Mijn Volvo 440 GLT

Alles over de 440 / 460
440GL
4th Gear member

sorry ik bedoel ipv voltmeter oliedruk meter.
YannickvanRooyen
4th Gear member

Headlong schreef:Hmmm, de 440 die ik heb heeft zowel een Voltmeter als een Economy-meter. Naast het Infocentre heeft hij ook stoelverwarming, ik vermoed dat dit ook een optie was?

Ligt er standaard speaker bekabeling naar achteren in de 440? Ik heb vanmiddag even gekeken en kon helaas zo even snel niks vinden.
Deze ligt er. Zodra je het plastic gaat demonteren om je speakers in te bouwen kom je ze vanzelf tegen, zitten tegen de wielkast aangeplakt met ducttape :)
1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
Headlong
2nd Gear member

YannickvanRooyen schreef:
Headlong schreef:Hmmm, de 440 die ik heb heeft zowel een Voltmeter als een Economy-meter. Naast het Infocentre heeft hij ook stoelverwarming, ik vermoed dat dit ook een optie was?

Ligt er standaard speaker bekabeling naar achteren in de 440? Ik heb vanmiddag even gekeken en kon helaas zo even snel niks vinden.
Deze ligt er. Zodra je het plastic gaat demonteren om je speakers in te bouwen kom je ze vanzelf tegen, zitten tegen de wielkast aangeplakt met ducttape :)
Ok, en dat plastic demonteer ik door de schroef onder het rubber dopje en bij de hoedenplank ophanging?
Maar dan blijft het plastic nog vast zitten bij de achtergordel... Waar moet ik dat plastic nog meer loshalen dan?
AndorabLe
4th Gear member
Contacteer:

De zijkant van de achterbank (de stukken die niet meebewegen als je de achterbank plat legt) moet je ook los halen.
1995 480 GT Turbo
http://andorable.nl
AndorabLe
4th Gear member
Contacteer:

Caerbannog schreef:Als ik het goed zie is dit trouwens een turbo en geen gewone 1700. Zit een turbodrukmeter in en de beruchte infocentre.
Hmmm.... terwijl de RDW zegt dat het een 75kw 1700 is. Een B18FP dus waarschijnlijk. Zijn wel heerlijke blokken, superzuinig!
Heel veel plezier ermee!

Wel leuk trouwens, kenteken is FG-ZZ-36, mijn oude 480 had FG-ZZ-51
Bijna broertjes :D (of zusjes)
Ik ken iemand bij het Volvo 480-Register die ook FG-ZZ-?? heeft als kenteken. (En het is niet je vorige 480.) Waarschijnlijk is FG-ZZ-?? een volvo-reeks net zoals JT-VP-?? en TY-??-VK
1995 480 GT Turbo
http://andorable.nl
Headlong
2nd Gear member

AndorabLe schreef:De zijkant van de achterbank (de stukken die niet meebewegen als je de achterbank plat legt) moet je ook los halen.
Ok, zal ik dat ook eens proberen. Is dat een kliksysteem o.i.d.? En als er dan bedrading ligt is het zeker dat ik een andere ISO-stekker moet kopen omdat er in de brede Volvo-stekker geen aansluiting zit voor achterspeakers?
440GL
4th Gear member

als het voorbereid is moet er volgens mij nog een kleine vierkante vierpolige stekker zijn naast de grote brede volvo stekker. voor de achterboxen

nog iets, als je niet voor een volvo radio gaat, knip dan niet de stekkers eraf maar koop even een verloop volvo naar iso. is beter.
Headlong
2nd Gear member

Ik had inderdaad al een Volvo=>ISO verloop stekker gekocht maar helaas zat hier geen extra stekker aan.
Voormalig eigenaar van: 440 GLT '92
Huidig vervoer:
Volvo 440 Turbo Automaat
Renault 11 TXE Electronic (project)
Headlong
2nd Gear member

Zo, vandaag is de auto naar de garage geweest voor de APK-keuring. Helaas heeft ze het niet gehaald:

- schokdemper rechtsachter versleten/kapot (links op 73% rechts op 33%)
- handrem werkt niet op rechterachterwiel

Moet dus even uitzoeken hoe die dempers vervangen moeten worden. Achter lijkt me nu eenmaal niet het aller moeilijkste klusje op aarde. Ik neem aan in de achterbak een bout/moer losdraaien en ook aan de ophanging? Moet er nog met een veerspanner gewerkt worden ofzo?
Wat betreft de handrem, de monteur kreeg het met stellen niet werkend. Hij had over de "mee-nemer" op de remklauw die wel kapot zou zijn o.i.d.
Ik had iig nog niet eerder van die term gehoord... Hebben jullie hier ideeën over?
Ron440Fleet
2nd Gear member

Vervangen schokdempers achter Volvo 440/460.

Moeilijkheidsgraad: Niet zo moeilijk.
Gereedschap: Krik + kruissleutel, steek en ringsleutel of goede doppenset.
Tijdsindicatie: Maximaal 1,5 uur.
Gevaren: Wegrollen auto na opkrikken.
Auto van krik vallen tijdens werk. ( beveiligen dus )

0. Draai de bouten van de achterwielen los ( niet helemaal dus maar gewoon los )
1. Krik de auto zo ver op dat banden vrij in de lucht hangen.
2. Verwijder de banden om beter bij de bevestigingsbouten te komen.
3. Schroef de onderste bout los van beide schokdempers.
4. Schroef hierna bovenste bout los van beide schokdempers.
5. Verwijder beide schokdempers nu uit hun positie.
6. Plaats nieuwe schokbrekers en plaats bovenste bouten.
7. Plaats nu schokdempers in hun goede positie zodat je de onderste bouten
ook weer kunt plaatsen.
8. Draai alle bouten stevig aan.
9. Banden terug plaatsen en bouten nogmaals aantrekken als auto op zijn banden staat.
10. Gefeliciteerd met het vervangen van je schokdempers.
Ron440Fleet
2nd Gear member

is echt een makkie.
Headlong
2nd Gear member

Nice, bedankt voor deze how-to!
De schokdempers gaan me ook wel lukken denk ik. Ik ben meer bang voor de handremproblemen. De APK-keurmeester had het erover dat de remklauw vervangen moet worden omdat die mee-nemer niet meer zou functioneren. Dat lijkt me nou even een lastiger karwei...
Voormalig eigenaar van: 440 GLT '92
Huidig vervoer:
Volvo 440 Turbo Automaat
Renault 11 TXE Electronic (project)
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”