Wat zaken die het vermelden waard zijn:
- Ik ga de 480 enkel zomer's berijden, dus een all-season band hoeft niet.
- Ik ga de 480 enkel voor de fun / bijeenkomsten gebruiken, dus als ik 4.000 per jaar rijd is het veel. Mate van slijtage weegt dus niet zwaar, de band is waarschijnlijk verteerd voor het profiel op is.
Belangrijk:
- Grip nat en droog
- Geluidsproductie
- Kwaliteit (geen zin om Ceats ofzo te proberen)
Onbelangrijk:
- Tja, de slijtage dus, althans, qua profiel.
Ik heb eigenlijk 3 banden in de picture:
--------------------------------------------------------------------------------------

- GoodYear Eagle F1 GSD3 - € 54,60 (autobandenmarkt)
--------------------------------------------------------------------------------------

- Bridgestone Turanza ER 300 € 53,60 (autobandenmarkt)

- Bridgestone Turanza ER 30 € 62,90 (autobandenmarkt)

Toyo Proxes T1R Tires - € 49,10 (autobandenmarkt)
De GoodYears hebben daarbij een persoonlijke voorkeur, enkel omdat een ander type (Eagle NCT3 ofzo) mij veel plezier heeft gegund in het verleden. Ik weet het, zegt niets over de kwaliteit van dit type.
Ik kom er ook niet direct uit wat de Turanza ER30 dat tientje meer waard zou maken dan de ER300.
Ik hoop op reacties welke band ik juist wel of niet moet kiezen en waarom. Alvast bedankt