Geachte aanwezigen,
Ik rijd momenteel V70. Echter, vanwege mogelijk nieuw werk en de verliefdheid op de oude volvo modellen orienteer ik mij op 240's'/740's/850's en 940's. Allen stations (estates) overigens.
Ik zal tussen 50.000 en 60.000 km per jaar gaan rijden.
Wat is aan te raden, naast uiteraard de afhankelijkheid van de technische staat en het kilometrage, om aan te schaffen qua degelijkheid?
Vraag 2: wat is m.b.t. brandstof de beste oplossing; diesel of lpg?
Dank,
Erik
Twee vragen: advies over 240/740/850/940. En; LPG of Diesel?
- fransb85
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 16.01.2007 - 19:54
- Locatie: Utrecht
volgehangen 940 turbo van de laatste lichting, op lpg. ijzersterk, niet eens zo sloom en lekker comfi. bovendien lach je je dood als je zietwat je krijgt voor weinig geld (leer, auto, schuifdak, airco, stoelverwarming, mooie wielen).
succes!
succes!
- geestschrijver
- 5th Gear member
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 01.06.2006 - 09:36
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Combiner, welke vind je het mooist? Dan zou ik die doen.
240 DL estate 1987, rood [2001-2006] | 240 Super Polar estate 1992, rookgrijs [2006-2015] | V70 2.4 170pk Edition Sport automaat 2007, black stone [2015- ]
Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 04.06.2007 - 13:35
Dank voor de reacties.
Zat zelf ook het meest aan de 940 op lpg te denken.
Had wat rondgebeld en bij de ene garage was het diesel, want gas was om op te koken. Bij de ander was het lpg, want dieselmotoren van volvo tot het jaar 2000 waren hoofdpijnmachines.
Hierdoor kan ik was gerichter zoeken.
I'll let ya know.
Zat zelf ook het meest aan de 940 op lpg te denken.
Had wat rondgebeld en bij de ene garage was het diesel, want gas was om op te koken. Bij de ander was het lpg, want dieselmotoren van volvo tot het jaar 2000 waren hoofdpijnmachines.
Hierdoor kan ik was gerichter zoeken.
I'll let ya know.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
5 cilinder diesels vanaf 1996 zijn super.
6 cilinder diesels waren ouderwets en traag.
Tot aan 2000 maar kan in principe alles goed op gas.
6 cilinder diesels waren ouderwets en traag.
Tot aan 2000 maar kan in principe alles goed op gas.
Volvo for life
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
moet toch wel frustrerend zijn, al die kookpotjes die de roetmopjes voorbij gaan.combiner schreef:Had wat rondgebeld en bij de ene garage was het diesel, want gas was om op te koken.

dat is ook weer zowat, die kerel zal wel een dikke duim hebben. :roll:combiner schreef:Bij de ander was het lpg, want dieselmotoren van volvo tot het jaar 2000 waren hoofdpijnmachines.
de 5 cilinder diesel in de 850/x70 classic (<2000) zijn volgens mij de enigste waar het minste problemen mee zijn binnen Volvo.
- fransb85
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 16.01.2007 - 19:54
- Locatie: Utrecht
elke 150K 1500 euro=1ct/km lijkt me redelijk als je ziet wat je bespaart met lpg. en dan nog is t onzin, elke 150K. als je als een smit rijdt ja misschien maar da lukt je niet met een 940 al zou je t willen.
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 04.06.2007 - 13:35
Thx Gentlemen,
Ben na wat zoeken op een Volvo 940 op LPG gestuit met 279000 km op de teller voor € 1500,00. Ik houd u op de hoogte. Lijkt mij een geweldige deal; onlangs een toyota starlet voor mijn vrouw aangeschaft voor de helft. Ongelofelijk dat voor zo'n kwaliteitsauto slechts het dubbele gevraagd wordt.
Ben na wat zoeken op een Volvo 940 op LPG gestuit met 279000 km op de teller voor € 1500,00. Ik houd u op de hoogte. Lijkt mij een geweldige deal; onlangs een toyota starlet voor mijn vrouw aangeschaft voor de helft. Ongelofelijk dat voor zo'n kwaliteitsauto slechts het dubbele gevraagd wordt.
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
Let wel op de dikte van de klepstelplaatjes, hoe dikker hoe beter.
Een uitgestelde kop kost je een 1000 tot 1500 euro, maar met regelmatig stellen kan je zo'n 250 tot 300 dkm met een kop doen.
Dus 279DKM kan zomaar met een eerste bijna uitgestelde kop zitten.
Een uitgestelde kop kost je een 1000 tot 1500 euro, maar met regelmatig stellen kan je zo'n 250 tot 300 dkm met een kop doen.
Dus 279DKM kan zomaar met een eerste bijna uitgestelde kop zitten.
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit