Tja dat dacht ik ook. Ik kocht echter pas een 2.5D (comfortline, dus met premium sound system en ECC) van 12-2000 met 87.000km voor €14.500. Ik ben dus al voorzien.
By the way, wat is TCS?
Advies gevraagd: v70 tdi of nieuw model v70 2,5D?
- oudegroen
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
- Locatie: Soest
- Contacteer:
Joost
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Traction Control System
Volvo for life
- oudegroen
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
- Locatie: Soest
- Contacteer:
Zit er ook op bij mij...
Joost
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
- oudegroen
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
- Locatie: Soest
- Contacteer:
heet overigens STC, van stability and traction control
Joost
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Dat was op de V70/285 niet standaard, ken er wel een paar van 2000 die het niet hadden.oudegroen schreef:Zit er ook op bij mij...
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Je hebt gelijk, ik zal ook al naar de wat eigenaardige volgorde van de letters te kijkenoudegroen schreef:heet overigens STC, van stability and traction control
- V70R-obert
- 3rd Gear member
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 10.10.2006 - 14:14
- Locatie: Groningen
Lees ik nu goed dat je kwalitatief beter af bent met een classic dan met het nieuwe type?
De classic voelt steviger aan alsof er betere materialen gebruikt zijn. Wij kunnen een andere V70 uitzoeken omdat onze huidige V70 niet voldoet. Op marktplaats staat een prachtige Classic R AWD 265 pk uit 99, deze auto is beter gebouwd dan een t5 uit 2001?
Qua model is de Classic nog steeds prachtig.........
De classic voelt steviger aan alsof er betere materialen gebruikt zijn. Wij kunnen een andere V70 uitzoeken omdat onze huidige V70 niet voldoet. Op marktplaats staat een prachtige Classic R AWD 265 pk uit 99, deze auto is beter gebouwd dan een t5 uit 2001?
Qua model is de Classic nog steeds prachtig.........
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
@ 2.4T, die R is een unieke, 5 traps automaat, geventileerde schijven voor en achter en is in die vorm slechts 1 jaar gebouwd...
Ik zou het wel weten....
Ik zou het wel weten....
Volvo for life
- V70R-obert
- 3rd Gear member
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 10.10.2006 - 14:14
- Locatie: Groningen
Wij stappen zelf dus weer over op een classic. We gaan werk maken van de classic R AWD als hierboven beschreven. Steeds als we een Classic zien rijden begint het te jeuken. We hebben iets gemist bij het huidige model wat we wel vonden bij de classic.
En dan een R met dubbele uitlaat, wat is het leven toch mooi.................
Kan het zijn dat de de laatste serie met 265pk maar 6 maanden is gemaakt Bart? die info kreeg ik namelijk.
En dan een R met dubbele uitlaat, wat is het leven toch mooi.................
Kan het zijn dat de de laatste serie met 265pk maar 6 maanden is gemaakt Bart? die info kreeg ik namelijk.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
hij kwam in mei 1999 (als modeljaar 2000) en ging weer in december 1999, dus ja, dat klopt, ik nam voor het gemak het modeljaar als zijnde 1 jaar.2.4T schreef:Wij stappen zelf dus weer over op een classic. We gaan werk maken van de classic R AWD als hierboven beschreven. Steeds als we een Classic zien rijden begint het te jeuken. We hebben iets gemist bij het huidige model wat we wel vonden bij de classic.
En dan een R met dubbele uitlaat, wat is het leven toch mooi.................
Kan het zijn dat de de laatste serie met 265pk maar 6 maanden is gemaakt Bart? die info kreeg ik namelijk.
- V70R-obert
- 3rd Gear member
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 10.10.2006 - 14:14
- Locatie: Groningen
Bedankt voor je snelle reactie, mag ik je ook nog vragen:
Is het navigatiesysteem van de laatste classic een rti die je ook in het nieuwe model kunt vinden? maw, kan ik de rti cd van 2006 in de lader van de classic kwijt om een aktuele wegenkaart te hebben?
Is de airco van de laatste serie classic ook uitgerust met een nadroogfunctie om te voorkomen dat bacterien zich door de verdamper heenvreten met als gevolg een uiterst dure vervanging door uitbouw dashbord?
Als je anders nog tips voor me hebt over de classic R hoor ik dit graag.
Alvast bedankt.
Voor de topicstarter: vraag 1 en 2 heb je zelf ook misschien iets aan, voor de rest zal ik ophouden je topic te 'enteren'
Is het navigatiesysteem van de laatste classic een rti die je ook in het nieuwe model kunt vinden? maw, kan ik de rti cd van 2006 in de lader van de classic kwijt om een aktuele wegenkaart te hebben?
Is de airco van de laatste serie classic ook uitgerust met een nadroogfunctie om te voorkomen dat bacterien zich door de verdamper heenvreten met als gevolg een uiterst dure vervanging door uitbouw dashbord?
Als je anders nog tips voor me hebt over de classic R hoor ik dit graag.
Alvast bedankt.
Voor de topicstarter: vraag 1 en 2 heb je zelf ook misschien iets aan, voor de rest zal ik ophouden je topic te 'enteren'
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Van navi heb ik alleen van de HU1205 verstand en die kan ook prima in de classic.
De nadroogfunctie zit helaas alleen in het "nieuwe" model.
De nadroogfunctie zit helaas alleen in het "nieuwe" model.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
op het 850 forum vind je ook wel meer informatie over de classic R AWD.
o.a. deze:
o.a. deze:
RTI is geleverd met twee verschillende CD-ROM systemen. Het systeem van vóór wk36 1999 werkt met andere CD's als het systeem dat vanaf wk36 1999 is geleverd.
- V70R-obert
- 3rd Gear member
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 10.10.2006 - 14:14
- Locatie: Groningen
bedankt.
Ik zal me inlezen op het 850 forum.
Als ik naar je diverse reakties kijk, stap jij tzt ook weer over op een classic Oceanracer?, of zit ik er ver naast?
Ik zal me inlezen op het 850 forum.
Als ik naar je diverse reakties kijk, stap jij tzt ook weer over op een classic Oceanracer?, of zit ik er ver naast?
Nee joh, die is nu hartstikke blij met zijn goed onderhouden V70.2.4T schreef:bedankt.
Ik zal me inlezen op het 850 forum.
Als ik naar je diverse reakties kijk, stap jij tzt ook weer over op een classic Oceanracer?, of zit ik er ver naast?
Hij heeft nog nooit zo'n goede auto gehad.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
HOHO Alex, niet te voorbarig: a.s. maandag staat de V70 bij de dealer voor onderhoud! Eerst maar eens zien waar ze nou weer mee gaan komen. Ik wil nou eingelijk wel eens af van het geklapper van de multiriem bij het wegrijden. En de airco moet eigenlijk ook worden gecontroleerd. Maar na het airco-verhaal van Ed, bedank ik daar maar even voor...
Verder ben ik wel van mening dat de classic degelijker in elkaar gezet is dan de huidige V70. Mijn planning was eigenlijk m'n huidige V70 op termijn in te ruilen voor een V70 2.5T automaat Oceanrace uit 2005 of 2006. Of dit ook gaat gebeuren, weet ik op dit moment nog niet. Eerder wou ik eigenlijk altijd een XC70 hebben, ook een Oceanrace uiteraard, met LP-Turbo of D5 maar in elk geval met automaat. Maar nu ik weet dat je een hoop gelazer met de aandrijving kunt krijgen, als de vorige eigenaar het profiel van de banden te veel liet verschillen (voor en achter) ben ik daar op teruggekomen.
De kans is ook altijd nog aanwezig dat ik overstap op een ander merk.
Verder ben ik wel van mening dat de classic degelijker in elkaar gezet is dan de huidige V70. Mijn planning was eigenlijk m'n huidige V70 op termijn in te ruilen voor een V70 2.5T automaat Oceanrace uit 2005 of 2006. Of dit ook gaat gebeuren, weet ik op dit moment nog niet. Eerder wou ik eigenlijk altijd een XC70 hebben, ook een Oceanrace uiteraard, met LP-Turbo of D5 maar in elk geval met automaat. Maar nu ik weet dat je een hoop gelazer met de aandrijving kunt krijgen, als de vorige eigenaar het profiel van de banden te veel liet verschillen (voor en achter) ben ik daar op teruggekomen.
De kans is ook altijd nog aanwezig dat ik overstap op een ander merk.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Ik geloof er niets van!Oceanracer schreef:De kans is ook altijd nog aanwezig dat ik overstap op een ander merk.

Trouwens een beurtje van niets. toch? Hoop ik voor je. :?
Trouwens als je geld wil besparen, waarom ga je dan niet naar Roelfsema in Zuidlaren.
Je rijdt er bijna langs vanuit Groningen.
Een hoop kennis daar! Ik kom daar ook! Onderdelen, uitlezen enz...Of zegt dat ook niet alles?

Tja, ik doe het onderhoud natuurlijk zelf!
- optimizer
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 14.03.2007 - 14:28
- Locatie: Rotterdam
Update 22 april
We hebben inmiddels de knoop doorgehakt en onszelf verwend met een prachtige V70 2.5 D (tdi) new model uit 6/2001. Ook deze auto is bomvol (dynamic line en mobility line) incl 17 inch velgen (Amalthea) en RTI. Doorslaggevende punten waren: 1) juist die ene classic waar we voor gingen was net voor onze neus verkocht 2) prima rijgedrag van nieuw model en betere geluidsisolatie (stiller binnen in= luxe), uitstekende airco, uitrustings en afwerkingsniveau ligt toch op een hoger niveau dan de classic m.i., i.c.m. inruilprijs voor onze Peugeot.
Goed om weer in een Volvo te kunnen rijden. Droom gerealiseerd;-)
Bedankt voor alle tips!
Wie weet er een goede garage in de buurt van Rotterdam?
We hebben inmiddels de knoop doorgehakt en onszelf verwend met een prachtige V70 2.5 D (tdi) new model uit 6/2001. Ook deze auto is bomvol (dynamic line en mobility line) incl 17 inch velgen (Amalthea) en RTI. Doorslaggevende punten waren: 1) juist die ene classic waar we voor gingen was net voor onze neus verkocht 2) prima rijgedrag van nieuw model en betere geluidsisolatie (stiller binnen in= luxe), uitstekende airco, uitrustings en afwerkingsniveau ligt toch op een hoger niveau dan de classic m.i., i.c.m. inruilprijs voor onze Peugeot.
Goed om weer in een Volvo te kunnen rijden. Droom gerealiseerd;-)
Bedankt voor alle tips!
Wie weet er een goede garage in de buurt van Rotterdam?
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Foto's zijn al onderweg naar het forum?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 05.04.2007 - 21:39
- Locatie: Emmenbrücke - Switzerland
Gefeliciteerd met je aankoop en inderdaad; foto's al onderweg? 

Ik heb zo'n hekel aan bumperklevers...
... laatst zat er wéér eentje voor me
240GL - 740TD - 245DL - 245GL - 760GLE - 745GLE - 440DL - amazon
850GLT - 340GL - 855T5 - 855T5R - V70TDI - 145 - V70D5 - ST100 Pan European
... laatst zat er wéér eentje voor me
240GL - 740TD - 245DL - 245GL - 760GLE - 745GLE - 440DL - amazon
850GLT - 340GL - 855T5 - 855T5R - V70TDI - 145 - V70D5 - ST100 Pan European