Goedeavond,
Ik had me een half jaar terug al aangemeld op dit forum onder de naam Wasbeer maar kan na verschillende pogingen niet meer inloggen.
Iig ben ik de eigenaar van een S40 2.0 uit 1997 op LPG en ben ik nu op zoek naar een S60..
Ik heb afgelopen jaar 60.000 KM gereden op LPG. Dat was iets teveel van het goede.
Aangezien er nogal wat gewijzigd is/gaat worden in het aantal kilometers wat ik rij is het voor mij geen must meer om diesel te rijden.
Ik verwacht nu in een jaar max. 20.000 km te rijden.
Het komt er op neer dat ik een S60 D5 Summum met 45.000 KM uit 2005 op het oog heb of een S60 2.5T ook uit 2005 met 24.000 KM. Prijzen zijn nagenoeg hetzelfde.. rond de €30.000,-
Nu ook de vraag hier of er mensen zijn die ervaring hebben met een 2.5T op LPG?
Ik weet dat er veel voorstanders zijn van LPG maar waarschijnlijk nog meer tegenstanders:) Het is niet mijn bedoeling om de discussie over beide brandstoffen weer aan te wakkeren...
In principe bevalt op LPG rijden me prima maar een 185pk sterke D5 rijdt ook als een tiet.
Al met al graag jullie mening of keuze..?
Bvd
Gegroet!
S60 D5 Summum of S60 2.5T Summum (LPG.....?)
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
je hebt het zeer waarschijnlijk over de 2.4T, en die vanaf MY2000 hebben vaste klepstoters.....
dit betekent dus af en toe zeer duur kleppenstellen en soms spontaan verrotte cillinderkop. Weet nou even niet zeker of het de 2.4T of 2.5T, maar deze gaf nogal wat probs in de XC70 op lpg.
Al schijnt het ook regelmatig goed te gaan. Ik zou eerst mijn licht eens opsteken bij bijvoorbeel Lean Mesman in Son, deze man heeft heeeeeel heeeeel veel ervaring met Volvo turbo's op lpg.
Begrijp me niet verkeerd, ben zelf voorstander van lpg, maar ik zou voor je eraan begint eerst eens goed nadenken en alles afwegen.
Zou zonde zijn als je je een hele boel ellende op de hals zou halen...
dit betekent dus af en toe zeer duur kleppenstellen en soms spontaan verrotte cillinderkop. Weet nou even niet zeker of het de 2.4T of 2.5T, maar deze gaf nogal wat probs in de XC70 op lpg.
Al schijnt het ook regelmatig goed te gaan. Ik zou eerst mijn licht eens opsteken bij bijvoorbeel Lean Mesman in Son, deze man heeft heeeeeel heeeeel veel ervaring met Volvo turbo's op lpg.
Begrijp me niet verkeerd, ben zelf voorstander van lpg, maar ik zou voor je eraan begint eerst eens goed nadenken en alles afwegen.
Zou zonde zijn als je je een hele boel ellende op de hals zou halen...
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 02.07.2007 - 19:30
- Locatie: Groningen
Bedankt voor de reacties. Voor zover ik weet is het een 2.5T met 209PK. Ik zal morgen even bellen met Mesman.
Volgens de dealer zou het geen probleem moeten zijn.. maar ja...
Het is wel heerlijk rijden zo'n 2.5T.
Ondanks dat diesel betrouwbaarder zou moeten zijn heb ik nu 65.000km nagenoeg probleemloos gereden. Wel veel onderhoud maar dat was totaal niet LPG gerelateerd.
Volgens de dealer zou het geen probleem moeten zijn.. maar ja...
Het is wel heerlijk rijden zo'n 2.5T.
Ondanks dat diesel betrouwbaarder zou moeten zijn heb ik nu 65.000km nagenoeg probleemloos gereden. Wel veel onderhoud maar dat was totaal niet LPG gerelateerd.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20770
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Wat is de reden dat je LPG wilt gaan rijden met 20.000 op jaarbasis.
Als je in die 2.5T LPG laat leggen haal je dat er, ten opzichte van de diesel, nooit zo snel meer uit. Je moet namelijk die extra investering doen en afschrijven. En dat gaat bij LPG sneller dan bij diesel.
Met ongeveer 20.000 km/jaar zou ik gewoon op benzine blijven rijden. En geen LPG laten inbouwen!
Of je moet zoals NOS zegt het koppel van de diesel prefereren! Maar dat zijn ook dure km's (hoewel naar verhouding minder afschrijving)
Als je in die 2.5T LPG laat leggen haal je dat er, ten opzichte van de diesel, nooit zo snel meer uit. Je moet namelijk die extra investering doen en afschrijven. En dat gaat bij LPG sneller dan bij diesel.
Met ongeveer 20.000 km/jaar zou ik gewoon op benzine blijven rijden. En geen LPG laten inbouwen!
Of je moet zoals NOS zegt het koppel van de diesel prefereren! Maar dat zijn ook dure km's (hoewel naar verhouding minder afschrijving)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 02.07.2007 - 19:30
- Locatie: Groningen
Ik heb er ook even over nagedacht om gewoon benzine te gaan rijden. Ik zeg even wat dat is toch geen optie.
De 20.000 KM is een schatting en zou naar omstandigheden (vriendin in Maastricht, FC Groningen dat ver komt in de UEFA Cup \:D/ ..etc .etc etc) ook zomaar 30.000 kunnen worden dus dan is benzine rijden echt geen optie meer.
Ik heb gister met Mesman gebeld en het is idd "gewoon" mogelijk een 2.5T te rijden op LPG. Wel is het zo dat er na ongeveer 100.000km een koprevisie aan kan komen. a €2500,-
Het komt er nu op neer dat ik qua aanschaf met de 2.5T ongeveer €2300,- goedkoper uit ben.
Dan is de LPG al geinstalleerd en heb ik de BPM bij beide auto's meegerekend. Dan kan zo'n koprevisie in principe wat lijden iig.
Ik zit nog sterk te twijfelen, ik ben nog jong en rij (zeer) sportief dus dan is een 2.5T toch fijner rijden.
Qua verbruik zou ik met LPG zo'n 1 op 8 te rijden en met diesel is me dat nog niet geheel duidelijk. 1 op 15 is vrij normaal toch?
Maarrr een diesel is toch betrouwbaarder, geen gekloot met tanken in het buitenland, geen bagageruimte verlies.
Ach gelukkig hoef ik vandaag niet te beslissen.
De 20.000 KM is een schatting en zou naar omstandigheden (vriendin in Maastricht, FC Groningen dat ver komt in de UEFA Cup \:D/ ..etc .etc etc) ook zomaar 30.000 kunnen worden dus dan is benzine rijden echt geen optie meer.
Ik heb gister met Mesman gebeld en het is idd "gewoon" mogelijk een 2.5T te rijden op LPG. Wel is het zo dat er na ongeveer 100.000km een koprevisie aan kan komen. a €2500,-
Het komt er nu op neer dat ik qua aanschaf met de 2.5T ongeveer €2300,- goedkoper uit ben.
Dan is de LPG al geinstalleerd en heb ik de BPM bij beide auto's meegerekend. Dan kan zo'n koprevisie in principe wat lijden iig.
Ik zit nog sterk te twijfelen, ik ben nog jong en rij (zeer) sportief dus dan is een 2.5T toch fijner rijden.
Qua verbruik zou ik met LPG zo'n 1 op 8 te rijden en met diesel is me dat nog niet geheel duidelijk. 1 op 15 is vrij normaal toch?
Maarrr een diesel is toch betrouwbaarder, geen gekloot met tanken in het buitenland, geen bagageruimte verlies.
Ach gelukkig hoef ik vandaag niet te beslissen.
- Okke
- 4th Gear member
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 20.02.2006 - 10:42
Ok.Wasbeer_GR schreef:Ik weet dat er veel voorstanders zijn van LPG maar waarschijnlijk nog meer tegenstanders:) Het is niet mijn bedoeling om de discussie over beide brandstoffen weer aan te wakkeren...
Ehm...welke discussie wil je dan? Lees eerst het forum nog eens rustig door, er is al veel over geschreven.Wasbeer_GR schreef:Maarrr een diesel is toch betrouwbaarder, geen gekloot met tanken in het buitenland, geen bagageruimte verlies.
Maak je geen illusie: wat je ook besluit, onderhoud kost geld. Koop er een waarvan je weet dat deze goed is onderhouden (...), en behandel de auto met "respect". En vooral: in zo'n machtige wagen...word niet TE overmoedig. Ik wens je vooral na de keuze heel veel Volvo-plezier...want dat gaat gebeuren

V40
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20770
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Nou ja toe maar zeg vriendin in Maastricht. Mooiste stad van het noorden ontmoet mooiste stad van het zuidenWasbeer_GR schreef: De 20.000 KM is een schatting en zou naar omstandigheden (vriendin in Maastricht, FC Groningen dat ver komt in de UEFA Cup \:D/ ..etc .etc etc) ook zomaar 30.000 kunnen worden dus dan is benzine rijden echt geen optie meer.

Ga je echt elke Uefacup wedstrijd van de FC af? Mooi werk. Ik hoop dat ze het dit jaar wat beter doen en niet gelijk uitgeschakeld zijn.

De D5 doet inderdaad makkelijk 1 op 15 vaker 1 op 16.Wasbeer_GR schreef: Ik zit nog sterk te twijfelen, ik ben nog jong en rij (zeer) sportief dus dan is een 2.5T toch fijner rijden.
Qua verbruik zou ik met LPG zo'n 1 op 8 te rijden en met diesel is me dat nog niet geheel duidelijk. 1 op 15 is vrij normaal toch?
Maar zeer sportief rijden kan ook in een D5 hoor
LPG is (behalve in noord Europa) overal betrekkelijk makkelijk verkrijgbaar.Wasbeer_GR schreef: Maarrr een diesel is toch betrouwbaarder, geen gekloot met tanken in het buitenland, geen bagageruimte verlies.
Ach gelukkig hoef ik vandaag niet te beslissen.
En één ding is absoluut zeker! Autorijden kost (veel) geld. Of je nu benzine of diesel of LPG rijdt.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1296
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
Beste Wasbeer,
Zijn het handbakken of automaten? Ik vond de combinatie 2.5T met handbak niet echt geweldig. Je moest behoorlijk geconcentreerd schakelen om vloeiend te rijden, de turbo drukt vaak nog een fractie van een seconde door bij het opschakelen. Het nadeel van de D5 met handbak vind ik dat het bruikbare toerengebied zo klein is. Ook al ben je een sportieve chauffeur, ik zou toch voor een automaat gaan, je kunt dan altijd zelf nog +en en -nen met de geartronic...
S80
Zijn het handbakken of automaten? Ik vond de combinatie 2.5T met handbak niet echt geweldig. Je moest behoorlijk geconcentreerd schakelen om vloeiend te rijden, de turbo drukt vaak nog een fractie van een seconde door bij het opschakelen. Het nadeel van de D5 met handbak vind ik dat het bruikbare toerengebied zo klein is. Ook al ben je een sportieve chauffeur, ik zou toch voor een automaat gaan, je kunt dan altijd zelf nog +en en -nen met de geartronic...
S80
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 02.07.2007 - 19:30
- Locatie: Groningen
Ja het grootste probleem zit hem in dat ik niet zeker weet hoeveel KM's ik ga maken. Ook afhankelijk van de vriendin, want die wil ook wel naar de mooiste stad van (Noord) Nederland
..
En ik zou inderdaad alle wedstrijden van de FC afgaan.. dat kan natuurlijk ook met het vliegtuig maar die roadtrips zijn fantastisch
Ik heb op het forum al veel gelezen over LPG en diesel en dat blijft volgens mij ook een eindeloze discussie
Iig bevalt LPG me prima. Ik laat het nog even rustig op me inwerken en zal deze week nog even bij beide auto's gaan kijken.
@S80 Executive,
Beide S60's zijn handbakken. Ik heb een proefrit gemaakt in een 2.5T maar vond het schakelen wel prima gaan. Maar ik stapte ook net uit mn S40 dus dan heb je sowieso al veel verschillen.

En ik zou inderdaad alle wedstrijden van de FC afgaan.. dat kan natuurlijk ook met het vliegtuig maar die roadtrips zijn fantastisch

Ik heb op het forum al veel gelezen over LPG en diesel en dat blijft volgens mij ook een eindeloze discussie

@S80 Executive,
Beide S60's zijn handbakken. Ik heb een proefrit gemaakt in een 2.5T maar vond het schakelen wel prima gaan. Maar ik stapte ook net uit mn S40 dus dan heb je sowieso al veel verschillen.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Zou voor de D5 gaan, heerlijke auto en een Summum is natuurlijk het summum van alles!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- xc 70 ocean race
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 27.06.2007 - 22:32
- Locatie: zwolle
absoluut geen lpg voor de T .T5 .T6 of R
dat hoort gewoon niet bij die motoren
vind ik
dat hoort gewoon niet bij die motoren
vind ik
v70 xc awd 2.4t 200 pk ocean race bj 2002
jeep cherokee limited v8 4.0 litre high output
v70 T5 250 pk bj 2002 all options
v40 1.8i europa 1998
jeep cherokee limited v8 4.0 litre high output
v70 T5 250 pk bj 2002 all options
v40 1.8i europa 1998
- trompetje
- 5th Gear member
- Berichten: 1023
- Lid geworden op: 07.07.2006 - 09:40
- Locatie: Oostelijk Westfriesland
- Contacteer:
Wil je 'm dan wel even vergelijken met een gechipte2.5t? dan rij je die diesel weer zoek?drowel schreef:en als die D5 nog niet snel genoeg gaat kan je hem nog laten chippen, dan kom je volgens mij zelf aan 225 PK, en een koppel waar de 2.5T U tegen zegt. (ik ben zelf een benzine fan, maar zo'n D5 is ook PRACHTIG!)
Groet, Rik.
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!