigens wel erg netjes uit!
Heb zelf de kabel achterlangs naar het handschoenenkastje (of hoe heet dat officieel eigenlijk?) gelegd en koppel daar de Ipod aan. Ligt hij ook niet in het zicht als de auto op slot staat.
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11739
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Ik heb de iPod nu in een mooi stevig rubberen hoesje zitten, daar zou ie dan uit moeten om 'm in een houder te kunnen wurmen, en daar krast ie natuurlijk weer van... dilemma's :)
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20765
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

DrRossi schreef:Je bedoeld daar knappen ze deze voordelig op met gestolen onderdelen en zie je em over een maand weer te koop staan!!
Nee, dat bedoel ik dus absoluut niet! Dit is allemaal legaal maar het zijn wel kleine bedrijfjes.
Hoewel er natuurlijk rotte appels tussen zitten maar die stelen dan gewoon een complete auto en katten die om met papieren van een "echte" sloper. Voor dat soort praktijken zijn repareerbare schade-auto's te duur.

Overigens de auto's komen niet meer naar Nederland terug maar blijven gewoon daar!
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
jackss60
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 03.02.2007 - 16:26

Robin schreef:Zweuds, met m'n nek gaat alles goed. Mijn verzekering is nog bezig met de tegenpartij, dus het dossier is nog open. Had op een gegeven moment wel een 'knoop' boven in m'n rug, maar deze heeft mijn vrouw aardig weg kunnen masseren. Tot op heden geen last meer gehad van m'n nek of rug. Ik denk (en hoop) dat ik geluk heb gehad (veilige auto....).
Hoi Robin,

Ik hoop inderdaad dat alles in orde is met je nek maar ook ik ben helaas een ervaringsdeskundige op het gebied van kop-staart aanrijdingen :-(

Ik had echter in het begin (en sporadisch nog steeds) al wel voortdurend last van mijn nek maar dit wil niet zeggen dat indien er zoals bij jou initieel geen klachten zijn dat er niets aan de hand is. Wat ik maar wil zeggen is dat je absoluut niet te snel mag zijn met het tekenen van een overeenkomst inzake leed/smarte-geld. Het is tenslotte een kritieke zone die nek waar tevens ook veel zenuwpunten zitten die gekneusd of beschadigd kunnen zijn en waar je in het slechtste geval toch later nog last van kunt krijgen. Die lichte echter toch kritieke schade zal je op geen enkele rontgenfoto kunnen zien en kan zich pas in een later stadium gaan manifesteren.

Vandaar, voorzichtigheid is geboden...het is maar een advies en je moet tenslotte zelf zien wat je ermee aanvangt.

Groeten,
Jack
Gebruikersavatar
Robin
2nd Gear member
Berichten: 53
Lid geworden op: 21.03.2006 - 19:29
Locatie: Aan de IJssel

Dank je Jack,

Voorlopig teken ik idd helemaal niets en ik hou het dossier gewoon open.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

rOBIN, MELD JE AUB BIJ DE HUISARTS of verzekeringsarts.

LAat vastleggen wat je lichamelijkervaren hebt, incl hoofdpijn e.d.
Je zult de erste niet zijn die na langere tijd klachten krijgt en geen verhaal kan maken.
Dus attest van huisarts of verzekerings arts bij het schade formulier en afhandeling.

Fijn dat je goed eruit gekomen bent en volvo systems werkte..
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
ferrybouwman
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 15.04.2007 - 23:21

ik heb gister zelf ook een soortgelijk ongeluk gehad. M'n vader reed, ik zat ernaast en mijn moeder rechts achter. We wilden van een provinciale weg afslaan naar een kleinere weg. Er is daar geen voorsorteervak, maar aan de rechterkant een inhaalmogelijkheid d.m.v. klinkers.

Het probleem was dat we een paar minuten daarvoor met nog zo'n 5 auto's een trekker hadden ingehaald, waardoor het op dat moment 'druk' was. Achter ons reed een volvo 740 (wij s60) die naar eigen zeggen het gevoel had opgejaagd te worden door het busje achter hem. Hierdoor lette hij een moment niet op waardoor hij niet doorhad dat we af gingen slaan. Die man vol in de remmen waarna hij uiteindelijk achterop ons knalde. Ik schat dat hij toch nog wel 40/50 reed.

M'n vader begon al te schelden dat iemand niet doorhad dat we stilstonden dus ik was al voorbereid op een klap. Die kwam nog best hard aan. Uiteindelijk auto aan de kant gezet en nagegaan of iemand wat had. Uiteindelijk m'n vader en ik beetje last van onze nek en mijn moeder last van d'r rug (voelt beurs aan zegt ze). De mensen (vader en jonge zoon) hadden niks.

Toen hebben we de auto's bekeken, wij hebben een trekhaak en daardoor leek de schade op het eerste gezicht mee te vallen. Echter geleidt zo'n trekhaak de botsenergie direct door naar het chassis waardoor de auto overal is ingekort lijkt wel. De kieren tussen de deuren zitten er nagenoeg niet meer, waardoor de achterdeuren nog maar net sluiten (1tje moesten we forceren) en ook zit er een knik in de metalen balken onder de kofferbak. Verder kan ik het niet inschatten.

De voorstoelen liggen nu zowat op de bodem :p Werkt echt goed dat systeem moet ik zeggen, alleen wat ik gevaarlijk vond is dat de ruimte achter mij, waar m'n moeder zat dus, daardoor krapper was geworden. Ik kan me voorstellen dat als je wat groter bent dat je dan last van je knieen ofzo hebt.

De 740 die achterop knalde zag er minder fraai uit. Radiator ratelde als een gek, versnellingsbak weggeschoten naar achter, uitlaat aan de voorkant losgeraakt. Hij reed nog wel in z'n 1.

Al met al, ben blij dat we in deze auto zaten en niet in 1 of andere kleine auto. Het zal nog afwachten worden hoe het met nek/rug klachten zit, maar ik neem het advies van hierboven aan en zorg dat we ons allemaal even laten onderzoeken voor het dossier..
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11739
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Auw, dat klinkt niet gezond... En de bestuurdersstoelen hebben dan een WHIPS systeem, de achterbank natuurlijk niet he?

Ik zou zeker een bezoek aan een specialist brengen hoor!
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
ferrybouwman
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 15.04.2007 - 23:21

ik had m'n zusje gebeld en gezegd dat de auto total-loss was. Kwam ze paar uur later thuis begon ze ons uit te lachen. Als je de auto op het oog ziet is er echt niks aan de hand zou je zeggen, totdat je beter gaat kijken.

Het lelijke is dat het ongeluk gebeurde op 300/400 meter van ons huis af :( Dit soort ongelukken gebeuren daar behoorlijk vaak, snap niet dat ze er niks aan doen aangezien er denk ik precies de ruimte voor is.
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Jeetje man wat een verhaal, sterkte en ik hoop voor je dat op dat moment er politie en ambulance bij is geweest. Aangezien verzekeringen heel moeilijk kunnen doen als er op dat moment geen ambulance is geweest en er naar heeft gekeken. Heb daar ervaringen mee helaas. Politie meldt dat overigens ook. Had namelijk 4 jaar geleden een persoon die met 50km per uur in mijn reed met mijn 306.
Ouders hebben 10 jaar geleden zo'n ongeluk gehad en veel gezeur gehad toen dus sterkte!!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gast

Ik mag toch hopen dat je een politierapport hebt laten opmaken?
Gebruikersavatar
Robin
2nd Gear member
Berichten: 53
Lid geworden op: 21.03.2006 - 19:29
Locatie: Aan de IJssel

Beste Ferry,

Ik hoop idd dat de klachten uiteindelijk blijven bij een beurs gevoel en er verder geen klachten over blijven. Ik zou zeker allemaal even langs de dokter gaan om 'het dossier te openen'.

Wat de schade betreft, aan de buitenkant zie je niet zo veel, maar des te meer 'onderhuids'. Ik weet niet hoe oud/ jong jullie s60 is, maar in mijn geval was de schade € 12.000,--. Het bod van een bedrijf voor het de schadeauto plus het schadebedrag was hoger dan de dagwaarde van mijn auto, dus werd ie niet meer gerepareerd. Zoals je hebt kunnen lezen betekende dat dus dat ik op zoek 'mocht' gaan naar een andere. Laat je niet te makkelijk door de schadeexpert afschepen met de waarde maar verdiep je erin (heb eventueel nog wel een excelsheet met een waardeonderzoekje voor je beschikbaar :P Op basis van o.a. deze sheet (en een meewerkende dealer)heb ik een enigszins reële waarde gekregen voor mijn auto).

Sterkte en succes!
ferrybouwman
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 15.04.2007 - 23:21

ik vraag me af waar we het beste heenkunnen om de schade te laten bepalen. Wordt dat door de schuldige partij aangewezen of mag je zelf je auto ergens heenbrengen?
Is het dan beter om naar een volvo-dealer te gaan of gewoon de garage waar we normaal heengaan? Ik heb niet echt het gevoel dat de eigenaar van die tent zijn uiterste best zal doen om een zo hoog mogelijk bedrag uit te laten keren door de verzekering. Van de andere kant wil hij misschien wel weer een nieuwe auto verkopen???

We hebben er geen politie bij laten komen aangezien niemand echt gewond was en er geen troep op de weg lag op 1 stuk na, wel hebben we gegevens van iemand die het heeft gezien en uiteraard alle papieren ingevuld enz.
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20765
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Ga naar je eigen garage, dan komt er een schade-expert. In principe van de tegenpartij. Die bepaalt de schade.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Robin
2nd Gear member
Berichten: 53
Lid geworden op: 21.03.2006 - 19:29
Locatie: Aan de IJssel

Niet per definitie van de tegenpartij. In mijn geval kamw er een schadeexpert van Achmea (ipv Interpolis (mijn verzekeraar)..... dus eigenlijk gewoon van interpolis want achmea is interpolis...) Om onpartijdig te zijn zullen we maar zeggen :D
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

tja en dan is zo,n trekhaak misschien niet zo,n handig ding ....alle energie via in totale chassis..
Of zou dat niet uitmaken?
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”