heb een 940 met cruise control
nu heb ik navigatie ingebouwd
het enigste wat nog niet werkt is de puls van de snelheid die ik rij
iemand een idee?
emiel
pulsdraad?
- S80D5
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 23.04.2007 - 14:10
- Locatie: 's-Gravendeel
Weet je niet op welke uitgang van de radio die draad moet, of weet je niet welke draad je uit de auto moet hebben (de pulsdraad bedoel ik)?
Als je de puls draad zoekt, check even deze link:
http://www.petri.de/cgi-bin/petri.cgi?k ... le%2fVolvo
Daar kan je vinden welke draad je uit de auto moet gebruiken voor het signaal. Welk type navi heb je erin zitten?
Als je de puls draad zoekt, check even deze link:
http://www.petri.de/cgi-bin/petri.cgi?k ... le%2fVolvo
Daar kan je vinden welke draad je uit de auto moet gebruiken voor het signaal. Welk type navi heb je erin zitten?
-----
Honda Civic Hondamatic 1983
Volvo 480 ES 1986
Mazda 626 1.8i GLX Aut 1993
Volkswagen Passat 1.9 tdi 81kw Aut 1997
Volvo S80 D5 Elan/Mobility Aut 2003 (7,04l/100km)
Volkswagen Golf I Cabriolet USA 1990
Honda Civic Hondamatic 1983
Volvo 480 ES 1986
Mazda 626 1.8i GLX Aut 1993
Volkswagen Passat 1.9 tdi 81kw Aut 1997
Volvo S80 D5 Elan/Mobility Aut 2003 (7,04l/100km)
Volkswagen Golf I Cabriolet USA 1990
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
Ben ik te modern als ik denk dat een navi normaliter de snelheid enzovoorts berekent aan de hand van kaarten en het gps signaal?
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20840
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ja, In dit geval denk je te modern Fat Rat.
Er zijn navisystemen waar dit nog "ouderwets" via een pulsgever gaat.
Er zijn navisystemen waar dit nog "ouderwets" via een pulsgever gaat.

VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- bandji
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 09.05.2007 - 15:35
hallo
het is inmiddels gelukt
en werkt perfect
ik moest de groen -witte draad achter de klok hebben
allen bedankt
dit topic mag op slot,voor mij
maar er mischien nog mensen met dit probleem
het is inmiddels gelukt
en werkt perfect
ik moest de groen -witte draad achter de klok hebben
allen bedankt
dit topic mag op slot,voor mij
maar er mischien nog mensen met dit probleem
940 2.3I IC TURBO ESTATE+740 estate diesel
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 06.03.2007 - 18:45
- Locatie: Leeuwarden
de pulse ik stabiel genoeg? ik heb begrepen dat die jij benoemd vaak te zwak zonder API is en er beter kan worden gewerkt met paars/ witte indien deze bedraad is. deze paars witte is sterkere en stabielere pulse en zit links van het midedel bij de klokunit.
Ben beniewd hoe het jou bevalt, ik moet er nl. nog aan beginnen....
Ben beniewd hoe het jou bevalt, ik moet er nl. nog aan beginnen....
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 01.03.2008 - 01:16
Hallo Boris, Volvisti
Heeft niks met ouderwets te maken. Een berekening op basis van de snelheidspuls is veel preciezer en betrouwbaarder. De snelheidspuls is namelijk continu aanwezig, dat kun je van de ontvangst van het GPS signaal niet zeggen. De snelheidspuls wordt wel vergeleken (bij het inleren van het apparaat) met het GPS signaal. Tijdens die eerste rit wordt precies berekend, hoeveel pulsen er per afgelegde afstand afgegeven worden. Het GPS signaal wordt daarna alleen nog maar als controlemiddel gebruikt. Maar zonder GPS signaal werkt een navigatiesysteem dat snelheidspulsen verwerkt nog steeds. Dus ook in tunnels, parkeergarages (al staan die meestal niet in je systeem), etc.
Groetjes
Mathy
Heeft niks met ouderwets te maken. Een berekening op basis van de snelheidspuls is veel preciezer en betrouwbaarder. De snelheidspuls is namelijk continu aanwezig, dat kun je van de ontvangst van het GPS signaal niet zeggen. De snelheidspuls wordt wel vergeleken (bij het inleren van het apparaat) met het GPS signaal. Tijdens die eerste rit wordt precies berekend, hoeveel pulsen er per afgelegde afstand afgegeven worden. Het GPS signaal wordt daarna alleen nog maar als controlemiddel gebruikt. Maar zonder GPS signaal werkt een navigatiesysteem dat snelheidspulsen verwerkt nog steeds. Dus ook in tunnels, parkeergarages (al staan die meestal niet in je systeem), etc.
Groetjes
Mathy
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Mathy loopt topics te kickeeeeeen!
Leuk dat je ook hier online bent!
Leuk dat je ook hier online bent!
Volvo 940 SE
- Exeres
- 6th Gear member
- Berichten: 2762
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 15:09
- Locatie: Het rustige Waasland
Is het dan ook die draad die ik nodig heb om mijn adaptieve volumeregeling van mijn radio te gebruiken? want die is op dit moment nog niet aangesloten, vermits ik niet wist welke draad te gebruiken 
