Bandenjachtseizoen gesloten

Zomerbanden, winterbanden, bandenboeren bandenplakken? Kortom alles over het contact met de weg.
Plaats reactie
coyote1980
2nd Gear member
Contacteer:

Nou, mijn nieuwe velgjes zijn inmiddels schoon genoeg om van bandjes te worden voorzien (6J/15" VESA) en ik ben nu op zoek naar goede banden voor onder mijn 480 Turbo.

Wat zaken die het vermelden waard zijn:
- Ik ga de 480 enkel zomer's berijden, dus een all-season band hoeft niet.
- Ik ga de 480 enkel voor de fun / bijeenkomsten gebruiken, dus als ik 4.000 per jaar rijd is het veel. Mate van slijtage weegt dus niet zwaar, de band is waarschijnlijk verteerd voor het profiel op is.

Belangrijk:
- Grip nat en droog
- Geluidsproductie
- Kwaliteit (geen zin om Ceats ofzo te proberen)

Onbelangrijk:
- Tja, de slijtage dus, althans, qua profiel.

Ik heb eigenlijk 3 banden in de picture:
--------------------------------------------------------------------------------------
Afbeelding
- GoodYear Eagle F1 GSD3 - € 54,60 (autobandenmarkt)
--------------------------------------------------------------------------------------
Afbeelding
- Bridgestone Turanza ER 300 € 53,60 (autobandenmarkt)
Afbeelding
- Bridgestone Turanza ER 30 € 62,90 (autobandenmarkt)
Afbeelding
Toyo Proxes T1R Tires - € 49,10 (autobandenmarkt)

De GoodYears hebben daarbij een persoonlijke voorkeur, enkel omdat een ander type (Eagle NCT3 ofzo) mij veel plezier heeft gegund in het verleden. Ik weet het, zegt niets over de kwaliteit van dit type.

Ik kom er ook niet direct uit wat de Turanza ER30 dat tientje meer waard zou maken dan de ER300.

Ik hoop op reacties welke band ik juist wel of niet moet kiezen en waarom. Alvast bedankt 8)
1995 Volvo 855 T-5R - cream yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection #12 - dark green metallic
Volvo 480 Club Europe - www.volvo-480-europe.org
coyote1980
2nd Gear member
Contacteer:

Nou, dat was een thread van korte duur ;)

Ik heb inmiddels de knoop doorgehakt: de VESA's worden voorzien van 195/50-15 GoodYear Eagle F1 GS-D3. Volgens mij zullen die prima voldoen straks, via autobandenmarkt.nl bij kuil.nl (Groningen) geregeld voor € 287,60 incl. balanceren en montage. :D

Die VESA velgjes zagen er niet uit toen ik ze kocht, dikke laag ingevroten remstof, met een stoomeend reinigen heeft weinig effect weet ik inmiddels, en in velgenreiniger had ik dus ook geen vertrouwen. Vandaar mijn interesse in de poedercoat-thread.

Nog even twee platen hoe de VESA's geworden zijn geworden na het reinigen:

Afbeelding

Afbeelding

Mooi toch?
bardos
3rd Gear member

En ze nou wel netjes houden!!!!!
Max
V70 D5 aut. Nautic Blue pearl 2002
coyote1980
2nd Gear member
Contacteer:

bardos schreef:En ze nou wel netjes houden!!!!!
Ik was niet degene die ze zo heeft later versloffen (haha, woordgrapje), maar ze zullen zeker netjes blijven. Zet de velgjes van het weekend nog even in de was, dan hecht het vuil de komende tijd niet zo 8)
Plaats reactie

Terug naar “Banden en velgen”