Van de week mijn V70 D5 uit 2004 een 100000 km. beurt laten geven. Is volgens de garage hetvolgende aan vervanging toe:
- draagarmrubbers 2 maal 350,00 euro (zouden verdroogd zijn)
- veerisolatierubbers 2 maal ? euro
- stuuruitslagbegrenzers 68,00 euro
- uitlijnen 95,00 euro
Ik vind de slijtage van genoemde onderdelen bij deze km. stand, mede gezien mijn rustige rijstijl, buitengewoon fors.
Wie heeft hier, met name met genoemde rubbers, ook ervaring mee ?
Normale slijtage V70 ??
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
De genoemde prijzen zijn m.i. aan de erg hoge kant. Volvo dealer of universeel garagebedrijf?
Weet je welke draagarmrubbers vervangen moeten worden? Voor de twee voorste werd door de dealer ooit eens een prijsopgave van totaal 320 euro gemaakt, incl. BTW (voor een S80, maar dat verschilt volgens mij niet).
Veerisolatierubbers, wat zijn dat?
Stuuruitslagbegrenzers zijn maar van die kleine rubberen stootblokjes, die inderdaad na 100.000 km en veel uiterste stuuruitslagen op een bepaald gedeelte versleten kunnen zijn.
Bij mijn vorige auto werd dit opgelost door ze van kant te wisselen en om te draaien, waardoor het niet versleten gedeelte van het blokje weer benut werd. Kan je trouwens heel makkelijk zelf doen.
Uitlijnen bij een goede bandenboer zal zeker geen 95 euro kosten, eerder de helft. Daar kunnen ze dan ook die stuuruitslagbegrenzers meteen verwisselen.
Weet je welke draagarmrubbers vervangen moeten worden? Voor de twee voorste werd door de dealer ooit eens een prijsopgave van totaal 320 euro gemaakt, incl. BTW (voor een S80, maar dat verschilt volgens mij niet).
Veerisolatierubbers, wat zijn dat?
Stuuruitslagbegrenzers zijn maar van die kleine rubberen stootblokjes, die inderdaad na 100.000 km en veel uiterste stuuruitslagen op een bepaald gedeelte versleten kunnen zijn.
Bij mijn vorige auto werd dit opgelost door ze van kant te wisselen en om te draaien, waardoor het niet versleten gedeelte van het blokje weer benut werd. Kan je trouwens heel makkelijk zelf doen.
Uitlijnen bij een goede bandenboer zal zeker geen 95 euro kosten, eerder de helft. Daar kunnen ze dan ook die stuuruitslagbegrenzers meteen verwisselen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 21.03.2007 - 16:34
Opgave van de Volvodealer. Bij een niet-officiële dealer zouden de draagarmrubbers op ongeveer 300,00 euro komen.Frumpy schreef:De genoemde prijzen zijn m.i. aan de erg hoge kant. Volvo dealer of universeel garagebedrijf?
Weet je welke draagarmrubbers vervangen moeten worden? Voor de twee voorste werd door de dealer ooit eens een prijsopgave van totaal 320 euro gemaakt, incl. BTW (voor een S80, maar dat verschilt volgens mij niet).
Veerisolatierubbers, wat zijn dat?
Stuuruitslagbegrenzers zijn maar van die kleine rubberen stootblokjes, die inderdaad na 100.000 km en veel uiterste stuuruitslagen op een bepaald gedeelte versleten kunnen zijn.
Bij mijn vorige auto werd dit opgelost door ze van kant te wisselen en om te draaien, waardoor het niet versleten gedeelte van het blokje weer benut werd. Kan je trouwens heel makkelijk zelf doen.
Uitlijnen bij een goede bandenboer zal zeker geen 95 euro kosten, eerder de helft. Daar kunnen ze dan ook die stuuruitslagbegrenzers meteen verwisselen.
De veerisolatierubbers zitten, dachtik, op de voorveren.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Idiote prijzen. Ik kan begrijpen dat de draagarm rubbers slecht zijn, want die gaan redelijk snel. Een ton is echter wel snel. Bij mij zitten ze er al 210.000 km onder en ze doen het nog steeds goed. Een setje Powerflex rubbers ligt al te wachten. Ik vind overigens de prijzen veel te hoog. De rubbers kosten iets van 30 euro per stuk, dat zou betekenen dat ze hier een kleine 600 euro arbeidsloon aan versleutelen, en volle dag dus!
Veerpootlagers voor neem ik aan. Dat deze nu al versleten zijn lijkt me sterk. Dit is bij mijn weten geen zwak punt van deze auto's. Uitlijnen gewoon bij een specialist laten doen. Kost de helft, en prijs voor stuuruitslag begrenzers is ook idioot hoog. Is gewoon een plastic plaatje, en 10 minuten om te vervangen (2 kanten).
Veerpootlagers voor neem ik aan. Dat deze nu al versleten zijn lijkt me sterk. Dit is bij mijn weten geen zwak punt van deze auto's. Uitlijnen gewoon bij een specialist laten doen. Kost de helft, en prijs voor stuuruitslag begrenzers is ook idioot hoog. Is gewoon een plastic plaatje, en 10 minuten om te vervangen (2 kanten).
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- V70R-obert
- 3rd Gear member
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 10.10.2006 - 14:14
- Locatie: Groningen
Zou het niet in dit geval om complete draagarmen gaan?
Het kan toch niet zo zijn dat je € 700,- verder bent voor rubber?
Vroeger in de disco had je er twee voor vijf gulden :drunken:
Het kan toch niet zo zijn dat je € 700,- verder bent voor rubber?
Vroeger in de disco had je er twee voor vijf gulden :drunken:
- M'n eerste Volvo
- 4th Gear member
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 26.03.2007 - 23:15
- Locatie: Helmond (of eigenlijk Brandevoort)
@NOS : met alle respect, maar wat je daar roept vind ik eerlijk gezegd wat erg vreemd. Ik heb zelf geen verstand van auto's, sleutel er ook nooit aan, maar wanneer iemand beweert, dat het normaal is voor een auto als de V70 dat deze mankementen er na 100.000 kilometer aan zitten, zou ik hem spontaan voor gek verklaren.
Waar haal je trouwens als 15-jarige scholier deze kennis vandaan ?
Waar haal je trouwens als 15-jarige scholier deze kennis vandaan ?
Ron
S60 2.4D Edition (MY 2004) - Premium Line - Scarab green pearl - Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
Wat rijdt dat lekkerrrrrrrrrrrr......!!!
S60 2.4D Edition (MY 2004) - Premium Line - Scarab green pearl - Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
Wat rijdt dat lekkerrrrrrrrrrrr......!!!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 21.03.2007 - 16:34
Die 350,00 euro is voor beide kanten aan de voorzijde. Neemt niet weg dat ik het en veel geld vind en veel te snel. He gaat trouwens om rubbers en niet om lagers.edraket schreef:Idiote prijzen. Ik kan begrijpen dat de draagarm rubbers slecht zijn, want die gaan redelijk snel. Een ton is echter wel snel. Bij mij zitten ze er al 210.000 km onder en ze doen het nog steeds goed. Een setje Powerflex rubbers ligt al te wachten. Ik vind overigens de prijzen veel te hoog. De rubbers kosten iets van 30 euro per stuk, dat zou betekenen dat ze hier een kleine 600 euro arbeidsloon aan versleutelen, en volle dag dus!
Veerpootlagers voor neem ik aan. Dat deze nu al versleten zijn lijkt me sterk. Dit is bij mijn weten geen zwak punt van deze auto's. Uitlijnen gewoon bij een specialist laten doen. Kost de helft, en prijs voor stuuruitslag begrenzers is ook idioot hoog. Is gewoon een plastic plaatje, en 10 minuten om te vervangen (2 kanten).
Het uitlijnen is duur, maar het alternatief is met een niet-uitgelijnde auto naar de kwik fit/bandenkoning/etc. rijden en weet ik veel wie op je auto los te laten en een hoop extra tijd kwijt te zijn.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 21.03.2007 - 16:34
Maar daar stond vast geen Volvo op voor dat geld.V70R-obert schreef:Zou het niet in dit geval om complete draagarmen gaan?
Het kan toch niet zo zijn dat je € 700,- verder bent voor rubber?
Vroeger in de disco had je er twee voor vijf gulden :drunken:
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ok, € 5,-- met Volvo erop dandonald1957 schreef:Maar daar stond vast geen Volvo op voor dat geld.V70R-obert schreef:Zou het niet in dit geval om complete draagarmen gaan?
Het kan toch niet zo zijn dat je € 700,- verder bent voor rubber?
Vroeger in de disco had je er twee voor vijf gulden :drunken:
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Ok, dat klinkt toch al weer anders dan 2 maal 350,00. :?donald1957 schreef: Die 350,00 euro is voor beide kanten aan de voorzijde.
Veerisolatierubbers staat er.edraket schreef:Veerpootlagers voor neem ik aan.
Waarschijnlijk wordt dat rubber tussen veer en schotel bedoeld.
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Heb je die draagarmrubbers zelf bekeken. Misschien valt het wel heeeeel erg mee?
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 18:16
- Locatie: omgeving Utrecht
Alle bovenstaande onderdelen(en nog veel meer) zijn bij mijn Volvo S60 ook al vervangen bij de 110.000Km. Dit is gedaan door de Volvo dealer zelf. En ook voor die prijzen.
Dus "normaal" is het wel.
Alleen is het Volvo onwaardig.
Dus "normaal" is het wel.
Alleen is het Volvo onwaardig.
- gertsan
- 3rd Gear member
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 04.04.2007 - 13:04
Kan het niet zijn dat ze gewoon geld willen vangen. Vaak zeggen ze maar wat. Ik heb een collega die een fiat heeft van enkele jaren oudl. Voor de APK moest hij voor een paar duizend euro verspijkeren (zie de garage in eerste instantie. Dat was die auto helemaal niet meer waard en zei hij wat is nodig voor de APK. Toen was het antwoord nou ja dat is niet nodig en dat ook niet echt en daar kunnen we nog wel even mee wachten etc. etc. Dus niet altijd zomaar geloven wat ze zeggen.
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
Van de auto's die hij wast bij de Volvo-dealer.M'n eerste Volvo schreef:@NOS : met alle respect, maar wat je daar roept vind ik eerlijk gezegd wat erg vreemd. Ik heb zelf geen verstand van auto's, sleutel er ook nooit aan, maar wanneer iemand beweert, dat het normaal is voor een auto als de V70 dat deze mankementen er na 100.000 kilometer aan zitten, zou ik hem spontaan voor gek verklaren.
Waar haal je trouwens als 15-jarige scholier deze kennis vandaan ?

En heeeeel veel lezen op dit Forum, "dan ben je vanzelf ervaringsdeskundige.
Nee, kom op het is natuurlijk zot dat bij deze km-standen dergelijke reparatie's moeten worden uitgevoerd.
Ik ken dit nog wel van vroeger bij de Ford Taunus.
Met Volvo terug in de Ford tijd??
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14827
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Als je twijfelt kun je altijd bij een andere dealer een tweede opinie halen...
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 21.03.2007 - 16:34
Bij mij was een 4 wiels uitlijning noodzakelijk. Ik weet niet of uitlijnen altijd een '4 wiels uitlijning' is of dat er meerdere vormen van uitlijnen zijn.Woger schreef:Ik heb vorige week de uitlijning van de volvo dealer betaald. Was 65 euro incl. BTW. Wel raar datjouw dealer dan 25 euri duurder is.