Normale slijtage V70 ??

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
donald1957
2nd Gear member
Berichten: 196
Lid geworden op: 21.03.2007 - 16:34

Van de week mijn V70 D5 uit 2004 een 100000 km. beurt laten geven. Is volgens de garage hetvolgende aan vervanging toe:
- draagarmrubbers 2 maal 350,00 euro (zouden verdroogd zijn)
- veerisolatierubbers 2 maal ? euro
- stuuruitslagbegrenzers 68,00 euro
- uitlijnen 95,00 euro

Ik vind de slijtage van genoemde onderdelen bij deze km. stand, mede gezien mijn rustige rijstijl, buitengewoon fors.

Wie heeft hier, met name met genoemde rubbers, ook ervaring mee ?
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

De genoemde prijzen zijn m.i. aan de erg hoge kant. Volvo dealer of universeel garagebedrijf?

Weet je welke draagarmrubbers vervangen moeten worden? Voor de twee voorste werd door de dealer ooit eens een prijsopgave van totaal 320 euro gemaakt, incl. BTW (voor een S80, maar dat verschilt volgens mij niet).

Veerisolatierubbers, wat zijn dat?

Stuuruitslagbegrenzers zijn maar van die kleine rubberen stootblokjes, die inderdaad na 100.000 km en veel uiterste stuuruitslagen op een bepaald gedeelte versleten kunnen zijn.
Bij mijn vorige auto werd dit opgelost door ze van kant te wisselen en om te draaien, waardoor het niet versleten gedeelte van het blokje weer benut werd. Kan je trouwens heel makkelijk zelf doen.

Uitlijnen bij een goede bandenboer zal zeker geen 95 euro kosten, eerder de helft. Daar kunnen ze dan ook die stuuruitslagbegrenzers meteen verwisselen.
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

Dit soort slijtage is normaal bij de V70.
donald1957
2nd Gear member
Berichten: 196
Lid geworden op: 21.03.2007 - 16:34

Frumpy schreef:De genoemde prijzen zijn m.i. aan de erg hoge kant. Volvo dealer of universeel garagebedrijf?

Weet je welke draagarmrubbers vervangen moeten worden? Voor de twee voorste werd door de dealer ooit eens een prijsopgave van totaal 320 euro gemaakt, incl. BTW (voor een S80, maar dat verschilt volgens mij niet).

Veerisolatierubbers, wat zijn dat?

Stuuruitslagbegrenzers zijn maar van die kleine rubberen stootblokjes, die inderdaad na 100.000 km en veel uiterste stuuruitslagen op een bepaald gedeelte versleten kunnen zijn.
Bij mijn vorige auto werd dit opgelost door ze van kant te wisselen en om te draaien, waardoor het niet versleten gedeelte van het blokje weer benut werd. Kan je trouwens heel makkelijk zelf doen.

Uitlijnen bij een goede bandenboer zal zeker geen 95 euro kosten, eerder de helft. Daar kunnen ze dan ook die stuuruitslagbegrenzers meteen verwisselen.
Opgave van de Volvodealer. Bij een niet-officiële dealer zouden de draagarmrubbers op ongeveer 300,00 euro komen.
De veerisolatierubbers zitten, dachtik, op de voorveren.
Gebruikersavatar
C 30 T5
4th Gear member
Berichten: 808
Lid geworden op: 30.12.2006 - 23:41

NOS schreef:Dit soort slijtage is normaal bij de V70.
:x ...................................Wat ^^^^^^zegt............................ :(
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Idiote prijzen. Ik kan begrijpen dat de draagarm rubbers slecht zijn, want die gaan redelijk snel. Een ton is echter wel snel. Bij mij zitten ze er al 210.000 km onder en ze doen het nog steeds goed. Een setje Powerflex rubbers ligt al te wachten. Ik vind overigens de prijzen veel te hoog. De rubbers kosten iets van 30 euro per stuk, dat zou betekenen dat ze hier een kleine 600 euro arbeidsloon aan versleutelen, en volle dag dus!
Veerpootlagers voor neem ik aan. Dat deze nu al versleten zijn lijkt me sterk. Dit is bij mijn weten geen zwak punt van deze auto's. Uitlijnen gewoon bij een specialist laten doen. Kost de helft, en prijs voor stuuruitslag begrenzers is ook idioot hoog. Is gewoon een plastic plaatje, en 10 minuten om te vervangen (2 kanten).
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
V70R-obert
3rd Gear member
Berichten: 413
Lid geworden op: 10.10.2006 - 14:14
Locatie: Groningen

Zou het niet in dit geval om complete draagarmen gaan?

Het kan toch niet zo zijn dat je € 700,- verder bent voor rubber?
Vroeger in de disco had je er twee voor vijf gulden :drunken:
Gebruikersavatar
M'n eerste Volvo
4th Gear member
Berichten: 753
Lid geworden op: 26.03.2007 - 23:15
Locatie: Helmond (of eigenlijk Brandevoort)

@NOS : met alle respect, maar wat je daar roept vind ik eerlijk gezegd wat erg vreemd. Ik heb zelf geen verstand van auto's, sleutel er ook nooit aan, maar wanneer iemand beweert, dat het normaal is voor een auto als de V70 dat deze mankementen er na 100.000 kilometer aan zitten, zou ik hem spontaan voor gek verklaren.

Waar haal je trouwens als 15-jarige scholier deze kennis vandaan ?
Ron

S60 2.4D Edition (MY 2004) - Premium Line - Scarab green pearl - Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P

Wat rijdt dat lekkerrrrrrrrrrrr......!!!
donald1957
2nd Gear member
Berichten: 196
Lid geworden op: 21.03.2007 - 16:34

edraket schreef:Idiote prijzen. Ik kan begrijpen dat de draagarm rubbers slecht zijn, want die gaan redelijk snel. Een ton is echter wel snel. Bij mij zitten ze er al 210.000 km onder en ze doen het nog steeds goed. Een setje Powerflex rubbers ligt al te wachten. Ik vind overigens de prijzen veel te hoog. De rubbers kosten iets van 30 euro per stuk, dat zou betekenen dat ze hier een kleine 600 euro arbeidsloon aan versleutelen, en volle dag dus!
Veerpootlagers voor neem ik aan. Dat deze nu al versleten zijn lijkt me sterk. Dit is bij mijn weten geen zwak punt van deze auto's. Uitlijnen gewoon bij een specialist laten doen. Kost de helft, en prijs voor stuuruitslag begrenzers is ook idioot hoog. Is gewoon een plastic plaatje, en 10 minuten om te vervangen (2 kanten).
Die 350,00 euro is voor beide kanten aan de voorzijde. Neemt niet weg dat ik het en veel geld vind en veel te snel. He gaat trouwens om rubbers en niet om lagers.
Het uitlijnen is duur, maar het alternatief is met een niet-uitgelijnde auto naar de kwik fit/bandenkoning/etc. rijden en weet ik veel wie op je auto los te laten en een hoop extra tijd kwijt te zijn.
donald1957
2nd Gear member
Berichten: 196
Lid geworden op: 21.03.2007 - 16:34

V70R-obert schreef:Zou het niet in dit geval om complete draagarmen gaan?

Het kan toch niet zo zijn dat je € 700,- verder bent voor rubber?
Vroeger in de disco had je er twee voor vijf gulden :drunken:
Maar daar stond vast geen Volvo op voor dat geld.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

donald1957 schreef:
V70R-obert schreef:Zou het niet in dit geval om complete draagarmen gaan?

Het kan toch niet zo zijn dat je € 700,- verder bent voor rubber?
Vroeger in de disco had je er twee voor vijf gulden :drunken:
Maar daar stond vast geen Volvo op voor dat geld.
ok, € 5,-- met Volvo erop dan
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

donald1957 schreef: Die 350,00 euro is voor beide kanten aan de voorzijde.
Ok, dat klinkt toch al weer anders dan 2 maal 350,00. :?
edraket schreef:Veerpootlagers voor neem ik aan.
Veerisolatierubbers staat er.
Waarschijnlijk wordt dat rubber tussen veer en schotel bedoeld.
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Heb je die draagarmrubbers zelf bekeken. Misschien valt het wel heeeeel erg mee?
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
louis
2nd Gear member
Berichten: 118
Lid geworden op: 30.12.2005 - 18:16
Locatie: omgeving Utrecht

Alle bovenstaande onderdelen(en nog veel meer) zijn bij mijn Volvo S60 ook al vervangen bij de 110.000Km. Dit is gedaan door de Volvo dealer zelf. En ook voor die prijzen.
Dus "normaal" is het wel.
Alleen is het Volvo onwaardig.
Gebruikersavatar
gertsan
3rd Gear member
Berichten: 444
Lid geworden op: 04.04.2007 - 13:04

Kan het niet zijn dat ze gewoon geld willen vangen. Vaak zeggen ze maar wat. Ik heb een collega die een fiat heeft van enkele jaren oudl. Voor de APK moest hij voor een paar duizend euro verspijkeren (zie de garage in eerste instantie. Dat was die auto helemaal niet meer waard en zei hij wat is nodig voor de APK. Toen was het antwoord nou ja dat is niet nodig en dat ook niet echt en daar kunnen we nog wel even mee wachten etc. etc. Dus niet altijd zomaar geloven wat ze zeggen.
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
Gast

M'n eerste Volvo schreef:@NOS : met alle respect, maar wat je daar roept vind ik eerlijk gezegd wat erg vreemd. Ik heb zelf geen verstand van auto's, sleutel er ook nooit aan, maar wanneer iemand beweert, dat het normaal is voor een auto als de V70 dat deze mankementen er na 100.000 kilometer aan zitten, zou ik hem spontaan voor gek verklaren.

Waar haal je trouwens als 15-jarige scholier deze kennis vandaan ?
Van de auto's die hij wast bij de Volvo-dealer. :P
En heeeeel veel lezen op dit Forum, "dan ben je vanzelf ervaringsdeskundige.


Nee, kom op het is natuurlijk zot dat bij deze km-standen dergelijke reparatie's moeten worden uitgevoerd.
Ik ken dit nog wel van vroeger bij de Ford Taunus.
Met Volvo terug in de Ford tijd?? :wink:
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14827
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Als je twijfelt kun je altijd bij een andere dealer een tweede opinie halen...
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
Woger
2nd Gear member
Berichten: 174
Lid geworden op: 16.06.2006 - 15:57
Locatie: Roosendaal

Ik heb vorige week de uitlijning van de volvo dealer betaald. Was 65 euro incl. BTW. Wel raar datjouw dealer dan 25 euri duurder is.
S40 2.0 Lpi - 1996
V70 2.5D - 2000 - Fasttech
C70 Cabrio T5 - 1999
donald1957
2nd Gear member
Berichten: 196
Lid geworden op: 21.03.2007 - 16:34

Woger schreef:Ik heb vorige week de uitlijning van de volvo dealer betaald. Was 65 euro incl. BTW. Wel raar datjouw dealer dan 25 euri duurder is.
Bij mij was een 4 wiels uitlijning noodzakelijk. Ik weet niet of uitlijnen altijd een '4 wiels uitlijning' is of dat er meerdere vormen van uitlijnen zijn.
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

Vierwiels-uitlijning is een standaard procedure bij deze wagen.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”