mijn volvootje loopt al sinds onbepaalde tijd rommelig sationair
net of ie af en toe een keertje over slaat.
Ook uit de uitlaat komt af en toe een maf hikje net of er water in me uitlaat staat... maar niet constant de ene keer 1 keer per 5omw de andere keer 1 keer per 10.
Ik weet de omschrijving is wat maf,
maar ik dacht dus aan de verdeelkap,
dus dat spulletje er af geschroeft en de contactjes zijn wat ge-oxideerd
schoon gemaakt maar merk weinig verschil.
Heeft het nu nog nut de verdeelkap te vervangen?
en moet dan ook gelijk de rotor.
Ik heb op het moment geen rooie cent,
dus het moet wel echt verbetering geven anders laat ik die verdeelkap lekker zitten.
grts arjen
verdeelkap en/of rotor?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
had ik bij mijn vorige 460 ook. stappenmotor, verdeelkap en zelfs bougiekabels vervangen. Probleem werd een beetje minder, maar niet veel beter.
Ik zou iig die verdeelkap doen, want daar zitten contactpunten in die weleens willen slijten. En bougiekabels eens checken of ze zwaar verweerd zijn.
Ik zou iig die verdeelkap doen, want daar zitten contactpunten in die weleens willen slijten. En bougiekabels eens checken of ze zwaar verweerd zijn.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
pakking inlaatspruitstuk.
Wim
Wim
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- arjen-440
- 3rd Gear member
- Berichten: 401
- Lid geworden op: 14.08.2006 - 16:24
hoi weepee,
ik heb hier al meer over gelezen,
kan hier een slechte koude start ook de oorzaak van zijn?
koud start ie slecht soms pas na 2 keer starten en warm redelijk goed.
en bedonderd stationair.
Is het veel werk de inlaat pakking te vervangen?
en wat kost dat ding?
mvg
ik heb hier al meer over gelezen,
kan hier een slechte koude start ook de oorzaak van zijn?
koud start ie slecht soms pas na 2 keer starten en warm redelijk goed.
en bedonderd stationair.
Is het veel werk de inlaat pakking te vervangen?
en wat kost dat ding?
mvg
-
- 4th Gear member
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 29.06.2006 - 18:44
- Locatie: Alphen aan den Rijn
koud = normale maat inlaat spruitstuk, zuigt dus veel valse lucht, weinig benzine, moeilijk starten
warm = uitgezet spruitstuk, zuigt wat minder valse lucht, maar loopt wel, maar wel bagger
spruitstukpakking kost zo'n 30 euro bij de dealer, ik heb er een uurtje of 5, inclusief pauzes, aan besteed. Als je niet al te ver weg woont ben ik best bereid een keetje te komen helpen.
Wat je eventueel nog kan nakijken, is door de bougiekabels een voor een los te halen bij een draaiende motor, of alle cilinders wel mee doen. Als de motor hetzelfde blijft lopen nadat je de kabel er uit getrokken hebt, dan doet die betreffende cilinder niet mee.
warm = uitgezet spruitstuk, zuigt wat minder valse lucht, maar loopt wel, maar wel bagger
spruitstukpakking kost zo'n 30 euro bij de dealer, ik heb er een uurtje of 5, inclusief pauzes, aan besteed. Als je niet al te ver weg woont ben ik best bereid een keetje te komen helpen.
Wat je eventueel nog kan nakijken, is door de bougiekabels een voor een los te halen bij een draaiende motor, of alle cilinders wel mee doen. Als de motor hetzelfde blijft lopen nadat je de kabel er uit getrokken hebt, dan doet die betreffende cilinder niet mee.
1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Klopt! goed test, heb ik zelf ook zo gedaan.YannickvanRooyen schreef: Wat je eventueel nog kan nakijken, is door de bougiekabels een voor een los te halen bij een draaiende motor, of alle cilinders wel mee doen. Als de motor hetzelfde blijft lopen nadat je de kabel er uit getrokken hebt, dan doet die betreffende cilinder niet mee.
Als de motor op 3 cylinders loopt stationair dan hoor je aan de uitlaat prop-prop-prop-prop....
Op 4 cilinders hoor je
br-br-br-br-br-br-br-br-br...
Als je meer gas geeft (gewoon tijdens rijden bij 2500 rpm) is je onderdruk in het spruitstuk minder, daardoor is de hoeveelheid valse lucht relatief minder, dus mensel is beter, dus loopt de motor beter. maw de slechte cylinder doet ook mee.
Wim