Wie rijdt er met een getunede Volvo, of overweegt?

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Gesloten
Emiel
3rd Gear member
Berichten: 262
Lid geworden op: 01.03.2005 - 20:43

Afbeelding

Op een MAHA bank... 8)
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14537
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

tjonge met 270pk..... Ga je de autobaan omploegen of zo..
Wat is feitelijk de winst? 1 seconde?
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
Michael Oud
5th Gear member
Berichten: 2228
Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
Locatie: Amsterdam

Kijk vooral ook even naar het koppel!

Trouwens, ik zie 293 en 244 pk, niet 270 :roll:
Edit: Een seconde? Hoe? Op de ring? Zandvoort? kwart mijl? 0-100?
Volvo 940 SE
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

rij maar eens met zo'n vermogen, dan word dat wel duidelijk. 8)
Emiel
3rd Gear member
Berichten: 262
Lid geworden op: 01.03.2005 - 20:43

Ludo schreef:rij maar eens met zo'n vermogen, dan word dat wel duidelijk. 8)
Precies. Verschil tussen een standaard T-5 en 1 met het pretpakket is enorm.

Koppel is lekker veel, heerlijk.
Ga je de autobaan omploegen of zo..


Nurburgring oa... 8)

Niet geheel onbelangrijk bij het omhoog krikken van vermogen, vergeet de remmen niet. De standaard Volvo remmen zijn toch kwalitatief uitermate terleurstellend.
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1671
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

Emiel schreef:
Ludo schreef:rij maar eens met zo'n vermogen, dan word dat wel duidelijk. 8)
Precies. Verschil tussen een standaard T-5 en 1 met het pretpakket is enorm.

Koppel is lekker veel, heerlijk.
Ga je de autobaan omploegen of zo..


Nurburgring oa... 8)

Niet geheel onbelangrijk bij het omhoog krikken van vermogen, vergeet de remmen niet. De standaard Volvo remmen zijn toch kwalitatief uitermate terleurstellend.
wat heeft dat geintje gekost?
en scheelt veel in extra onderhoud?
Emiel
3rd Gear member
Berichten: 262
Lid geworden op: 01.03.2005 - 20:43

Al het onderhoud kan ik zelf, onderdelen kosten de kop niet. Na iedere Ringmeet gaan er nieuwe olie in en alles word nagelopen. 1 Ronde is gelijk aan ongeveer 3000km, dus ja, alles slijt harder, ze testen er niet voor niets heel veel nieuwe auto's.

Tuning, en dan alles compleet, remmen, onderstel, motor kost veel geld, de hoeveelheid wil ik niet weten.

Motorisch is ie nu wel goed zonder het blok uit mekaar te hoeven halen, enkel nog een remap van RICA en dan is het klaar. Het zijn nu meer de randzaken die aan de beurt zijn.
Afbeelding
NordicTurbo.nl
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14537
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Ha ludo, dat lijkt me wel wat met bijna 300pk onder de motorkap.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Bover schreef:Ha ludo, dat lijkt me wel wat met bijna 300pk onder de motorkap.
zeker weten.
een ritje van 30km, of eentje van 300km, het is van begin tot einde lol. :lol:
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14537
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

als je wat verder wilt rijden met zo,n auto heb ik wel een bak koffie voor je. Rij ik wel over de duitse baan terug
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
hjv50
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 15.11.2006 - 15:06

ik rijd nu met tuning op mij v50 2.4 i geartronic 170 pk van datatechnic in goor ook heb ik er een inleg k&n filter op zitten loopt op gas ,echt super motor loopt soepeler meer koppel duidelijk merkbaar onderin ,brandstof verbruik bij normaal rijden zelfs lager zit er nu 30000 km op geen enkel probleem ermee gehad niks AANRADER :P
Edgar schreef:Ik ben wel is benieuwd wie er allemaal met een getunde Volvo rijdt en met welk type? Uiteraard ook de ervaringen...

Waarschijnlijk zitten er ook berijders van een lease auto tussen die wel hun Volvo hebben laten tunen maar hier niet mee te koop lopen...

Ik zelf ben nog wachtende op mijn Volvo en kan dus nog niet uit ervaring van een getunde Volvo praten... Ik laat het wel meteen doen :D
Maar heb wel ervaring met mijn getunde ex-Audi...

Gr Edgar
eXite
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 03.09.2006 - 01:31
Locatie: NL

Tja, waar het toch goed voor is :P

Het is natuurlijk altijd leuk om meer vermogen te hebben, voor even. Laten we wel wezen, ik heb nu 220pk onder de kap (standaard) en als ik wil dan rij ik 9 van de 10 auto's bij een sprint het snot voor de ogen. Als ik dan een keer snel thuis wil zijn dan zit ik in no-time over de 200, waarom zou ik in godsnaam de levensduur van mijn motor verkorten voor +/- 30 pk extra?

Anyone?
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Gebruikersavatar
Edgar
5th Gear member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32

De levensduur van de motor hoeft helemaal niet verkort te worden, het helemaal afhangkelijk van de berijder. Het gaattoch ook niet zomaar meer PeeKaa's.. Koppel (Nm) vind ik véél belangrijker. De motor gaat er ook veel soepeler van lopen, pakt beter op etc..

Bij mijn Audi was dit echt goed te merken. Standaard hoorde hij 163 PK en 350Nm te hebben. (bleek 158 PK en 400Nm te zijn) Na tuning tegen de 200PK en 500Nm!! Enof je dat merkte, in elk toerengebied pakte hij lekker op, ook in de 6e versnelling!

En je moet je auto niet tunen om sneller thuis te zijn, de topsnelheid zal niet véél hoger worden..

Maar je bent toch niet verplicht om hem te tunen eXite...
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
eXite
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 03.09.2006 - 01:31
Locatie: NL

Nee, ik ben niet verplicht natuurlijk, maar wat is soepeler lopen en beter oppakken, in hoeverre verbeter je dat nog bij >200pk?
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Gebruikersavatar
Edgar
5th Gear member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32

eXite schreef:Nee, ik ben niet verplicht natuurlijk, maar wat is soepeler lopen en beter oppakken, in hoeverre verbeter je dat nog bij >200pk?
Sorry, maar dat heeft echt niks te maken met de aantal PeeKaa's...

Je zult versteld staan hoe dat verbeterd!
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
Gebruikersavatar
eugene
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 09.01.2005 - 21:41
Locatie: Merkelbeek

Ik rij ook met een getunede auto. Een 850 T-5....

Wat er aan vermogen in zit durf ik niet te zeggen.

De modificaties: (motorisch)
3" katloze DP, 2.75" Remus catback
2000+ Japan uitlaatspruitstuk
440cc Injectors
Custom FMIC + IC buizen (Forge BOV)
16T turbo

De auto heeft verder nog een KW onderstel en een AP racing remmenset.

De planning:
Limited slip differentieel
19T + remap
If it's not blown, it sucks....

Volvo 850 T-5 Sedan h5 08-95 Bordeaxrood
Gebruikersavatar
Delta
4th Gear member
Berichten: 555
Lid geworden op: 02.04.2006 - 19:09
Locatie: N.H.

Hoi,
Ik rijd in een D5 van 2003 mobility geartronic, is op +- 60.000 door rica getuned.
Is nu na 219.000 nog heel en snel!!!!!!!! gisteren nog voor een beurt en APK geweest en geen bijzonderheden. Dus tuning plus hoge km stand kan zeker.
Gebruikersavatar
Marc
3rd Gear member
Berichten: 341
Lid geworden op: 26.10.2004 - 18:23
Locatie: Tilburg
Contacteer:

T-5R met 18T, aluminium intercooler, grotere injectors, complete Ferrita sportuitlaat met 100cpi racekat en custom MTE software; resultaat op de rollenbank: 289 SAE pk / 426Nm aan de wielen. :twisted: Loopt als een speer en ook nog eens zeer soepel in alle versnellingen bij alle toerentallen. Niks meer an doen :wink:
Gebruikersavatar
blastaway
5th Gear member
Berichten: 2348
Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
Locatie: Maastricht

Ik heb hiervoor 3 tdi's gereden van het VAG concern. @ passats tdi en 1 toledo. Km standen tussen de 140.000 en 190.000 en ook laten tunen zonder problemen. zoals Edgar al schrijft loopt de motor veel soepeler dan voor de tuning en ik heb ook nooit problemen gehad met deze auto's.
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Daneel
3rd Gear member
Berichten: 327
Lid geworden op: 18.03.2006 - 17:26

Ik heb voor deze D5 een Audi A6 1.8T gehad en die was gechipt. Dat was ook wel te merken, want ondanks regulier onderhoud, ging er constant wel wat kapot. Ook het olieverbruik begon aardig op te lopen (1ltr/6.000km) terwijl ik verwacht had, nog lang met die auto te doen. Bij inruil was de auto 6 jaar oud en had +/- 160.000 km op de teller (en die kilometerstand heb gecontroleerd). Hoe fijn de de auto ook reed, ik was blij dat ie weg was.
..
Om die reden ben ik huiverig m.b.t. het chippen van auto's. Ik denk dat als de motoren op een verantwoorde wijze zoveel pk's zouden kunnen leveren, dat de fabrikant dat wel voor ons zou doen (of als optie aanbieden).
V70 D5 +Polestar (205pk/450nm), AWD, GEARTRONIC, MY2007
Gesloten

Terug naar “Tuning (niet optisch)”