1999/2000 V70 R aut5 of aut4?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
coyote1980
2nd Gear member
Contacteer:

Dag allen!

Ik was mij al een tijdje aan het orienteren op een mooie wagen voor naast de 480, vanaf komende winter wil ik mijn 480 niet meer aan pekel blootstellen, en heb mijn zinnen gezet op een classic R. Een van de eisen was dat ik een schuifdak erin wilde, en op basis van de carbase van autoweek.nl viel de V70R Comfort AUT5 in eerste instantie af. Echter na wat zoekwerk kwam ik ze tegen mét schuifdak, dus de AUT5 was weer in de race.

Ik heb geen van beiden nog gereden, dus wil graag wat info van kenners hebben :D . Ik las dat de classic R AUT5 erg nerveus zou zijn, veel aan het zoeken naar de juiste verselling, klopt dat?

Hoe is het RTI systeem in de classics eigenlijk, navigeert dat prettig, of werkt een tomtom prettiger?

En tot slot: hoe prettig is dat AWD systeem? Hebben mensen die het hebben soms het idee ´ik wou dat ik er een zonder AWD had´ of andersom? (en dan niet alleen op het moment dat de rekening gepresenteerd wordt)

Ik wilde voor modeljaar 1999/2000 gaan omdat daar gordijnairbags inzitten, lijkt me wel een veilig idee. Deze komen volgens de folder uit de SIPS-zakken en niet uit het dak gevouwen. Is nog op de een of andere manier herkenbaar of ze deze gordijnairbags hebben, of is het distilleren van modeljaar 1999 uit de VIN voldoende?

Alvast ontzettend bedankt voor jullie input 8)
1995 Volvo 855 T-5R - cream yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection #12 - dark green metallic
Volvo 480 Club Europe - www.volvo-480-europe.org
V70R-obert
3rd Gear member

De meeste R comfort's uit de laatste serie hebben een schuifdak. De at5 is niet nerveus, hij had voor mij niet 'zelfdenkend' hoeven te zijn, maar doet zijn werk uitstekend. Daarbij levert de at5 meer pk's dan de at4 en zijn er meer verbeteringen te bespeuren als de nieuwe 2.4 motor, geventileerde schijven voor- en achter.

Het RTI systeem werkt goed als je maar het systeem update. Met de cd uit 99 wordt je langs 'route Napoleon' gestuurd. Het laden en zich hervinden wanneer je besluit een andere route te nemen duurt lang. De processor is niet de jongste, een TomTom zal beter werken. Het RTI systeem is wel veel mooier.

Wij hebben een AWD, als in veel topics beschreven moet je het verschil in bandenprofiel tussen voor-en achter niet meer laten worden dan 4mm om extreme slijtage aan het AWD systeem te voorkomen. Bij een proefrit is het belangrijk dat de aandrijflijn niet jankt. Brambo 67 heeft een mooie uitleg geveven onder topic V70. Zodra ik deze kan vinden zal ik de link doorgeven.

Maarre... wanneer je een mooie goede V70 R AWD classic comfort koopt zou ik deze in de garage zetten en de 480 pekel laten happen.

Je woont in de buurt, je mag altijd eens (mee) rijden in ons exemplaar om te kijken hoe de at5 je bevalt.

Succes ermee.
coyote1980
2nd Gear member
Contacteer:

Hoi Robert,

bedankt voor je uitleg! Dat van de jankende aandrijflijn ga ik verder uitzoeken, de tips over profiel e.d. kende ik. Ook vond ik de kosten van de aandrijflijn meevallen (in verhouding met de kosten aan een kapotte automaatbak dan).

Ik heb een PDA-tje met TomTom, gebruik ik in de 480, is natuurlijk altijd op de achtergrond mee te nemen wanneer het RTI tekort schiet. Komt het navigatiedisplay in de classic ook op een spectaculaire manier vanzelf overeind, of moet je die met de hand rechtop zetten?

De 480 is een Turbo Collection, een liefde die ik ook nooit meer weg zal doen. Wordt erin rijden onbetaalbaar en gaan we allemaal over op waterstof, dan komt hij desnoods in de woonkamer als kunstwerk :wink: De 'R' kan ik over een aantal jaren altijd weer doorschuiven, mits goed onderhouden zal hier altijd wel een markt voor blijven. De keuze was eigenlijk: als ik dan toch kosten ga maken voor een V70 naast de 480, waarom dan niet meteen de R 8)

Van je aanbod om je V70R eens te bewonderen maak ik graag gebruik, hiervoor neem ik binnenkort via PM nog contact op. Opmerkingen van anderen zijn ook nog steeds welkom.

PS: ik zie dat ik deze thread in 'v70' ipv het 'classic' forum gepost heb, kan een moderator die svp verplaatsen? Thanx!
1995 Volvo 855 T-5R - cream yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection #12 - dark green metallic
Volvo 480 Club Europe - www.volvo-480-europe.org
V70R-obert
3rd Gear member

De RTI komt bij de V70N uit de dash omhoog als een vuurpijl. Bij de classic klapt hij open als een brug. Dit gaat volkomen automatisch wanneer je de auto op contact zet. Bij de classic heb je ook de functie om het beeld in fijnstelling lichter of donkerder te maken.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”