Ik was mij al een tijdje aan het orienteren op een mooie wagen voor naast de 480, vanaf komende winter wil ik mijn 480 niet meer aan pekel blootstellen, en heb mijn zinnen gezet op een classic R. Een van de eisen was dat ik een schuifdak erin wilde, en op basis van de carbase van autoweek.nl viel de V70R Comfort AUT5 in eerste instantie af. Echter na wat zoekwerk kwam ik ze tegen mét schuifdak, dus de AUT5 was weer in de race.
Ik heb geen van beiden nog gereden, dus wil graag wat info van kenners hebben

Hoe is het RTI systeem in de classics eigenlijk, navigeert dat prettig, of werkt een tomtom prettiger?
En tot slot: hoe prettig is dat AWD systeem? Hebben mensen die het hebben soms het idee ´ik wou dat ik er een zonder AWD had´ of andersom? (en dan niet alleen op het moment dat de rekening gepresenteerd wordt)
Ik wilde voor modeljaar 1999/2000 gaan omdat daar gordijnairbags inzitten, lijkt me wel een veilig idee. Deze komen volgens de folder uit de SIPS-zakken en niet uit het dak gevouwen. Is nog op de een of andere manier herkenbaar of ze deze gordijnairbags hebben, of is het distilleren van modeljaar 1999 uit de VIN voldoende?
Alvast ontzettend bedankt voor jullie input