Hallo,
Wie heeft er ervaring met et tanken van V-Power diesel van Shell?
Ik heb het nu twee keer getankt en het is misschien verbeelding, maar het lijkt of mijn V70 echt iets meer power heeft.
Watr zijn jullie ervaringen met deze brandstof?
Argent
V-Power diesel
- hvdmountain
- 4th Gear member
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 06.02.2006 - 16:55
Mijn ervaring: duur!
Volvo S70 Comfort Europa 2.4 20v Venetian Red metallic
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ik heb op 't forum al vaker mijn ervaring gedeeld met V-Power. Maar ik wil je de zoekactie wel besparen:
Met mijn lesGolf IV TDI rijd ik ruim 50 km per tank meer als ik V-Power diesel heb getankt.
Met mijn V70 benzine rijd ik volgens de BC 0.2 liter per 100 km voordeliger.
Qua soeplesse merk ik bij de TDI geen verschil, maar bij de V70 voel ik wel dat de motor wat meer aan het gas hangt.
Met mijn lesGolf IV TDI rijd ik ruim 50 km per tank meer als ik V-Power diesel heb getankt.
Met mijn V70 benzine rijd ik volgens de BC 0.2 liter per 100 km voordeliger.
Qua soeplesse merk ik bij de TDI geen verschil, maar bij de V70 voel ik wel dat de motor wat meer aan het gas hangt.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Met mijn D5 echt totaal geen verschil in verbruik of prestaties (gemeten!) waar te nemen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Heb het in het verleden met mijn Seat Altea 2.0 TDI getest, maar reed daar teveel verschillende trajecten, veel file weining file meer en minder haast. Merkte daar totaal geen verschil. Wel hele discussie's gehad met van die Melkertbaan mensen die me dat aan wouden smeren bij de pomp, sorry voor mij geen verschil. Met de 850 heb ik het ook wel eens getankt, maar het prijsverschil weegt niet op tegen de meerprijs
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20762
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ik heb V-power diesel vergeleken in mijn V40 115pk. En dat was geen onverdeeld succes. Ik merkte geen verschil in vermogen etc., danwel in verbruik. Gemeten was de auto niets zuiniger.
BTW dit topic hoort thuis in de categorie Alle vloeistoffen!!!!
BTW dit topic hoort thuis in de categorie Alle vloeistoffen!!!!
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- jvalukas
- 2nd Gear member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 04.03.2007 - 23:11
- Locatie: Dordrecht
Sorry maar dat waren geen melkertbanen bij de pomp , maar de meeste staan normaal achter de kassa of waren ingehuurd bij een uitzendburo
Maar of de vpowers werken hangt geheel af van je auto ( hoe oud vermogen etc) en je eigen rijstijl.
Bij een nieuwe merk je minder verschil dan bij een wat ouder model
Maar of de vpowers werken hangt geheel af van je auto ( hoe oud vermogen etc) en je eigen rijstijl.
Bij een nieuwe merk je minder verschil dan bij een wat ouder model
V40 1.8GDI 2000
V40 1.9D 102pk 2000
V70 D5 Mobilityline 2004 Black Sapphire
V40 1.9D 102pk 2000
V70 D5 Mobilityline 2004 Black Sapphire
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
5th gear heeft ooit een test gedaan met van die power benzine's ten opzichte van een standaard benzine. Ze hadden simpele wagen genomen, een lichte performance wagen en een helemaal uitgebouwd impreza. Het resultaat was dat hoe meer prestatie gericht de auto, hoe hoger de vermogens toename.
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
- J
- 3rd Gear member
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 15.09.2006 - 10:31
- Locatie: Hoofddorp
Bij mijn lease auto's merkte ik vooral bij de td versies dat ze makkelijker door trokken. Verbuik was mij om t even.
Maar volgens mij zijn de extra kosten te hoog in vergelijking met extra prestaties/ meer km's
Maar volgens mij zijn de extra kosten te hoog in vergelijking met extra prestaties/ meer km's
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
- jvalukas
- 2nd Gear member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 04.03.2007 - 23:11
- Locatie: Dordrecht
Maar dat klopt ook wel...
Je tankt vpower zodat je auto soepeler gaat lopen, daardoor is hij geruislozer/ trekt beter op etc en daar ga je toch gebruik van maken.
Dus .... toch een extra sprintje bij het stoplicht, even gas bij op de snelweg etcetc
Gevolg : hetzelfde of zelfs meer verbruik
Je tankt vpower zodat je auto soepeler gaat lopen, daardoor is hij geruislozer/ trekt beter op etc en daar ga je toch gebruik van maken.
Dus .... toch een extra sprintje bij het stoplicht, even gas bij op de snelweg etcetc
Gevolg : hetzelfde of zelfs meer verbruik
V40 1.8GDI 2000
V40 1.9D 102pk 2000
V70 D5 Mobilityline 2004 Black Sapphire
V40 1.9D 102pk 2000
V70 D5 Mobilityline 2004 Black Sapphire
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 16.12.2006 - 17:58
Ik zweerde bij Vpower diesel bij mijn vorige Seat Leon met TDI-motor. Merkbaar stiller, volgens de boordcomputer flink zuiniger (0,5l / 100 km). Resultaten waren tijdens regulier woon-werkverkeer (filevrij, cruisecontrol op 125 km/h)
De PSA-diesel die in de voorloop-207 (1.4 HDI) zat en de 1.6d in mijn C30 vinden V-Power diesel geen onverdeeld succes. Bij de tweede tank gaat hij merkbaar rauwer lopen. BP Ultimate gaat echter wel weer goed (eveneens zuiniger en flink stiller dan gewone diesel).
Echter, ik kwam na lange tijd (10000 km) BP Ultimate diesel tanken door een noodgevalletje bij een Esso-pomp terecht zonder le-plus-ultra diesel. Bevindingen: rumoeriger bij koude motor, maar bij >100km/u en warme motor lijkt de motor 'gewone' diesel toch lekkerder te vinden...
Mijn plan is om dit een tank of vijf vol te houden, en daarna weer over te stappen.
De PSA-diesel die in de voorloop-207 (1.4 HDI) zat en de 1.6d in mijn C30 vinden V-Power diesel geen onverdeeld succes. Bij de tweede tank gaat hij merkbaar rauwer lopen. BP Ultimate gaat echter wel weer goed (eveneens zuiniger en flink stiller dan gewone diesel).
Echter, ik kwam na lange tijd (10000 km) BP Ultimate diesel tanken door een noodgevalletje bij een Esso-pomp terecht zonder le-plus-ultra diesel. Bevindingen: rumoeriger bij koude motor, maar bij >100km/u en warme motor lijkt de motor 'gewone' diesel toch lekkerder te vinden...
Mijn plan is om dit een tank of vijf vol te houden, en daarna weer over te stappen.
Volvo C30 1.6d Summum (2010)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 16.12.2006 - 17:58
Na een reset van de boordcomputer en vijf volle tanks 'gewone' diesel verder, roept de boordrekenaar: gem. snelh: 74 km/h; gem. verbruik: 5,9l/100 km.
Vandaag de boordcompu weer gewist en de eerste tank BP Ultimate... Na vijf tanks eens kijken of er écht een verschil in verbruik is.
Vandaag de boordcompu weer gewist en de eerste tank BP Ultimate... Na vijf tanks eens kijken of er écht een verschil in verbruik is.
Volvo C30 1.6d Summum (2010)
- DN
- 2nd Gear member
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 16.05.2006 - 13:47
- Locatie: Utrecht
Ik heb het idee dat het effect van V-power op gebruikers twee uitgangspunten heeft:
- een betere samenstelling dan normale diesel
- placebo effect op gebruikers
In een bar/club lijken de biertjes uit een hip alu flesje toch lekkerder te smaken dan uit een fluitje.
Ben overigens groot voorstander van gebruik placebo's!
- een betere samenstelling dan normale diesel
- placebo effect op gebruikers
In een bar/club lijken de biertjes uit een hip alu flesje toch lekkerder te smaken dan uit een fluitje.
Ben overigens groot voorstander van gebruik placebo's!
V40 1.9 TD Europa Racing Green
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 27.08.2006 - 12:14
- Locatie: Spijkenisse
V power (en normale Shell diesel) hebben gedurende 30 tankbeurten het minste reultaat gegeven.
Mijn persoonlijk beste ervaring is met stip
BP ULTIMATE
en als 2e Total Exellium, omdat deze duurder is als de Ultimate.
Roetpluim is sterk verminderd, verbruik marginaal beter, 1 km meer per liter tov Shell V power, 1 :16 resp 1:15.
Met 5500 km caravannen 1:11 op Ultimate en normale diesel van Hydro en Statoil in Noorwegen, geen slechte score met 1600 kg er achter.
Mijn persoonlijk beste ervaring is met stip
BP ULTIMATE
en als 2e Total Exellium, omdat deze duurder is als de Ultimate.
Roetpluim is sterk verminderd, verbruik marginaal beter, 1 km meer per liter tov Shell V power, 1 :16 resp 1:15.
Met 5500 km caravannen 1:11 op Ultimate en normale diesel van Hydro en Statoil in Noorwegen, geen slechte score met 1600 kg er achter.
Distillateur van Brandstoffen.
Autogek: www.gatebil.nl
Historie, dat kon ik niet bijhouden, Group A volvo van Bart van Gils ( B ):
.
Autogek: www.gatebil.nl
Historie, dat kon ik niet bijhouden, Group A volvo van Bart van Gils ( B ):
.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Mijn constatering is toch echt niet hetzelfde als de jouwe
Volvo for life
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
And now for something quite different....
Ik ga morgen naar duitsland met de roffel en kan volgens de BC nog een goede 600 km rijden op de huidige tankinhoud, is de diesel in duitsland goedkoper of duurder dan in NL? M.a.w. moet ik voor of na de grens de roffel afvullen?

Ik ga morgen naar duitsland met de roffel en kan volgens de BC nog een goede 600 km rijden op de huidige tankinhoud, is de diesel in duitsland goedkoper of duurder dan in NL? M.a.w. moet ik voor of na de grens de roffel afvullen?
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- NOS
- 7th Gear member
- Berichten: 6567
- Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
- Locatie: Pijnacker
Voor de grens, vorige week kostte diesel in DLD nog zo'n 1,17 per liter.
Ik rijd nu op een tank Aral Ultimate (600 km met karretje) en ik ben benieuwd naar het resultaat. Ze beloven 4% zuinigheidswinst, maar het is wel 8 procent duurder.
Ik rijd nu op een tank Aral Ultimate (600 km met karretje) en ik ben benieuwd naar het resultaat. Ze beloven 4% zuinigheidswinst, maar het is wel 8 procent duurder.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Thnx! ik zal de roffel afvullen voor ik de grens overga...
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 21.03.2007 - 17:56
Een paar jaar geleden waren er ook mensen die met een pyramide in de kofferbak boven de tank rondreden.................afgezien van zuiniger rijden wegblijven van roetpluimen bleek zelfs bij enkelen de haargroei op het tot dan toe kale hoofd terug te komen.
Citroen 2CV4 Rood met dubbele uitlaat
Opel Kadett City Oranje (toen al een derde deur)
Citroen CX 2000 Zilver chroombumber en veel roest
Citroen CX 2200 licht blauw
Citroen CX 2200 zwart met beige leren interieur
Citroen XM V6 - Exclusieva Bordeauxrood
2e auto MG C GT 3.0 liter 6 in lijn
Citroen XM V6 - Exclusieva Zilver
Volvo C70 2.4T Zilver
Volvo S80 T6 Zwart
Volvo S80 D5 summum
Opel Kadett City Oranje (toen al een derde deur)
Citroen CX 2000 Zilver chroombumber en veel roest
Citroen CX 2200 licht blauw
Citroen CX 2200 zwart met beige leren interieur
Citroen XM V6 - Exclusieva Bordeauxrood
2e auto MG C GT 3.0 liter 6 in lijn
Citroen XM V6 - Exclusieva Zilver
Volvo C70 2.4T Zilver
Volvo S80 T6 Zwart
Volvo S80 D5 summum