V-Power diesel

De plaats om te praten over de voor- en nadelen van benzine, diesel en gas als brandstof.
"Gas is om op te koken" en "Diesel is voor tractoren"
Maar ook over alle andere noodzakelijke olieën voor de auto. Voor bi-fuelrijders is er een aparte rubriek.
Gebruikersavatar
Argent
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 30.12.2006 - 20:42
Locatie: Vleuten(Utrecht)

Hallo,

Wie heeft er ervaring met et tanken van V-Power diesel van Shell?
Ik heb het nu twee keer getankt en het is misschien verbeelding, maar het lijkt of mijn V70 echt iets meer power heeft.

Watr zijn jullie ervaringen met deze brandstof?

Argent
Gebruikersavatar
hvdmountain
4th Gear member
Berichten: 625
Lid geworden op: 06.02.2006 - 16:55

Mijn ervaring: duur!
Volvo S70 Comfort Europa 2.4 20v Venetian Red metallic
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Ik heb op 't forum al vaker mijn ervaring gedeeld met V-Power. Maar ik wil je de zoekactie wel besparen:

Met mijn lesGolf IV TDI rijd ik ruim 50 km per tank meer als ik V-Power diesel heb getankt.
Met mijn V70 benzine rijd ik volgens de BC 0.2 liter per 100 km voordeliger.

Qua soeplesse merk ik bij de TDI geen verschil, maar bij de V70 voel ik wel dat de motor wat meer aan het gas hangt.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Met mijn D5 echt totaal geen verschil in verbruik of prestaties (gemeten!) waar te nemen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4320
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Heb het in het verleden met mijn Seat Altea 2.0 TDI getest, maar reed daar teveel verschillende trajecten, veel file weining file meer en minder haast. Merkte daar totaal geen verschil. Wel hele discussie's gehad met van die Melkertbaan mensen die me dat aan wouden smeren bij de pomp, sorry voor mij geen verschil. Met de 850 heb ik het ook wel eens getankt, maar het prijsverschil weegt niet op tegen de meerprijs

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20762
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Ik heb V-power diesel vergeleken in mijn V40 115pk. En dat was geen onverdeeld succes. Ik merkte geen verschil in vermogen etc., danwel in verbruik. Gemeten was de auto niets zuiniger.

BTW dit topic hoort thuis in de categorie Alle vloeistoffen!!!!
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
jvalukas
2nd Gear member
Berichten: 86
Lid geworden op: 04.03.2007 - 23:11
Locatie: Dordrecht

Sorry maar dat waren geen melkertbanen bij de pomp , maar de meeste staan normaal achter de kassa of waren ingehuurd bij een uitzendburo

Maar of de vpowers werken hangt geheel af van je auto ( hoe oud vermogen etc) en je eigen rijstijl.
Bij een nieuwe merk je minder verschil dan bij een wat ouder model
V40 1.8GDI 2000
V40 1.9D 102pk 2000

V70 D5 Mobilityline 2004 Black Sapphire
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

5th gear heeft ooit een test gedaan met van die power benzine's ten opzichte van een standaard benzine. Ze hadden simpele wagen genomen, een lichte performance wagen en een helemaal uitgebouwd impreza. Het resultaat was dat hoe meer prestatie gericht de auto, hoe hoger de vermogens toename.
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Gebruikersavatar
J
3rd Gear member
Berichten: 491
Lid geworden op: 15.09.2006 - 10:31
Locatie: Hoofddorp

Bij mijn lease auto's merkte ik vooral bij de td versies dat ze makkelijker door trokken. Verbuik was mij om t even.
Maar volgens mij zijn de extra kosten te hoog in vergelijking met extra prestaties/ meer km's
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
Gebruikersavatar
jvalukas
2nd Gear member
Berichten: 86
Lid geworden op: 04.03.2007 - 23:11
Locatie: Dordrecht

Maar dat klopt ook wel...

Je tankt vpower zodat je auto soepeler gaat lopen, daardoor is hij geruislozer/ trekt beter op etc en daar ga je toch gebruik van maken.

Dus .... toch een extra sprintje bij het stoplicht, even gas bij op de snelweg etcetc

Gevolg : hetzelfde of zelfs meer verbruik
V40 1.8GDI 2000
V40 1.9D 102pk 2000

V70 D5 Mobilityline 2004 Black Sapphire
Hayke
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 16.12.2006 - 17:58

Ik zweerde bij Vpower diesel bij mijn vorige Seat Leon met TDI-motor. Merkbaar stiller, volgens de boordcomputer flink zuiniger (0,5l / 100 km). Resultaten waren tijdens regulier woon-werkverkeer (filevrij, cruisecontrol op 125 km/h)

De PSA-diesel die in de voorloop-207 (1.4 HDI) zat en de 1.6d in mijn C30 vinden V-Power diesel geen onverdeeld succes. Bij de tweede tank gaat hij merkbaar rauwer lopen. BP Ultimate gaat echter wel weer goed (eveneens zuiniger en flink stiller dan gewone diesel).

Echter, ik kwam na lange tijd (10000 km) BP Ultimate diesel tanken door een noodgevalletje bij een Esso-pomp terecht zonder le-plus-ultra diesel. Bevindingen: rumoeriger bij koude motor, maar bij >100km/u en warme motor lijkt de motor 'gewone' diesel toch lekkerder te vinden...

Mijn plan is om dit een tank of vijf vol te houden, en daarna weer over te stappen.
Volvo C30 1.6d Summum (2010)
Hayke
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 16.12.2006 - 17:58

Na een reset van de boordcomputer en vijf volle tanks 'gewone' diesel verder, roept de boordrekenaar: gem. snelh: 74 km/h; gem. verbruik: 5,9l/100 km.

Vandaag de boordcompu weer gewist en de eerste tank BP Ultimate... Na vijf tanks eens kijken of er écht een verschil in verbruik is.
Volvo C30 1.6d Summum (2010)
Gebruikersavatar
DN
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 16.05.2006 - 13:47
Locatie: Utrecht

Ik heb het idee dat het effect van V-power op gebruikers twee uitgangspunten heeft:

- een betere samenstelling dan normale diesel
- placebo effect op gebruikers

In een bar/club lijken de biertjes uit een hip alu flesje toch lekkerder te smaken dan uit een fluitje.

Ben overigens groot voorstander van gebruik placebo's!
V40 1.9 TD Europa Racing Green
nordicman
2nd Gear member
Berichten: 130
Lid geworden op: 27.08.2006 - 12:14
Locatie: Spijkenisse

V power (en normale Shell diesel) hebben gedurende 30 tankbeurten het minste reultaat gegeven.

Mijn persoonlijk beste ervaring is met stip
BP ULTIMATE
en als 2e Total Exellium, omdat deze duurder is als de Ultimate.
Roetpluim is sterk verminderd, verbruik marginaal beter, 1 km meer per liter tov Shell V power, 1 :16 resp 1:15.
Met 5500 km caravannen 1:11 op Ultimate en normale diesel van Hydro en Statoil in Noorwegen, geen slechte score met 1600 kg er achter.
Distillateur van Brandstoffen.

Autogek: www.gatebil.nl

Historie, dat kon ik niet bijhouden, Group A volvo van Bart van Gils ( B ):

.
JW71
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 22.12.2006 - 15:36

Het enige wat je merkt bij het tanken van V-power is dat je voor dezelfde hoeveelheid liters meer moet betalen. Auto rijdt niet beter en ook niet zuiniger.
V60 D4 Kinetic
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Mijn constatering is toch echt niet hetzelfde als de jouwe
Volvo for life
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

And now for something quite different....;-)

Ik ga morgen naar duitsland met de roffel en kan volgens de BC nog een goede 600 km rijden op de huidige tankinhoud, is de diesel in duitsland goedkoper of duurder dan in NL? M.a.w. moet ik voor of na de grens de roffel afvullen?
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

Voor de grens, vorige week kostte diesel in DLD nog zo'n 1,17 per liter.
Ik rijd nu op een tank Aral Ultimate (600 km met karretje) en ik ben benieuwd naar het resultaat. Ze beloven 4% zuinigheidswinst, maar het is wel 8 procent duurder.
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

Thnx! ik zal de roffel afvullen voor ik de grens overga...
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
S80T6G3
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 21.03.2007 - 17:56

Een paar jaar geleden waren er ook mensen die met een pyramide in de kofferbak boven de tank rondreden.................afgezien van zuiniger rijden wegblijven van roetpluimen bleek zelfs bij enkelen de haargroei op het tot dan toe kale hoofd terug te komen.
Citroen 2CV4 Rood met dubbele uitlaat
Opel Kadett City Oranje (toen al een derde deur)
Citroen CX 2000 Zilver chroombumber en veel roest
Citroen CX 2200 licht blauw
Citroen CX 2200 zwart met beige leren interieur
Citroen XM V6 - Exclusieva Bordeauxrood
2e auto MG C GT 3.0 liter 6 in lijn
Citroen XM V6 - Exclusieva Zilver
Volvo C70 2.4T Zilver
Volvo S80 T6 Zwart
Volvo S80 D5 summum
Plaats reactie

Terug naar “Over alle vloeistoffen”