Twee vragen: advies over 240/740/850/940. En; LPG of Diesel?

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
combiner
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 04.06.2007 - 13:35

Geachte aanwezigen,

Ik rijd momenteel V70. Echter, vanwege mogelijk nieuw werk en de verliefdheid op de oude volvo modellen orienteer ik mij op 240's'/740's/850's en 940's. Allen stations (estates) overigens.

Ik zal tussen 50.000 en 60.000 km per jaar gaan rijden.
Wat is aan te raden, naast uiteraard de afhankelijkheid van de technische staat en het kilometrage, om aan te schaffen qua degelijkheid?

Vraag 2: wat is m.b.t. brandstof de beste oplossing; diesel of lpg?

Dank,
Erik
Gebruikersavatar
fransb85
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 16.01.2007 - 19:54
Locatie: Utrecht

volgehangen 940 turbo van de laatste lichting, op lpg. ijzersterk, niet eens zo sloom en lekker comfi. bovendien lach je je dood als je zietwat je krijgt voor weinig geld (leer, auto, schuifdak, airco, stoelverwarming, mooie wielen).
succes!
Gebruikersavatar
geestschrijver
5th Gear member
Berichten: 1638
Lid geworden op: 01.06.2006 - 09:36
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Combiner, welke vind je het mooist? Dan zou ik die doen.
240 DL estate 1987, rood [2001-2006] | 240 Super Polar estate 1992, rookgrijs [2006-2015] | V70 2.4 170pk Edition Sport automaat 2007, black stone [2015- ]

Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
combiner
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 04.06.2007 - 13:35

Dank voor de reacties.

Zat zelf ook het meest aan de 940 op lpg te denken.

Had wat rondgebeld en bij de ene garage was het diesel, want gas was om op te koken. Bij de ander was het lpg, want dieselmotoren van volvo tot het jaar 2000 waren hoofdpijnmachines.

Hierdoor kan ik was gerichter zoeken.

I'll let ya know.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

5 cilinder diesels vanaf 1996 zijn super.
6 cilinder diesels waren ouderwets en traag.
Tot aan 2000 maar kan in principe alles goed op gas.
Volvo for life
combiner
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 04.06.2007 - 13:35

volgens de dieselfanaat moest je om de 150.000 km je kleppen vervangen als je op lpg zou rijden.

volgens hem een reparatie van € 1.500,00.

zoveel mensen, zoveel meningen....
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3028
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

combiner schreef:Had wat rondgebeld en bij de ene garage was het diesel, want gas was om op te koken.
moet toch wel frustrerend zijn, al die kookpotjes die de roetmopjes voorbij gaan. :lol:
combiner schreef:Bij de ander was het lpg, want dieselmotoren van volvo tot het jaar 2000 waren hoofdpijnmachines.
dat is ook weer zowat, die kerel zal wel een dikke duim hebben. :roll:
de 5 cilinder diesel in de 850/x70 classic (<2000) zijn volgens mij de enigste waar het minste problemen mee zijn binnen Volvo.
Gebruikersavatar
fransb85
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 16.01.2007 - 19:54
Locatie: Utrecht

elke 150K 1500 euro=1ct/km lijkt me redelijk als je ziet wat je bespaart met lpg. en dan nog is t onzin, elke 150K. als je als een smit rijdt ja misschien maar da lukt je niet met een 940 al zou je t willen.
combiner
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 04.06.2007 - 13:35

Thx Gentlemen,

Ben na wat zoeken op een Volvo 940 op LPG gestuit met 279000 km op de teller voor € 1500,00. Ik houd u op de hoogte. Lijkt mij een geweldige deal; onlangs een toyota starlet voor mijn vrouw aangeschaft voor de helft. Ongelofelijk dat voor zo'n kwaliteitsauto slechts het dubbele gevraagd wordt.
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

Let wel op de dikte van de klepstelplaatjes, hoe dikker hoe beter.
Een uitgestelde kop kost je een 1000 tot 1500 euro, maar met regelmatig stellen kan je zo'n 250 tot 300 dkm met een kop doen.
Dus 279DKM kan zomaar met een eerste bijna uitgestelde kop zitten.
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”