Officieel: De nieuwe V70

Hans
8th Gear member
Contacteer:

We weten toch wel dat jij deze nieuwe V70 niet gaat kopen...
Ik ook nog niet maar dat terzijde.
Of ga je er misschien......heel misschien toch eens mee proefrijden
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Oceanracer
Geartronic member

In een nieuwe V70? Hmmm, denk van niet. Stel je voor dat ik weer besmet raak met 't Volvo-virus :P

Ik kan geeneens een nieuwe V70 kopen, simpelweg omdat ik 'm niet kan betalen. Ik heb tussen de 15 en 20 mille te besteden. Plus de inruil van m'n eigen wagen. Voor dat geld kan ik ook een V50 kopen, maar om hier niet nader te noemen redenen is daar mijn keuze niet op gevallen.

Toen ik destijds m'n classic nog had vond ik die ook veel mooier dan het model wat ik nu heb, dus ook ik verander wel eens van mening. De achterkant van de nieuwe V70 zal ook wel wennen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Tja joh. V50 zou ook niet mijn keus zijn. Terwijl het wel een mooie strakke auto is hoor. Maar ik denk wel dat ik me (wellicht volgend jaar) wel weer eens waag aan een nieuwere (geen nieuwe) V70. Ik vindt ze gewoon erg mooi en lekker rijden. En dat terwijl ik er twee gehad heb die ook mij redelijk wat maandlasten door onderhoud bezorgde..

Volvo V40 D2 MY2013
Oceanracer
Geartronic member

Ik zou zo graag een V70 of XC70 2.4T of 2.5T hebben. Ook de D5 automaat stond op mijn verlanglijstje. Maar door de teleurstellingen tot op heden met mijn Volvo's ben ik daar op terug gekomen. Als ik bijvoorbeeld lees over de wegrijdvertraging bij de D5 geartronic, weet ik nu al dat ik mij daar groen en geel aan ga ergeren. En weer een nieuwe ETM en portiersloten kopen bij een LP-Tuitvoering zit ik ook niet op te wachten. Wat ik met mijn huidige wagen heb gehad, komt bij een andere ook weer, omdat het zwakke punten van dit model zijn. De V50 heeft weer andere hikken. Geklapper in kachel en rammels in de spiegel, weet ik veel wat nog meer. Zeg het maar: Hoe moet ik mijzelf weer overhalen opnieuw een Volvo te kopen? Ed heeft 't ook 3 keer geprobeerd en twijfelt nu ook. Een Volvo is en blijft een mooie auto, maar ik eis van mijn auto's wel betrouwbaarheid. Zo niet, gaat ie weg.
ruuds70
5th Gear member

Oke, wat is je alternatief?
(Ik denk dat je 99 V70 de bovengenoemde problemen niet heeft, dus....)

groetjes
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Paul
Geartronic member

Op de V50 is de rammel in de spiegel weg. En geklapper in de kachel heb ik niet gehad. Wel hoor je iets meer windgeruis als je 220+ rijdt
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Weet je wat het ook nog een keer is; zo'n nieuwe A6 heeft gewoon een heel erg lelijk interieur. Ik voel me er niet in thuis. Maar ja, ook dat is weer smaakgebonden vrees ik.
Ik denk wel dat ik V70 blijf rijden. Het zijn gewoon iconen in hun klasse. En na twee D5 motoren wil ik er weer zo één.
Ik stond gister mijn 2.5T wederom af te tanken voor zo'n 70 euro.....brrrr

Volvo V40 D2 MY2013
Thom
5th Gear member

Paul
Geartronic member

Ja er kunnen wel eens veranderingen zijn in levensomstandigheden, getrouwd gescheiden etc...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gast

Teveel van zijn eigen middeltje gesnoven. :P
Oceanracer
Geartronic member

ruuds70 schreef:Oke, wat is je alternatief?
(Ik denk dat je 99 V70 de bovengenoemde problemen niet heeft, dus....)

groetjes
Ruud
Dat is dus gelijk het probleem: Er zijn zeker betere auto's te koop, die veelal ook goedkoper zijn in aanschaf en onderhoud. Maar die vind ik veelal minder fraai om te zien. Als er een ander merk komt, is het er zeker een van de V.A.G. Zelf vind ik de nieuwe A4 Avant erg fraai om te zien, maar het vorige model vond ik erg stug (anderen noemen dat sportief), misschien dat het nieuwe model wat comfortabeler is. Een gebruikte A6 is ook een optie, maar ik vind de A6 een beetje saai. Het is een erg onopvallende wagen. Een nieuwe Golf Variant 140 PK TDI Sportline zou ook een optie kunnen zijn, maar ik vind het ontwerp van die auto niet echt spectaculair. Het is een auto die zich (mede door de motor) bijzonder makkelijk door het (stads)verkeer laat manouvreren tegen alleszins acceptabele prijzen. De ruimte zelf het ik niet echt nodig. Als de caravan er achter kan/mag en de hond achterin past, ben ik al te vreden.

Met m'n '99-er heb ik destijds alleen de "gebruikelijke" defecten gehad. Dus een defecte LMM en een lekke airco. M'n huidige V70 heeft gewoon wat meer "bekende" problemen. Maar dat is, op het vliegwiel na, ondertussen allemaal vervangen, dus verwacht ik de komende tijd eigenlijk geen problemen meer... Als m'n airco maar niet gaat lekken...
Live
4th Gear member

Oceanracer schreef:
Live schreef:... en beter.. en dat laatste is die ook..
Je hebt er al in gereden lees ik? Jij denkt dat door de overname door Ford de kwaliteit er alleen maar op vooruit is gegaan? Eerst maar eens een paar jaar en 100.000 km in rijden. Praten we dan nog een keer.
aangezien ik al heel wat jaren op de achterbank mee ging in de in feite zelfde auto alleen dan met een Turbo en de ocean race uit 2003, kan ik toch redelijk mee praten over kwaliteit van de auto.. aangezien ik ook nog eens een fan ben kan je idd wel zeggen dat ik er enigsinds wel iets van snap..

de ouwe V70 was misschien goed, die van nu is mooier, veiliger en zit beter.. de nieuwe zit nog beter, is nog mooier en is nog veiliger..
Toen de oude S80 kwam was er veel promotie, rond was lelijk, vierkant was sexy.. ik moet zeggen die 940 reeks was mooi, maar die van nu zijn mooier.. Persoonlijk denk ik ook dat volvo meer nieuwe V70's gaat verkopen per maand als de oude.. ondangs dat die volgens jouw beter zijn

Volvo 940
Volvo 940
Volvo 940
Volvo V70 2.4T 200PK Ocean Race
Volvo V70 D5 185PK
Renault Twingo 1.2

Volvo XC60 D5 Polestar 225PK
Volvo C30 1.6 100PK
Oceanracer
Geartronic member

Ik wil vooral je enthausiasme niet in de weg staan, maar ik reageerde even op jouw opmerking, waarin jij stelde dat de nieuwe beter was. Aangezien dat nog maar moet blijken, laat ik dat graag in het midden. Voor als nog lijkt het met de C30 beter te gaan dan met de V50 qua problemen, dus met een beetje geluk zet die trend zich voort en zouden er met de nieuwe V70 nog minder problemen kunnen zijn. We zullen zien.

Of een auto (even los van Volvo) goed is of niet, kun je overigens pas na een aantal jaar en groot aantal kilometers vaststellen. Wanneer er in de tussentijd diverse onderdelen moeten worden vervangen is er sprake van een ondeugdelijk produkt. En helaas is mijn ervaring bij Volvo hierin niet erg positief. Wanneer ik vanaf de achterbank zou beoordelen of een auto goed is of niet, kom ik vast tot andere conclusies. De realiteit is echter dat er voor de aanschaf van een V70 behoorlijk diep in de buidel getast dient te worden (nieuw en gebruikt) en dat er dan geregeld iets defect kan raken, waarvan de vervangingskosten er dan ook nog eens niet om liegen. De gemiddelde leaserijder (of de passagier op de achterbank) zal er verder niet om malen, maar als je het uit eigen zak moet betalen, piep je wel anders.

Voorts is de OceanRace geproduceerd in 2001. Een enkeling (zoals ik) heeft nog een overjarig model op kenteken 2002. Een OceanRace op kenteken 2003 lijkt mij toch onwaarschijnlijk.
Live
4th Gear member

ocean race gekocht in 2003, mijn fout !

Ik heb inderdaad weinig verstand van de prijs/kwaliteit verhouding aangezien wij met onze eigen volvo ('s) steeds weinig problemen hebben gehad. Vandaag een lampje die kapot was, maar gratis gerepareerd en kapotte lampjes hebben verder weinig met de volvo te maken maar meer met phillips of bosch, de gene die ze maakt..

De reparatie kosten voor een volvo zijn idd hoog, en de auto's sowieso..
Als je dat vergelijkt met Amerika, .. waar je alleen de 3.2 en V8 S80 kunt kopen, beginnent met 38.000 DOLLAR... aaah, erg jammer

Volvo 940
Volvo 940
Volvo 940
Volvo V70 2.4T 200PK Ocean Race
Volvo V70 D5 185PK
Renault Twingo 1.2

Volvo XC60 D5 Polestar 225PK
Volvo C30 1.6 100PK
Oceanracer
Geartronic member

Geeft niet! :P

Lampjes kunnen idd altijd kapot gaan, al is het ene merk er wel gevoeliger voor dan 't andere merk. Maar Volvo is niet echt een lampjesverslinder. Althans, zo is mijn ervaring. En net wat je zegt, even langs de dealer en er wordt kosteloos een nieuw lampje geplaatst.

Helaas is het bezit (dus ook de aankoop) in NL vreselijk duur door de BPM en BTW. Het gebruik is er de laatste jaren ook al niet goedkoper op geworden, door de hoge accijnzen. Te meer dat ik (ben ik de enige?) steeds hogere eisen ga stellen aan de auto zelf, maar ook aan de dealer, waar eens in de zoveel tijd een flinke bak geld moet worden achtergelaten voor onderhoud en/of reparatie. Verder verwacht ik bij een nieuw model tevens een kwalitatief betere auto. De fabrikant kan immers geleerd hebben van het voorgaande model. Helaas blijk uit de praktijk ook wel eens het tegenovergestelde.
V5020D
1st Gear member

Ik heb het nieuwe model V70 besteld, levering binnenkort?
2010: V70 D5 R-design MY10, Geartronic, R-design plus line, winterline (ZONDER roofrails)
timvandoorn
2nd Gear member

Oceanracer schreef:Geeft niet! :P

..

Helaas is het bezit (dus ook de aankoop) in NL vreselijk duur door de BPM en BTW. Het gebruik is er de laatste jaren ook al niet goedkoper op geworden, door de hoge accijnzen. Te meer dat ik (ben ik de enige?) steeds hogere eisen ga stellen aan de auto zelf, maar ook aan de dealer, waar eens in de zoveel tijd een flinke bak geld moet worden achtergelaten voor onderhoud en/of reparatie. Verder verwacht ik bij een nieuw model tevens een kwalitatief betere auto. De fabrikant kan immers geleerd hebben van het voorgaande model. Helaas blijk uit de praktijk ook wel eens het tegenovergestelde.
Weet je wat je dan beter kunt doen, een degelijke v40 kopen voor een zacht prijsje met een ton op de teller (heb je ook niet zoveel afschrijving, wegenbelasting, verzekering etc) en dan kun je nog vrolijk rond rijden. :D
Iedereen kan zelf ook wel verzinnen dat een dure grote auto, duur rijden betekent en helemaal met die v70 serie die jij hebt.
Ik zou er depri van worden als ik jouw was. Mijn inziens heb je bij de aanschaf niet echt goed nagedacht. Je wist van die benzineprijzen dat ze hoog zijn, je wist dat het onderhoud voor je v70 niet echt goedkoop is, verzekering, wegenbelasting etcetera.

Desalniettemin vind ik het een mooie auto die je rijdt, laat dat een schrale troost zijn voor de (zuur verdiende) centjes die daarin opgaan. :wink:
Some are born great, some achieve greatness, but volvo's have greatness thrust upon them.
V5020D
1st Gear member

Een degelijke v40 heb ik niet nodig aangezien ik nu in een zeer degelijke V50 rijdt.

Ik heb juist heel goed nagedacht over de aanschaf. Aangezien ik mijn bedrijf in luxemburg heb en ik de auto als auto van de zaak ga rijden (met bpm vrijstelling in nederland) kan ik de auto dus taxfree kopen. Dit scheelt op het totale bedrag een kleine 30.000 euro. De allrisk verzekring in komt op niet meer dan +/- 900 euro per jaar en de wegenbelasting op +/- 120 per jaar., dit haal je zelfs niet met een V40.

Lijkt me toch niet zo ondoordacht dus :P
Oceanracer
Geartronic member

Tim,

Ik denk dat je de strekking van mijn verhaal niet helemaal goed begrijpt. Mij gaat het om de bijkomende (dus buiten het reguliere onderhoud) kosten van de Volvo, omdat er destijds bij de ontwikkeling van de wagen niet (voldoende) is gecontroleerd/ingeschat of bepaalde onderdelen wel aan een bepaalde norm zouden voldoen. Ik heb in elk geval geprobeerd duidelijk te maken dat ik het bijzonder spijtig vind dat je voor het geld wat je voor een Volvo moet neertellen niet kunt verwachten dat je ook per definititie een betere auto koopt dan waneer je zou kiezen voor een ander (goedkoper) merk. Als ik binnen het budget van een V40 zou gaan kijken, zijn er voor dat geld betere en zeker ook fraaiere auto's te koop. De V70 vind ik erg fraai om te zien. Maar hij had van mij wel wat degelijker mogen zijn. E.e.a. staat dus helemaal lost van de kosten die niets met het merk Volvo te maken hebben, zoals de door jou aangehaalde brandstof, verzekering en belasting.
JV
2nd Gear member

De V70 is zeker fraai om te zien!! Moest wel even wennen aan de achterkant maar hij is prachtig. Wegens gezinsuitbreiding gaat mijn huidige Volvo C70 weg en heb ik de nieuwe V70 D5 besteld!!
C70 2.4i momentum, geartronic, mobilityline 2006.
Per 1 oktober 2007 V70 D5, momentum, geartronic, oyster grey.
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”