Wie rijdt er met een getunede Volvo, of overweegt?

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Gesloten
Gebruikersavatar
Edgar
5th Gear member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32

Ik ben wel is benieuwd wie er allemaal met een getunde Volvo rijdt en met welk type? Uiteraard ook de ervaringen...

Waarschijnlijk zitten er ook berijders van een lease auto tussen die wel hun Volvo hebben laten tunen maar hier niet mee te koop lopen...

Ik zelf ben nog wachtende op mijn Volvo en kan dus nog niet uit ervaring van een getunde Volvo praten... Ik laat het wel meteen doen :D
Maar heb wel ervaring met mijn getunde ex-Audi...

Gr Edgar
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
Gebruikersavatar
gertsan
3rd Gear member
Berichten: 444
Lid geworden op: 04.04.2007 - 13:04

Ik heb er wel eens aan gedacht met mijn S60, maar dan heb je wel 300 Pk en een koppel van 420 Nm op je voorwielen. Ik denk dat het toch iets te veel wordt. Trouwens ik weet niet of mijn DSTC en Geartronic dat aan kan. Zou ik ook eens moeten vragen aan een van de clubleden die tuner is van beroep. (Hartog..)
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
Gast

Ik heb er ook wel eens over zitten denken, maar met mijn ongeblazen BiFuel zal ik niet veel voordeel hebben.
Ik zal dan echt veel toeren moeten maken om vermogen te krijgen.
Gebruikersavatar
Lambert
5th Gear member
Berichten: 1266
Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
Locatie: Almere

Ik heb een S60 D5 van 1 jaar oud die is getuned naar 228 pk en een koppel van 460 en dat bevalt erg goed, ik heb het via de leasemaatschappij laten doen om geen gedonder te krijgen... en ze hebben het geregeld...

Hiervoor heb ik 3 jaar in een S60 (140pk) gereden en laten tunen gelijk toen die nieuw geleverd werd naar 180 pk en daar 3 jaar van genoten!

Gevoelsmatig kan die motor het allemaal goed aan, ik heb niet het gevoeld dat die op zijn piek loopt... Ik rijd pittig maar ben ook geen scheurmonster, het gaat mij meer om het gemak waarmee de auto tussen 80 en 160 loopt... heel af en toe piek ik even naar 200 en dan nog geen centje pijn... echt het maximale zoek ik niet op, dan kun je beter een R kopen.
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
Gebruikersavatar
Gertje83
2nd Gear member
Berichten: 132
Lid geworden op: 07.07.2006 - 16:07
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Zou je een S40 met de 102 pk diesel ook nog aardig kunnen tunen? Heeft hier misschien iemand ervaring mee?
Gebruikersavatar
marsm104
5th Gear member
Berichten: 1168
Lid geworden op: 30.05.2006 - 18:35
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Gertje83 schreef:Zou je een S40 met de 102 pk diesel ook nog aardig kunnen tunen? Heeft hier misschien iemand ervaring mee?
* overweegt ook....

Een 102 pk diesel kan je naar 130 pk/300nm tunen. Vooral dat koppel, is het mij wel waard.
Groeten, Rick Marsman
Afbeelding
Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lambert
5th Gear member
Berichten: 1266
Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
Locatie: Almere

Volgens de Rica website kan die naar 130 pk... en het koppel gaat dan naar 260 nM
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
Gebruikersavatar
marsm104
5th Gear member
Berichten: 1168
Lid geworden op: 30.05.2006 - 18:35
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Verschillende tuners roepen verschillende waardes. Dieseltuning.nl zegt 276nm. Dennis (kanariegele S40) heeft 320nm uit z'n 102pk blok.
Groeten, Rick Marsman
Afbeelding
Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994
Afbeelding
Gebruikersavatar
plim
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
Locatie: San Jose, California, USA

Ik heb een S60 automaat, benzine, origineel 140 pk. Na "FastTech" behandeling een stuk meer (ze zeggen ongeveer 180 pk).
Bevalt prima.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Gebruikersavatar
liquid_force
6th Gear member
Berichten: 4695
Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
Locatie: Zürich

ik rij een S60 2.5T AWD getuned door BSR ... werkelijk geweldig ... totaal nu circa 275pk ofzo ...
Gebruikersavatar
german
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 08.02.2007 - 21:33
Locatie: Gramsbergen

Ik ben wel nieuwschierig wat het met een S60 T5 doet en hoe de ervaringen daarmee zijn.
Volvo S60 T5
Gebruikersavatar
Edgar
5th Gear member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32

250-300 pk... Dat wordt er helaas niet uit mijn zestienhonderdje diesel gehaald...

Ik ben wel benieuwd wat er straks uitgehaald kan worden qua koppel en PeeKaa's

Ik heb eigenlijk géén idee of ik de auto eerst moet inrijden voordat hij getuned wordt of dat dat gelijk kan...?
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
Gebruikersavatar
DeNNiS_
4th Gear member
Berichten: 717
Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
Locatie: Zeeuws-vlaanderen

Gertje83 schreef:Zou je een S40 met de 102 pk diesel ook nog aardig kunnen tunen? Heeft hier misschien iemand ervaring mee?
Mijne is gechipt... zit Ca 130PK en 320Nm in...
ik moet alleen nog een keer op de testbank...
om het preciese tezien... maar hij gaat echt TEKEER gewoon
trekt niet normaal
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Guestuser

de bedoeling is dat er rond volgend jaar 300 pony's uit me wagen te halen!!!
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

Hoe?
-software
-groter turbo en intercooler
-grotere injectoren
-sportuitlaat
-........
Gebruikersavatar
hvdmountain
4th Gear member
Berichten: 625
Lid geworden op: 06.02.2006 - 16:55

Ik rij een S70 2.4 20v. Heb deze nu bijna 3 maanden en heb wel wat ideeén m.b.t. tunen. Maar dat komt nog wel...
Volvo S70 Comfort Europa 2.4 20v Venetian Red metallic
Guestuser

NOS schreef:Hoe?
-software
-groter turbo en intercooler
-grotere injectoren
-sportuitlaat
-........
en nog wat meer haha
alleen ik verklap nog niet alles
maar hou mijn topic bij en je blijft
op de hoogte haha :P
Gast

plim schreef:Ik heb een S60 automaat, benzine, origineel 140 pk. Na "FastTech" behandeling een stuk meer (ze zeggen ongeveer 180 pk).
Bevalt prima.
Bij welk toerental komt dat er uit dan?
Welk koppel hoort daarbij?
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

ik ga kijken wat er meer te halen valt uit mijn 440 diesel, klinkt saai en niet haalbaar maar omdat ik niet te maken heb met luchtmassameters en computers is het makkelijker te doen dan bij jullie. althans zo zie ik het, ik ga duiken in de turbodruk en hoeveelheid diesel inspuiting. nu standaard 90 pk en 180 Nm, ik heb al iemand gehoord die 115 PK heeft uit zijn diesel.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
Gebruikersavatar
marcvr
2nd Gear member
Berichten: 55
Lid geworden op: 17.04.2007 - 17:02

Mijn tachtig D 5 heeft een paar maanden geleden er een dikke dertig paardjes bijgekregen. De bevalling verliep vlot. Alleen zijn deze bij de minste regendruppels of ietwat vettige weg moeilijk in toom te houden.
Wat me het meest bevalt is het haasje over wippen in 3de of 4de versnelling op landelijke wegen.
Gesloten

Terug naar “Tuning (niet optisch)”