vervangen draagarmen

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marcelg
4th Gear member
Berichten: 609
Lid geworden op: 02.12.2005 - 15:34

heb vandaag enkele uren onder me auto gelegen omdat me linker draagarm niet lost wilde aan de fuseekogel kant.

rechts was binnen 15minuten vervangen maar links dus muurvast

ik heb er flink wat kracht op gezet met een grote bandenlichter maar wilde niet los.

iemand ervaringen?

ps. kruipolie werkte niet
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
Gebruikersavatar
snorremans
5th Gear member
Berichten: 2297
Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
Locatie: Zeist

Onder spanning zetten met een bandenlichter oid. en een grote moker aan de eene kant van de kogel/ fuseestuk houden en dan met een andere hamer aan de andere kant van de kogel/ fuseestuk slaan ( schrikken )
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Gebruikersavatar
marcelg
4th Gear member
Berichten: 609
Lid geworden op: 02.12.2005 - 15:34

ik heb hem algeprobeert te laten schrikken op verschillende manieren niets hielp, ook geen grof geweld.
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
Gebruikersavatar
laheije
4th Gear member
Berichten: 814
Lid geworden op: 15.04.2006 - 15:39
Locatie: Schimmert gemeente Nuth

als je lang genoeg slaat moet hij loskomen een andere manier zou ik niet weten of het moest met warmte zijn.
Gr. Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
martin2
3rd Gear member
Berichten: 258
Lid geworden op: 14.07.2006 - 10:49

Je mag het niet heet stoken aangezien de eigenschappen van het metaal dan veranderd en niet meer geschikt is voor dit doel.
Je heb speciaal gereedschap hiervoor. Laten schrikken is een veel gebruikte manier maar dat staat hierboven al beschreven. Ik zou alleen niet de kogel slaan en ook geen schroefdraad of iets dergelijks. Gewoon daar waar de tapse eind in gaat daar moet je hard op slaan. Vergeet niet dat je een zware hamer moet gebruiken voor het juiste effect.

MvG Martin
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”