Mooi gesproken, sluit ik me geheel bij aan.
Grappig is altijd dat vermeende milieubewustzijn van mensen die op lpg rijden, de olie pist eruit, hij rookt als een bom (beiden bij wijze van spreken) maar: "wij rijden schoon" terwijl het gegeven dat het goedkoop is doorgaans dan op de 2e plaats komt, dat dus eigenlijk gewoon nummer 1 is.
Geachte gasrijder, uw auto veroorzaakt ook fijnstofverontreinging middels slijtage van uw banden.
Diesel of LPG, de eeuwige discussie
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
nah, een D5 is zo snel niet, mijn smile is groter, zeker weten.fluz schreef:
Persoonlijk zou ik alle lpg rijders een keer willen aanmoedigen stap eens in een "moderne" Volvo diesel en ervaar dan eens wat voor een blije rijder je dan wordt.
p.s. voor diegene die het toch geen bezwaar vinden om ff een motortje te reviseren, een chipje doet wonderen voor het blije gezicht![]()
milieu ?, is het minst van m'n zorgen.bart simpson schreef:Grappig is altijd dat vermeende milieubewustzijn van mensen die op lpg rijden

- fluz
- 3rd Gear member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 05.11.2004 - 10:58
- Locatie: Utrecht
Ah, een echt liefhebberLudo schreef: nah, een D5 is zo snel niet, mijn smile is groter, zeker weten.![]()
milieu ?, is het minst van m'n zorgen.bart simpson schreef:Grappig is altijd dat vermeende milieubewustzijn van mensen die op lpg rijden


Benzine in 't bloed geen gasleiding.
en.. inderdaad ook geen diesel, ondanks dat ze steeds beter worden.
Een Ferrari op diesel of LPG ben ik dan nog niet tegengekomen, of zal dat laatste komen doordat ze die extra tank niet kwijt kunnen?

- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Dat is ook niet echt een goede redenering, want een diesel auto rijdt ook op banden. LPG verbrandt echt wel veel schoner dan diesel. En dat kan als reden zeker meetellen. Voor de meeste mensen die gas rijden zal trouwens het geld (korte termijn) ongetwijfeld de belangrijkste reden zijn.bart simpson schreef:Geachte gasrijder, uw auto veroorzaakt ook fijnstofverontreinging middels slijtage van uw banden.
En als fabrikanten (Ferrari bijvoorbeeld) een motor specifiek zou ontwikkelen voor gas ipv benzine dan zou die nog meer vermogen leveren ook, vergeleken met de benzine uitvoering. Een benzine motor ombouwen naar gas is nou eenmaal niet optimaal, hetzelfde zou gelden als je een gas motor ombouwt naar benzine.
Waarom de fabrikanten het niet doen? Geen idee... LPG is toch redelijk verkrijgbaar door heel europa.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Daar heb je deels een punt, toch is om practische redenen vrijwel ons geheel beroepsgoederen vervoer van diesel voorzien, daar kom je somsmenjo schreef:En daarnaast is de fijnstof uitstoot ten gevolge van diesel verbranding veel giftiger dan de meeste andere fijnstof. En het blijft lekker in je longen hangen.
ongelofelijk roetbrakende monsters bij tegen waarbij een 1:20 lopende Volvo diesel of andere zuinige moderne diesel zeer milieuvriendelijk mag heten.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 05.06.2005 - 23:11
- Locatie: amersfoort
grapjas, wel eens achter een diesel gereden die even volgas wegtrekt of achter een (veelal buitenlandse) vrachtwagen gereden die aan het versnellen is. BRRRRRRR mijn auto wordt vanzelf zwart van de rook en daarbij ga je kapot van die gore stank.bart simpson schreef:Mooi gesproken, sluit ik me geheel bij aan.
Grappig is altijd dat vermeende milieubewustzijn van mensen die op lpg rijden, de olie pist eruit, hij rookt als een bom (beiden bij wijze van spreken) maar: "wij rijden schoon" terwijl het gegeven dat het goedkoop is doorgaans dan op de 2e plaats komt, dat dus eigenlijk gewoon nummer 1 is.
Geachte gasrijder, uw auto veroorzaakt ook fijnstofverontreinging middels slijtage van uw banden.
martin
je voelt je lekkerder in een volvo 460 !
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 05.06.2005 - 23:11
- Locatie: amersfoort
fluz schreef:Vandaag nog gecheckt, maar ook in Amersfoort koop je je bezine of diesel bij Shell met 5 cent kortingmvdkant schreef: ik rij prima op gas, vooral nu de gasprijs exact € 1 onder de benzineprijs ligt![]()
benzine, 14-08-2005 shell adv. prijs, €1.435
diesel, 14-08-2005 shell adv. prijs €1.099
gas nergens adviesprijs te vinden dus de lokale pomp, €0.434
actieradius gas, 1 op 11.14
benzine 1 op +/- 13
laat die revisiekop maar komen hoor, dat haal ik er wel uit met de besparing op gas tov benzine :twisted:
aldus een blije en besparende lpg rijder.(kan ook met 13 cent).
Als ik dan mijn D5'je bekijk (niet echt veel trager dan de meeste bovengenoemde auto's) dan heeft tie een verbruik volgens de boordcompu van 5,6 l /100 km (ja, ik houd wel van een beetje doorrijden).
En dan nu ff rekenen:
Stel 10.000 km:
Gas: 11.34 ==> 897.67 liter = ±€390,-
Diesel: 17.86 ==> 559.91 liter = ±€587,-
Verschil: ±€200,- per 10.000 km.
Geschatte prijs motorrevisie €2000,-, dus per 100.000 km kan je er een laten uitvoeren (goede keuze dus :scratch: , nog afgezien van het wegenbelastingvoordeel)
Persoonlijk zou ik alle lpg rijders een keer willen aanmoedigen stap eens in een "moderne" Volvo diesel en ervaar dan eens wat voor een blije rijder je dan wordt.
p.s. voor diegene die het toch geen bezwaar vinden om ff een motortje te reviseren, een chipje doet wonderen voor het blije gezicht![]()
En voor de rekenaars, als je wilt kan je daar nog zuiniger mee rijden. :evil: Maar dat topic is al ergens anders behandeld:
beste fluz,
tanken doe ik in elk geval in soest (avia €0.434 of gulf € 0.408 (biltseweg)) omdat daar de brandstofprijzen lager liggen dan in amersfoort (muv tinq aan de soesterweg in amersfoort maar die verkopen geen lpg) de avia ligt ongeveer een km of 5 bij me vandaan
wat betreft motorrevisie van € 2000, ben ik mee eens als je het laat doen in de garage maar als je het zelf doet en je kent hier en daar wat mensen dan ligt de prijs van een koprevisie op 1/4 van die 2000 euro.
eeehhh, fluz, je bent een klein detail vergeten in de brandstofberekening van je, te weten.
diesel kost per jaar aan wegenbelasting voor een auto van 1000kg, 668 euro (utrecht)
gas (g3 wat ik rij) kost voor dezelfde auto slechts 376 euro per jaar.
ga ik dan rekenen dan is het verschil ongeveer 500 euro per 10000km. gemiddeld gaat een kop 200000km mee.
dus 20*500 euro = 10000 euro verschil. (20*10000km is 200000km) hier gaat dan nog wel de prijs af van 1 volle tank benzine a 55 liter (auto start immers op benzine) stap jij maar lekker in jouw dieseltje hoor. ik blijf lekker gas rijden

p.s. volgens jouw berekening heb je een winst van 200euro per 10000km t.o.v. diesel. doe dit eens x20 (4000 euro) en ondervind hoe een blije gasrijder je dan zou kunnen wezen!
zou ik dit vergelijken met dezelfde rekensom met benzine dan krijg je echt leuke bedragen te zien
let wel, ik rij nog een oudere volvo en wat ik begrijp uit dit hele gasverhaal van 6 pagina's blijken die oudere volvo's een stuk beter te zijn dan de nieuwere volvo's op gas. een ouwe bak rijden heeft ook zo zijn voordelen

groet,
martin
je voelt je lekkerder in een volvo 460 !
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Tja, het is altijd een ander die moet beginnen en uiteindelijk doet niemand het. Alle kleine beetjes helpen.bart simpson schreef:Daar heb je deels een punt, toch is om practische redenen vrijwel ons geheel beroepsgoederen vervoer van diesel voorzien, daar kom je somsmenjo schreef:En daarnaast is de fijnstof uitstoot ten gevolge van diesel verbranding veel giftiger dan de meeste andere fijnstof. En het blijft lekker in je longen hangen.
ongelofelijk roetbrakende monsters bij tegen waarbij een 1:20 lopende Volvo diesel of andere zuinige moderne diesel zeer milieuvriendelijk mag heten.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
toch wel, dikke gasleidingen.fluz schreef:Ah, een echt liefhebberLudo schreef: nah, een D5 is zo snel niet, mijn smile is groter, zeker weten.![]()
milieu ?, is het minst van m'n zorgen.bart simpson schreef:Grappig is altijd dat vermeende milieubewustzijn van mensen die op lpg rijden, die rijdt toch niet op LPG
Benzine in 't bloed geen gasleiding.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Daar heb je gelijk in, ik ben bereid om een roetfilter te laten monteren en ik wil er zelfs voor betalen, nu moet het eerst nog beschikbaar komen.menjo schreef:Tja, het is altijd een ander die moet beginnen en uiteindelijk doet niemand het. Alle kleine beetjes helpen.bart simpson schreef:Daar heb je deels een punt, toch is om practische redenen vrijwel ons geheel beroepsgoederen vervoer van diesel voorzien, daar kom je somsmenjo schreef:En daarnaast is de fijnstof uitstoot ten gevolge van diesel verbranding veel giftiger dan de meeste andere fijnstof. En het blijft lekker in je longen hangen.
ongelofelijk roetbrakende monsters bij tegen waarbij een 1:20 lopende Volvo diesel of andere zuinige moderne diesel zeer milieuvriendelijk mag heten.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20752
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Dat roetfilter, hoe zit dat nu.
Ik hoor van verschillende kanten dat het op mijn V40 1.9D 115 pk uit 2000 zit.
Klopt dit. Zo ja dan ben ik heel erg blij want ik ben zeer voor het milieu
aangezien dat mijn werkveld is.
Maar het zit niet op de V50 2.0D, en is daar zelfs nog niet op leverbaar.
Dat laastste vind ik echt vreemd aangezien Peugeot dit op dezelfde motor wel levert.
En mijn allerlaatste bezwaar (hoewel ik dus diesel rij en blijf rijden
) is dat er ook bij de V50 geen automaat leverbaar is.
Ik vertik het echter om naar Peugeot of Ford over te stappen. (Een V70 is mij echt te duur
) hoewel ik liefhebber ben ben ik niet bereid zoveel voor een auto uit te geven.
Ik hoor van verschillende kanten dat het op mijn V40 1.9D 115 pk uit 2000 zit.
Klopt dit. Zo ja dan ben ik heel erg blij want ik ben zeer voor het milieu

aangezien dat mijn werkveld is.
Maar het zit niet op de V50 2.0D, en is daar zelfs nog niet op leverbaar.
Dat laastste vind ik echt vreemd aangezien Peugeot dit op dezelfde motor wel levert.
En mijn allerlaatste bezwaar (hoewel ik dus diesel rij en blijf rijden
Ik vertik het echter om naar Peugeot of Ford over te stappen. (Een V70 is mij echt te duur

VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- fluz
- 3rd Gear member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 05.11.2004 - 10:58
- Locatie: Utrecht
Hoera we hebben hier te maken met een echte LPG-rijder. Geef je hem gelijk moet hij nog meer gelijk hebben.
Het voordeel kan nog veel groter:
Helaas heb je echter het hele punt uit mijn verhaal gemist en moet er een "eigen gelijk" gehaald worden. Bij deze kan ik je uit de droom helpen, want met jouw Volvo zal je nooit de zuinigheidslijsten van bv de ANWB gaan aanvoeren.
Vanzelfsprekend was ik bij voorbaat kansloos in deze vergelijking, want we vergelijken hier een vorstelijke 460 met een miezerige s60. Volgens Volvo een verschil van 400.
.
Naar mijn menig is hier de echte LPG rijder toch nog steeds Ludo, ja die zijn bloedvaten vervangen heeft met dik koperwerk. Naar mijn inschatting heeft die een verbruik van ongeveer de helft van jouw 1 op 11.14 en bespaart dus twee keer zoveel. Heeft 'tie nog sneller een nieuw huis
.
En dat met een
.
Of nog beter mijn geliefde schoonmoeder rijdt met haar Fiat Panda ongeveer 1 op 22 en zo'n 1000 km per jaar en dat ook gewoon op benzine :oops: . Per km is zij verreweg het duurste uit en dat was nog slechter toen ze nog Volvo reed. Volgens mij kan ze beter een taxi bestellen
fluz schreef:(goede keuze dus :crazy: , nog afgezien van het wegenbelastingvoordeel)
Het voordeel kan nog veel groter:
Want met 2mln km heb je al 40.000 bespaard en bij 20mln km heb je toch al een aardig huis voor jezelf verdient!!!mvdkant schreef:p.s. volgens jouw berekening heb je een winst van 200euro per 10000km t.o.v. diesel. doe dit eens x20 (4000 euro) en ondervind hoe een blije gasrijder je dan zou kunnen wezen!

Helaas heb je echter het hele punt uit mijn verhaal gemist en moet er een "eigen gelijk" gehaald worden. Bij deze kan ik je uit de droom helpen, want met jouw Volvo zal je nooit de zuinigheidslijsten van bv de ANWB gaan aanvoeren.
Ja, aan de Biltseweg zit de ex-Gulf en is alweer sinds jaren een witte pomp, heb ik met mijn vorige auto (Audi diesel) enige duizenden liters getankt, toen ik nog dacht dat dat goedkoper was. De motor daarvan is steeds slechter gaan lopen en heeft een aantal dure operaties gehad, zoals vervanging van de LMM. Het is echter nooit meer goedgekomen met hem :roll: . Volgens mij ben ik nu met 5 cent korting bij de Shell goedkoper en ook zuiniger uit. Wist je dat als je met 'zo'n diesel echt je best doet dat een verbruik van 1:25 haalbaar is :shock: ?mvdkant schreef: tanken doe ik in elk geval in soest (avia €0.434 of gulf € 0.408 (biltseweg)) omdat daar de brandstofprijzen lager liggen dan in amersfoort (muv tinq aan de soesterweg in amersfoort maar die verkopen geen lpg) de avia ligt ongeveer een km of 5 bij me vandaan
Vanzelfsprekend was ik bij voorbaat kansloos in deze vergelijking, want we vergelijken hier een vorstelijke 460 met een miezerige s60. Volgens Volvo een verschil van 400.
Blijkt het nog meer te zijnmvdkant schreef:ga ik dan rekenen dan is het verschil ongeveer 500

Naar mijn menig is hier de echte LPG rijder toch nog steeds Ludo, ja die zijn bloedvaten vervangen heeft met dik koperwerk. Naar mijn inschatting heeft die een verbruik van ongeveer de helft van jouw 1 op 11.14 en bespaart dus twee keer zoveel. Heeft 'tie nog sneller een nieuw huis

En dat met een
Maar alweer vanzelfsprekend was jij tov van Ludo ook bij voorbaat al kansloos, want een 850 is alweer een kleine 400 meer dan de 460 :twisted: .Ludo schreef: mijn smile is groter, zeker weten.![]()
Nogmaals je hebt groot gelijk, maar ik prijs me gelukkig dat ik de mogelijkheid heb om een paar cent per km meer te betalen en nu met zeer vele anderen fijn te dieselen. Een hele verademing na 5 auto's op gas. Mijn enige statement was maak eens een proefrit en droom verder over je auto van de toekomstmvdkant schreef: stap jij maar lekker in jouw dieseltje hoor. ik blijf lekker gas rijden![]()

Goh moet je doen! Mijn andere auto rijdt ± 1 op 8,4 op V-power benzine.mvdkant schreef: zou ik dit vergelijken met dezelfde rekensom met benzine dan krijg je echt leuke bedragen te zien
Of nog beter mijn geliefde schoonmoeder rijdt met haar Fiat Panda ongeveer 1 op 22 en zo'n 1000 km per jaar en dat ook gewoon op benzine :oops: . Per km is zij verreweg het duurste uit en dat was nog slechter toen ze nog Volvo reed. Volgens mij kan ze beter een taxi bestellen

- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Daar kunnen we heel kort over zijn, Volvo heeft geen enkel model van voor 2006 waarop een roetfilter zat of geleverd kon worden.V480-V40 schreef:Dat roetfilter, hoe zit dat nu.
Ik hoor van verschillende kanten dat het op mijn V40 1.9D 115 pk uit 2000 zit.
Een gemiste kans voor een merk dat zo pretendeerd met het milieu bezig te zijn.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20752
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
[quote="bart simpson]Daar kunnen we heel kort over zijn, Volvo heeft geen enkel model van voor 2006 waarop een roetfilter zat of geleverd kon worden.
Een gemiste kans voor een merk dat zo pretendeerd met het milieu bezig te zijn.[/quote]
Volledig mee eens :!: :!:
Maar toch blijf ik rijden en dat zal wel langer zijn totdat ik een V50 2.0D met roetfilter tweedehands kan kopen.
Een gemiste kans voor een merk dat zo pretendeerd met het milieu bezig te zijn.[/quote]
Volledig mee eens :!: :!:
Maar toch blijf ik rijden en dat zal wel langer zijn totdat ik een V50 2.0D met roetfilter tweedehands kan kopen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20752
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Wie auto wil rijden moet nu eenmaal betalen. En ik heb uit eigen ervaring niet het gevoel dat het LPG totaalplaatje goedkoper is dan diesel. Ja de brandstof an sich en de mrb(G3) zijn goedkoper. Onderhoud is echter duurder. Je spreidt de kosten dus alleen maar anders. En dat is dus echt eigen ervaring en niet van horen zeggen :!: :!: .fluz schreef:Nogmaals je hebt groot gelijk, maar ik prijs me gelukkig dat ik de mogelijkheid heb om een paar cent per km meer te betalen en nu met zeer vele anderen fijn te dieselen.
Goh moet je doen! Mijn andere auto rijdt ± 1 op 8,4 op V-power benzine.
Of nog beter mijn geliefde schoonmoeder rijdt met haar Fiat Panda ongeveer 1 op 22 en zo'n 1000 km per jaar en dat ook gewoon op benzine :oops: . Per km is zij verreweg het duurste uit en dat was nog slechter toen ze nog Volvo reed. Volgens mij kan ze beter een taxi bestellen
Ook ik heb enige jaren LPG gereden. Dat is mij goed en slecht bevallen.
Idd is LPG schoner als diesel maar daar is wel wat aan te doen. Helaas nog niet nu bij VOLVO (zie hierboven)
Ik ga echter nu voor de bedrijfszekerheid van een moderne diesel. Vooral omdat ie het gewoon altijd moet doen. (ook al begeeft de turbo het, hij loopt gewoon door)

En ik moet zeggen het bevalt me prima. (ook mijn vorige 440 diesel 90 pk)
Daar komt bij dat mijn huidige auto gewoon het beste trekpaard is onder de S/V40. En dat weegt zeer zwaar.

De moraal:
Ik zal dus nooit (meer) voor het goedkoper een auto aanschaffen (LPG of Diesel). Een auto rijden is gewoon de staat en de garage spekken.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- v40pokemon
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
- Locatie: Eindhoven
met een kilometrage van ongeveer 60.000 per jaar en onderhoud in eigen beheer is mijn v40 2.0 LPI op dit moment het goedkoopste. Ieder jaar koop ik een andere 2e hands en heb derhalve al veel modellen gereden. Liefst een van ± 7 jaar oud. die is goedkoop in de aanschaf en als je de goeie tegenkomt heeft-ie niet teveel km's. Mijn werkgever geeft ons de riante vergoeding van € 0,33/km (of lease-bak met 15.000km vrij)dus tot nog toe kan ik er goed voor rijden... Gezien de huidige brandstofprijzen vind ik een diesel niet interessant. En voor wat betreft betrouwbaarheid: aan mijn auto's doe ik in principe niets anders dan een setje banden, bougies en andere olie met filter. Ik heb nog nooit stilgestaan behalve 1x in Spanje met eengescheurde krukaspoulie (760GLE) gelukkig bood de reis en kredietbrief daar een perfecte oplossing (V70 D5 als vervangende auto)
Let op: Het is leuk en mooi om een nieuwe auto te rijden, maar het is ook meteen kapitaalvernietiging. Ik ben van mening dat de meeste volvo's qua model ook na 7-8 jaar nog prima meekunnen....
Let op: Het is leuk en mooi om een nieuwe auto te rijden, maar het is ook meteen kapitaalvernietiging. Ik ben van mening dat de meeste volvo's qua model ook na 7-8 jaar nog prima meekunnen....
- v40pokemon
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
- Locatie: Eindhoven
met een kilometrage van ongeveer 60.000 per jaar en onderhoud in eigen beheer is mijn v40 2.0 LPI op dit moment het goedkoopste. Ieder jaar koop ik een andere 2e hands en heb derhalve al veel modellen gereden. Liefst een van ± 7 jaar oud. die is goedkoop in de aanschaf en als je de goeie tegenkomt heeft-ie niet teveel km's. Mijn werkgever geeft ons de riante vergoeding van € 0,33/km (of lease-bak met 15.000km vrij)dus tot nog toe kan ik er goed voor rijden... Gezien de huidige brandstofprijzen vind ik een diesel niet interessant. En voor wat betreft betrouwbaarheid: aan mijn auto's doe ik in principe niets anders dan een setje banden, bougies en andere olie met filter. Ik heb nog nooit stilgestaan behalve 1x in Spanje met eengescheurde krukaspoulie (760GLE) gelukkig bood de reis en kredietbrief daar een perfecte oplossing (V70 D5 als vervangende auto)
Let op: Het is leuk en mooi om een nieuwe auto te rijden, maar het is ook meteen kapitaalvernietiging. Ik ben van mening dat de meeste volvo's qua model ook na 7-8 jaar nog prima meekunnen....
Let op: Het is leuk en mooi om een nieuwe auto te rijden, maar het is ook meteen kapitaalvernietiging. Ik ben van mening dat de meeste volvo's qua model ook na 7-8 jaar nog prima meekunnen....
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 14.10.2005 - 23:46
Hmm, wat een negatief gepraat over LPG. Ik rijd al lange tijd erg plezierig in een 805 estate met een G3 gasinstalatie en 3 ton op de teller. jaarlijks onderhoud is eur 300.....
Ik wil er nu een S60 met lpg bijkopen, uit 2001 met 2 ton op de teller.
Is er ook ervaring met een S60 LPG aanwezig?
Ik wil er nu een S60 met lpg bijkopen, uit 2001 met 2 ton op de teller.
Is er ook ervaring met een S60 LPG aanwezig?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Volgens mij heb je de essentie van deze topic volstrekt gemist, jonge Volvo´s met achteraf gemonteerd gas geven vaak problemen, oudere functioneren doorgaans probleemloos.fraggle schreef:Hmm, wat een negatief gepraat over LPG. Ik rijd al lange tijd erg plezierig in een 805 estate met een G3 gasinstalatie en 3 ton op de teller. jaarlijks onderhoud is eur 300.....
Ik wil er nu een S60 met lpg bijkopen, uit 2001 met 2 ton op de teller.
Is er ook ervaring met een S60 LPG aanwezig?