heb vandaag enkele uren onder me auto gelegen omdat me linker draagarm niet lost wilde aan de fuseekogel kant.
rechts was binnen 15minuten vervangen maar links dus muurvast
ik heb er flink wat kracht op gezet met een grote bandenlichter maar wilde niet los.
iemand ervaringen?
ps. kruipolie werkte niet
vervangen draagarmen
- snorremans
- 5th Gear member
Onder spanning zetten met een bandenlichter oid. en een grote moker aan de eene kant van de kogel/ fuseestuk houden en dan met een andere hamer aan de andere kant van de kogel/ fuseestuk slaan ( schrikken )
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
-
- 3rd Gear member
Je mag het niet heet stoken aangezien de eigenschappen van het metaal dan veranderd en niet meer geschikt is voor dit doel.
Je heb speciaal gereedschap hiervoor. Laten schrikken is een veel gebruikte manier maar dat staat hierboven al beschreven. Ik zou alleen niet de kogel slaan en ook geen schroefdraad of iets dergelijks. Gewoon daar waar de tapse eind in gaat daar moet je hard op slaan. Vergeet niet dat je een zware hamer moet gebruiken voor het juiste effect.
MvG Martin
Je heb speciaal gereedschap hiervoor. Laten schrikken is een veel gebruikte manier maar dat staat hierboven al beschreven. Ik zou alleen niet de kogel slaan en ook geen schroefdraad of iets dergelijks. Gewoon daar waar de tapse eind in gaat daar moet je hard op slaan. Vergeet niet dat je een zware hamer moet gebruiken voor het juiste effect.
MvG Martin