Informatie R-pakket

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
drowel
5th Gear member

Auk schreef:Nee helaas ook nog niet gevonden! Naar mijn inziens alleen verschil qua dakspoiler...

Tja, maar het gaat om het totaal plaatje, als hij net zo strak word als de S40 hoor je mij niet klagen!
NOS
7th Gear member

Ik heb wel een plaatje in m'n hoofd zitten van een goude met 18'' wielen, dat ziet er goed uit. (maarja, geen foto's)
Ben
Executive Member
Contacteer:

Foto's van de V50 en de C30 in de Rdesign uitvoering zijn nog niet vrijgegeven.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Auk
6th Gear member

Denk niet dat dat veel zal gaan verschillen met de S40 R-design qua neus, interieur en flanken van de auto...
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
bmw
2nd Gear member

Ik heb vanochtend mijn metallic zwarte Edition II met donkergrijze Zaurak velgen gehaald. Geen plastic spoilertjes, gewoon zwart leren bekleding en alu inlay. Meer heeft zo'n auto ook niet nodig.

Nb als het plakken van plastic spoilertjes iets met Scandinavisch design te maken heeft, doen al die ander merken en tuners daar ook zeker aan? Je moet je alles wijs laten maken.
ruuds70
5th Gear member

He BMW, wel leuk dat je op 14 april 2007 lid bent geworden van dit Volvo forum.

groet Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
SummumRider
2nd Gear member

@BMW: heel goed! Heb ook een Volvo (C30) besteld omdat het imago van BMW (auto) rijders in de praktijk steeds vaker bevestigd wordt. En ook ik heb naast de auto een BMW op 2 wielen - volgens mij hebben BMW motorrijders overigens weer het tegenovergestelde imago van de BMW autorijders ;-).

On topic: ik vind het R-pakket niet echt veel toevoegen, erg prijzig en het komt allemaal wel erg snel na introductie van C30 en de opgefriste S40/V50... zou het dan toch echt minder goed gaan met de verkopen? Zo ja dan denk ik dat ze beter een R boven de T5 kunnen introduceren, ipv allerlei spoilerpakketjes voor de "gewone" uitvoeringen te leveren. Maar ach... smaken verschillen!
pimp
2nd Gear member

Die spoilertje etc waren ook al leverbaar vanaf de introductie in 04 (ze waren toen alleen iets beschaafder). Toen heette het alleen sportsline ipv r-line. De spiegelkappen en het speciale aluminium komen gewoon van de tot voorkort leverbare edition sport. Het is dus allemaal helemaal niks nieuws. Het enige nieuwe is de bekleding, de matte gril en de blauwe tellers.
Onze v50 scheelt niet veel van de huidige r-line, alleen de matte gril en de blauwe tellers ontbreken.
Ouders: C70 convertible 2.4t automaat en V60 T5 summum powershift. Zelf: BMW 125i cabrio en MINI Countryman Cooper S All4
patrice
3rd Gear member

vandaag heb ik op de televisie (tf1) franse post dus, een paar foto's gezien van de v50 met r-line erop, het was een zwarte (of donkergrijs) en in die donkere kleur was het wel niet lelijk, oogt sportiever, en is veel discreter dan in een lichte kleur, al bij al zal dat wel niet lelijk zijn mensen, maar koopt ze dan in een donkere kleur aub, want anders is het precies goedkope tuningspullen die op de auto zijn geplaatst, volgens mij zal het in ieder geval beter aan de v50 bevallen dan aan de s40, ik wil ze graag eerst in het echt zien en dan zal ik pas 100% objectief kunnen oordelen, want foto's zijn niet altijd perfect realistisch.
* nu eventjes over die bmw bestuurders (auto) , vroeger was ik er ook van overtuigt dat mijn volgende wagen een bmw zou worden, ik dacht een 318 d touring te kopen, maar ik ga helemaal eens met jullie reacties over de meeste bmw bestuurders, zij ZIJN DE MANNEN en de anderen moeten maar opzij gaan, en dat is nu juist iets dat ik niet graag heb, en ten tweede, al die bmw'kes van 3 jaar of meer belanden bij jonge snotapen, of faffoelekes, die zich voor schumacher nemen!
juist daarom ga ik nu nog liever met mijn volvo rond rijden, klasse bakken voor klasse mensen hé... en wij vinden tenminste geen snotapen in de volvo showroom... maar normale mensen met toffe wagens!
volvo v50 1.6d topline titanium grey, calacite cream leer, high performance audio, 17 duim aez intenso
bmw
2nd Gear member

Patrice en SummumRider,

Jullie begrijpen mij tenminste. Een v.w.b. dat schandinavisch design van het pakket; dat is een verkooppraatje, waaraan geen geloof gehecht moet worden. Als zo'n pakketje tupperware scandinavisch design is, dan komen al die tuningbedrijfjes zeker ook uit Zweden.

Overigens vind ik het hele begrip Scandinavisch design flauwekul. De ontwerper is gewoon een Nederlander!!!
bmw
2nd Gear member

ruuds70 schreef:He BMW, wel leuk dat je op 14 april 2007 lid bent geworden van dit Volvo forum.

groet Ruud
Ruud,

Wat bedoel je daarmee? Bedoel je dat ik een groentje ben en daarom niet mag meepraten?

Of vind je het gewoon echt leuk dat iemand nu wel zefstandig kan denken en eens wat prikkelende opmerkingen plaatst.

Voor het geval je het eerste bedoelt; ik heb al jaren een Volvo en toen ik jong was had mijn vader halverwege de jaren zeventig ook al zo'n "ouwelullenbak"; tenminste dat vond ik toen van zijn 244. Hij maakte het nog erger door een 340 te kopen toen alle kinderen het huis uit waren. Ervaring met het merk kan mijn niet ontzegd worden.

Na allerlei merken te hebben gereden uiteindelijk toch bij de Volvo uitgekomen. Een geval van voortschrijdend inzicht, zal ik maar zeggen. Ik ben lid geworden kort nadat ik mijn MY 2008 heb besteld en daarover informatie zocht op internet; dan kom je dus bij een forum als dit uit.

Over smaak valt wel te twisten en ik vind niet dat je als "fan" van een merk alles moet slikken en ook best kritisch kan zijn.
Poolrev
5th Gear member

pimp schreef:Die spoilertje etc waren ook al leverbaar vanaf de introductie in 04 (ze waren toen alleen iets beschaafder). Toen heette het alleen sportsline ipv r-line. De spiegelkappen en het speciale aluminium komen gewoon van de tot voorkort leverbare edition sport. Het is dus allemaal helemaal niks nieuws. Het enige nieuwe is de bekleding, de matte gril en de blauwe tellers.
Onze v50 scheelt niet veel van de huidige r-line, alleen de matte gril en de blauwe tellers ontbreken.
Dit wil kennelijk bijna niemand begrijpen hier, want het R-Design (niet R-line!) pakket is idd een samenvoeging van een aantal dingen die allang leverbaar waren...
drowel
5th Gear member

Voor mij blijft het wachten op de foto's van de v50 met deze kleine veranderingen... ben toch erg benieuwd. Vind de kleine wijzigingen aan de s40 erg mooi!
SummumRider
2nd Gear member

Dus is volgens mij de terechte conclusie dat smaken inderdaad verschillen! Als we dat nou eens accepteren en ieder zijn mening gunnen - ook als die kritisch is ten op zichte van Het Merk ;-).
Het hebben van de zaak is 't einde van het vermaak... bye bye
pimp
2nd Gear member

@poolrev sorry niet r-line maar r-design, zal het niet meer fout doen:-)
Ouders: C70 convertible 2.4t automaat en V60 T5 summum powershift. Zelf: BMW 125i cabrio en MINI Countryman Cooper S All4
ruuds70
5th Gear member

bmw schreef:
ruuds70 schreef:He BMW, wel leuk dat je op 14 april 2007 lid bent geworden van dit Volvo forum.

groet Ruud
Ruud,

Wat bedoel je daarmee? Bedoel je dat ik een groentje ben en daarom niet mag meepraten?

Of vind je het gewoon echt leuk dat iemand nu wel zefstandig kan denken en eens wat prikkelende opmerkingen plaatst.

Voor het geval je het eerste bedoelt; ik heb al jaren een Volvo en toen ik jong was had mijn vader halverwege de jaren zeventig ook al zo'n "ouwelullenbak"; tenminste dat vond ik toen van zijn 244. Hij maakte het nog erger door een 340 te kopen toen alle kinderen het huis uit waren. Ervaring met het merk kan mijn niet ontzegd worden.

Na allerlei merken te hebben gereden uiteindelijk toch bij de Volvo uitgekomen. Een geval van voortschrijdend inzicht, zal ik maar zeggen. Ik ben lid geworden kort nadat ik mijn MY 2008 heb besteld en daarover informatie zocht op internet; dan kom je dus bij een forum als dit uit.

Over smaak valt wel te twisten en ik vind niet dat je als "fan" van een merk alles moet slikken en ook best kritisch kan zijn.

Whowhhhh,

Je gaat wat te snel door de bocht. De specifieke datum waarop jij lid bent geworden is 'toevallig' net de 80e verjaardag van het merk Volvo, dat zoals jij ongetwijfeld weet op 14 april 1927 haar eerste Volvo uit de fabriek rolde.

Verder maakt het me niet uit wat jij mooi vind of niet, en of je daarover in dit forum wilt schrijven, van mij mag dat best hoor!
Wie weet vind ik het ook wel niet mooi, of misschien ook weer wel, kortom mijn reactie ging enkel en alleen over de "toevalligheid" van de datum waarop jij lid bent geworden van dit forum en voor de ontstane misverstanden bied ik hierbij mijn oprechte excusses aan.

Het gaat u goed

Groet
Ruud
bmw
2nd Gear member

Ruud,

Ok dat van die datum wist ik niet, maar inderdaad wel leuk en toevallig. Sorry dat ik zo kritisch was, maar ik kreeg hier zoveel mensen over mij heen die aan mijn bovenkamer twijfelden.

Verder geen klachten over Volvo. prima auto, mooi, goed imago, chic en toch met sommige modellen redelijk sportief, nik mis mee dus.

http://www.autogids.be/Magazines_Articl ... cleID=9521

Onze zuiderburen laten zich kennelijk niet bij de neus nemen. M.i. valt uit het woordgebruik veel af te leiden.
Poolrev
5th Gear member

pimp schreef:@poolrev sorry niet r-line maar r-design, zal het niet meer fout doen:-)
Sorry, bedoelde het niet zo hard :wink: . Maar VW biedt een soortgelijk pakket aan, en die noemen het R-line, dus vandaar :wink: .

Verder vond ik op de link naar een site van onze zuiderburen die "bmw" in bovenstaande reactie neerzette, een foto van de C30, S40 en de V50 R-Design:

Afbeelding
drowel
5th Gear member

Kijk, hier zat ik op te wachten, het laat nog niet heel veel zien... maar de eerste indruk is voor mij positief... vind het er erg strak uitzien, alleen vind ik de velgen niet zo indrukwekkend! Bij zo'n pakket vind ik 18" wel gepast!
NOS
7th Gear member

Die nieuwe 18'' midir (ofzo) in de donkere kleur staan erg goed.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”