Prijzenregen voor Life on Board campagne

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
xc70-fan
2nd Gear member

de reclame campagne loopt al een tijdje en voordat die is uitgevoerd en bedacht ga jeniet over een nacht js mensen benaderen locaties bepalen het is een wereldwijdproject met een doorlooptijd van twee weken.

inkrimpen van personeel is gebaseerd op aantallen en budgetten en zeker amerikanen kunnen er wat van. ongunsitge koers van de dollar hoge staaplrijs en heftige concurrentie (in nederland zie je geen prijsveranderingen dus zullen zij wsl minder verkopen). Voortschrijdend inzicht heet dat mooi en daar kunnen zij dan om personeel te reduceren.

in het persbericht staat volvo dit besluit heeft genomen en dat het een dochter is van ford. hetgeen impliceert dat ford er geen invloed op heeft gehad lijkt mij niet het geval. spelen gewoon mooi weer.
Melden dat mensen van de payrol verdwijnen en deze vervolgens via een extern bedrijf weer inhuren. Staat goed voor de shareholders. Aankondiging van inkrimping doet het goed voor de beurs koers hoe cynische dit ook mag klinken voor de betrokkenen.
een kritische maar blijde volvorijder
bart15
3rd Gear member

1500 ontslagen beslis je niet zo even van de een op de andere dag en die reclame campagne loopt nog steeds.
xc70-fan
2nd Gear member

ik kan niet kijken in de hoofden van de bestuurders maar jemoet het een duidelijk onderscheiden van het andere.
tegenvallende resultaten kunnen tot snelle en zeer drastische besluiten leiden.

ik weet wel dat er bij de kpn en een paar geleden bij philips mensen ontslagen werden en een dag later via een detacheerder weer aan het werk waren. aantalvaste medewerkers liep af en de inhuurkrachten werden uit een ander potje gefinanceerd. tuurlijk zijn er mensen ontslagen die niet terug gekomen zijn. ben blij dat ik het niet hoef de melden aan die mensen.

hoeveel mensen werker er daar bij volvo en over welk percentage praat je.
Battlecruiser
8th Gear member

bart schreef:1500 ontslagen beslis je niet zo even van de een op de andere dag en die reclame campagne loopt nog steeds.
Weinig steekhoudende redenering. Je kunt 'm ook omdraaien: de campagne beslis je niet op een of andere dag en die 1500 man stuur je nu weg.

Die reclamecampagne is feitelijk al ouder dan de beslissing om die 1500 weg te sturen.

Maar het gaat natuurlijk om het effect van die campagne. Blijkbaar is de campagne voorlopig niet goed genoeg om die 1500 man te behouden.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
xc70-fan
2nd Gear member

Vanmiddag reed ik terug van werk en dacht na over marketing en met name die filmpjes en de opmerkingen dat je daardoor niet veel meer auto's verkoopt.
Mee eens deze filmpjes zijn ook geen verkoopfilmpjes maar een manier om een merk neer te zetten.

zijn er meer volvo's verkocht omdat een aantal vrouwen een vrouw vriendelijke auto hebben ontworpen Het Idee is mooi de concept auto geweldig en die mag wat mij betreft morgen in produktie. ik bestel er meteen een.
sterk staaltje marketing en heeft ook veel geld gekost. worden er nu meer auto's verkocht nee maar volvo plaatst zichzelf wel op de kaart.

hoeveel extra volvo's zijn er verkocht door het zogenaamde sleutelbos. ook dat is positive branding (begin als een reclamejongen te klinken) van een merk.

dit is gewoon een manier van aandacht te krijgen en volvo als wereldmerk een plaats te geven en mensen te zorgen dat volvo als merk tussen de oren blijft hangen. Wij als volvorijders vinden volvo een sterk merk nu de rest van de wereld nog.

autos verkoop je door door andere manier van communiceren en dat gebeurt dan op landelijk niveau. met de standaard reclame over motorinhoud veiligheid comfort prijs etc. leasemij leuke aanbiedingen laten doen. Volvo's verkoop je op de hiswa.

ik las in het hockeyblad iets dat volvo alle hockey verenigingen in kaart heeft gebracht. zodat je als rijdende pappa/mamma niet meer de weg krijtraakt. de dealer wordt daarbij ingeschakeld. slimme zet er wordt dan gezorgd dat de mensen de dealer gaan opzoeken om die kaart op te halen zien de auto's en de kans op verkoop is daar. Ik hoop alleen dat zij wat aardig worden behandeld dan bij mijn dealer anders mist ook dit zijn doel.

ik zie het gescheiden de 1500 ontslagen mensen en de campagnes. en ik kan en mag er geen oordeel over geven omdat niet wordt vermeld in welke fucnties worden gesneden en of het allemaal voor zweden geldt of ook de andere produktie locaties van volvo.
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Contacteer:

ik las in het hockeyblad iets dat volvo alle hockey verenigingen in kaart heeft gebracht. zodat je als rijdende pappa/mamma niet meer de weg krijtraakt. de dealer wordt daarbij ingeschakeld. slimme zet er wordt dan gezorgd dat de mensen de dealer gaan opzoeken om die kaart op te halen zien de auto's en de kans op verkoop is daar. Ik hoop alleen dat zij wat aardig worden behandeld dan bij mijn dealer anders mist ook dit zijn doel.

dat las ik ook, maar ik kreeg er niet helemaal hoogte van, en de dealer is hier afgefikt
(gods toorn afgeroepen zeker, die gereformeerde oplichter)
dus ik kan effe niet gaan kijken
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Battlecruiser
8th Gear member

xc70-fan schreef:Vanmiddag reed ik terug van werk en dacht na over marketing en met name die filmpjes en de opmerkingen dat je daardoor niet veel meer auto's verkoopt.
Mee eens deze filmpjes zijn ook geen verkoopfilmpjes maar een manier om een merk neer te zetten.

zijn er meer volvo's verkocht omdat een aantal vrouwen een vrouw vriendelijke auto hebben ontworpen Het Idee is mooi de concept auto geweldig en die mag wat mij betreft morgen in produktie. ik bestel er meteen een.
sterk staaltje marketing en heeft ook veel geld gekost. worden er nu meer auto's verkocht nee maar volvo plaatst zichzelf wel op de kaart.

hoeveel extra volvo's zijn er verkocht door het zogenaamde sleutelbos. ook dat is positive branding (begin als een reclamejongen te klinken) van een merk.

dit is gewoon een manier van aandacht te krijgen en volvo als wereldmerk een plaats te geven en mensen te zorgen dat volvo als merk tussen de oren blijft hangen. Wij als volvorijders vinden volvo een sterk merk nu de rest van de wereld nog.

autos verkoop je door door andere manier van communiceren en dat gebeurt dan op landelijk niveau. met de standaard reclame over motorinhoud veiligheid comfort prijs etc. leasemij leuke aanbiedingen laten doen. Volvo's verkoop je op de hiswa.

ik zie het gescheiden de 1500 ontslagen mensen en de campagnes. en ik kan en mag er geen oordeel over geven omdat niet wordt vermeld in welke fucnties worden gesneden en of het allemaal voor zweden geldt of ook de andere produktie locaties van volvo.
Helaas op een manier die niet afdoende werkt.

Met reclame kan je óók een paar dingen tegelijk doen namelijk. Verkopen, goodwill verkrijgen en marktpositionering bereiken. Dat gebeurt hier niet, dus niet efficiënt genoeg.
Ik ben nog niemand tegengekomen die die reclames dan wel begreep, dan wel na begrijpen positief interpreteerde. En ze zijn echt te oppervlakkig om in het onderbewustzijn te kruipen, hoor!

Om op het uitgangspunt terug te komen: deze reclames zijn bekroond door de reclamewereld zelf. Die immers nooit het effect van reclames laat onderzoeken.
Voorbeeld: ken je nog die ouwe Dreftreclames? Met die stapels borden? Kregen nooit een prijs en werden verguisd door de reclamewereld en de consumentenprogramma's. Het waren echter heel goedkope en de best werkzame reclames van Nederland ooit. Dreft werd marktleider. Reclame hoeft niet mooi of diepzinnig te zijn, wel werkzaam...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
RrRrR
2nd Gear member

Het feit dat hier discussie over gevoerd word, betekent dat het effect op mensen heeft en dat mensen gaan nadenken over het merk, imago en bedoeling.

Je kan er kort of lang over disscuseren, maar dit heeft marketing technisch gezien het meest te maken met positioning, awareness and identity. En wat dat betreft zijn ze in de films heel goed geslaagd als je het mij vraagt.
Your Dream - Your Mind - Your Goal
Battlecruiser
8th Gear member

En dan zijn we weer terug bij af: met gebruikmaking van verbasterde Engelse termen beordeelt men in de reclamewereld de campagnes.
Terwijl ik er veel meer vóór zou zijn om te testen of dergelijke reclames wel zin hebben. Dat wordt angstvallig vermeden door de branche.
Rara, waarom?

Nou ja, omdat uit universitaire onderzoeken (die testen dus soms toch wel eens iets nuttigs) doorgaans blijkt, dat het rendement van dure reclamecampagnes voor het grootste deel verspilde moeite is. Kostentechnisch niet interessant. Daarom kost een blik Unox veel meer dan een vergelijkbaar blik van de Aldi.

De redenering dat áls er maar over gediscussieerd wordt, dat dat een positief effect op imago en indirect verkoop zou hebben is helaas onjuist, maar wordt inderdaad vaak aangetroffen in de reclamewereld. Maar ja, dat waren nu eenmaal niet de beste studenten...
Volvo Rules the Road
xc70-fan
2nd Gear member

Deze filmpjes zijn zeer geslaagd omdat volvo in sta is om met een reclame wereld de wereld te bereiken. De wereld is te divers om met een campagne iedereen en alles te bereiken.
Merken als coca cola en mcdonald lukt dat maar ook zij passen op regionaal niveau de campagnes ook aan.

het maken van reclame voor (af)wasmiddelen is een vak apart en ook meer stampen met dit soort reclames. ik weet niet wat het effect is van de autoreclames op de verkoop.
Zelf denk ik dat deze ook is om te laten zien dat zij er zijn en natuurlijk mensen naar de showroom te lokken.

Meer effect heeft denk ik de zgn paasshows met een leuke aanbieding. Veel mensen in de showroom betekent veel mogelijke contacten. Meer effect heeft een mailing met een gadget. hoe plat die ook klinkt. Vriendin van mij werkt in kledingzaak in het iets hogere segment.
Waarom geen passhows met een kledingshow combineren. Consumentensegment komt aardig overeen een paar paspoppen een kleine showvloer en zij kunnen op de paas/ kerst en pinksteren klanten trekken voor hun kleding en welke vrouw die kleding wil hebben krijg je dan niet mee. Is een leuke aanvulling op het schminkteam. Wat kost het eigelijk de dealer? heeft krijgt een andere (vrouwwvriendelijke) entourage van showroom gratis en de paspoppen staan toch te niksen op die dagen achter een stalen luik. Lijkt mij sterk dat niemand die eerder heeft bedacht.

Samen een show met een sloepenbouwer en bij aankoop van een van beide een trailer gratis.

hoeveel chevrolets daewoo zullen er verkocht worden omdat zij een gratis r.c. auto krijgen. ik denk dat het positief werkt. Er zullen meer mensen komen naar de showroom en dan is het de taak aan de verkoper om er op in te spelen.

filmpjes en de ocean race zijn wereldwijd
hockey in dit geval is een Nederlandse actie en misschien ingegeven door het moederconcern
de dealer gaat dan in een lokaal blad adverteren en dat moet het eigenlijk doen. hoewel ik niet onder de indruk ben van die advertenties. zijn erg saai en mogen best prikkelender zijn. zelf laat ik veel mailen naar klanten en dat scoort en met een advertentie in een blad is de response vrij slecht.

toyota en lexus reclames zijn mooi reclames in min beleving laten wat techniek zien en hoe dat werk ziet er leuk uit en prikkelt mij om te gaan kijken.

Test reclames worden gedaan en ik meen dat zelfs top gear zich daarvoor leent. denk je echt dat die mensen spyker gaan testen zonder er geld voor te hebben gekregen. Ik denk dat er wel iets is overgemaakt. En dat zij een tijdlang enthousiast zijn over een auto uit australie.

Testen en vergelijkingen worden gedaan in de programma's van de coronels en bavo galema en meer dan wij denken in elk geval.
Battlecruiser
8th Gear member

Die testen in tvprogramma´s stellen helemaal niets voor. Dat zijn geen wetenschappelijke en gefundeerde tests. Dilettantenwerk - kijkersvulling - broddelwerk - misleiding van de massa.

Nee, er wordt nauwelijks goed onderzoek gedaan in Nederland naar rendementen van reclames. Bedrijven doen het intern wel, maar kunnen alleen hun eigen campagne achteraf testen. Een goed wetenschappelijk onderzoek is uiteraard breder van opzet. In de VS wordt wél serieuzer goed onderzoek gedaan, maar daar is de reclamewereld ook niet zo besmet met `hoogstaande design` grillen. Daar lopen meer mannen in de reclamewereld rond, en hier in Europa meer ........

Zo, dat was het voor deze week.
Ik ga lekker 40 man rondleiden in Rome (in groepjes gelukkig) en ben dus een weekje of anderhalf weg.
Volvo Rules the Road
fluz
3rd Gear member

Battlecruiser S80 schreef: Zo, dat was het voor deze week.
Ik ga lekker 40 man rondleiden in Rome (in groepjes gelukkig) en ben dus een weekje of anderhalf weg.
Vandaar die nieuwe Volvo fietsdrager. 10 man achterin (lukt best met 8,30 m lengte) en de rest kan op de fietsdrager. In groepjes natuurlijk :lol: .
Goede reis.
V480-S60
Geartronic member

xc70-fan schreef: (1)Test reclames worden gedaan en ik meen dat zelfs top gear zich daarvoor leent. denk je echt dat die mensen spyker gaan testen zonder er geld voor te hebben gekregen. Ik denk dat er wel iets is overgemaakt. En dat zij een tijdlang enthousiast zijn over een auto uit australie.

(2)Testen en vergelijkingen worden gedaan in de programma's van de coronels en bavo galema en meer dan wij denken in elk geval.
1)Top Gear betaalt van zijn levensdagen niet voor het gebruik van een auto, die zij "testen" en laat zich niet betalen. No Way, Never!! :redhotevil:
Dat is beneden hun stand. Daarom konden ze de Touareg ook afkraken. VW was daar niet blij mee en heeft een tweede ter beschikking gesteld, die net zo werd afgekraakt. (hoezo niet onafhankelijk)
En kijk naar de Rover mini uit India (slechte wagen) niet ter beschikking gesteld door de importeur, dan maar met de verborgen camera.
BTW de Spyker werd maar wat graag aan Top Gear uitgeleend door de fabrikant. Daar heeft Spyker zelf reclame mee gemaakt. (zonder te betalen)

2)
Dit zijn dus typische voorbeelden van echt gesponsorde programma's en daardoor niet onafhankelijk. Alleen maar positief over een Deawoo, Kia etc. Hier wordt dus door de fabrikanten wel aan betaald. :morning:
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
vOlOv
3rd Gear member

Mee eens dat die laatste programma's gesponserd worden. Ik zag Coronel met een smile in een koreaan stappen en zonder een spier te vertrekken in de camera uitleggen dat het toch een verdomd sportief karretje was met pit en een geweldige wegligging :lol: :lol: :lol:
weggezapt uiteraard....

Alard Kalf vind ik uit zichzelf lekker spontaan, hem mag ik wel, maar hij moet ook reeel proberen te blijven. Ook hij denkt serieus te kunnen verkondigen dat schroot een best goede wagen is en goed stuurt :?

Topgear daarentegen (nee geen fan hier) is er voor het publiek dat ut nie kan betalen, maar er wel een zou willen hebben 8) Zo makkelijk om de ene supercar met de andere te "vergelijken".
"Woooooowww, this car has some serious grunt.....whoeeaahhh.....this car is like sitting on a sofa smoking your cigar while watching the world pass by at 150 mph bla bla bla bla bla...."
Wat verwacht je dan voor die prijzen top(income)gear, een kl#teauto :?:
"lookatme lookatme, I can do a powerslide while having a ton of horsepower on my rear wheels".....echt heeeel knap hoor krullenbol :lol:

Mis eigenlijk dus goede programma's mbt auto's van 25000 - 50000 euri :(

Anyway da was ut folks :razz:
xc70-fan
2nd Gear member

top gear pakt de vak wat duurdere uitvoeringen. maar ook dat is psychologisch.

hoeveel mensen denken niet in hun golf 1.6 minimum dat zij een golf gti rijden. zij rijden golf en refereren daar aan.

ik denk dat veel fabrikanten wel een blij zijn met de aandacht van de heren en ook al is het negatief je bent in het nieuws. een bmw rijder krijg je niet gauw in een mercedes tnezij hij een taxi heeft van schiphol.
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Contacteer:

Battlecruiser S80 schreef:
Mag ik een keer mee, Drs Suikerpee?
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
fluz
3rd Gear member

J Kampie schreef:Mis eigenlijk dus goede programma's mbt auto's van 25000 - 50000 euri :(

Anyway da was ut folks :razz:
Ik zie anders regelmatig een "testdrive in a reasonably priced car". :P
De hele tijd info over auto's in bovengenoemde prijsklasse gaat al gauw vervelen. Mensen willen nu eenmaal graag droomauto's zien (ik ook).
... en waarom verder orienteren als je toch al Volvo rijdt :wink: .
Battlecruiser
8th Gear member

+++t blijft behelpen+++ schreef:
Battlecruiser S80 schreef:
Mag ik een keer mee, Drs Suikerpee?
Zeker joh!
Kan je meteen de wereldberoemde (in Deventer dan) Vieze Mieke ontmoeten.
Volvo Rules the Road
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”