hoe krijg ik meer info, ik heb ook begrepen dat de auto veel completer zijn.

Toch?MichelV70 schreef:Duitsland is erg makkelijk, websites als www.mobile.de en www.autoscout24.de
Maar dan wel zonder verzekering...mYst schreef:importplaten... nergens voor nodig, je gaat naar daar, schroeft je platen op die auto, en rijdt met twee auto's terug naar huis...
maar je hebt wel BPM betaald in Nederland toch?Koidream schreef:Maar dan wel zonder verzekering...mYst schreef:importplaten... nergens voor nodig, je gaat naar daar, schroeft je platen op die auto, en rijdt met twee auto's terug naar huis...
Ik heb mijn wagen met transitplaten naar Nederland uitgevoerd (vanuit België).
Dit heeft me voor verzekering (1 maand) en kentekenplaten ongeveer € 200 gekost.
Ga ik terug naar België volgend jaar, dan betaal ik geen BIV, wat een winst van € 2500 betekend...
Een auto vanuit eender wel EG land naar Nederland importeren is redelijk eenvoudig. Aanmelden bij de RDW, BPM betalen en kentekenbewijs ontvangen, platen laten maken en verzekeren en je kunt rijden.euerw schreef:ik heb jl begrepen dat steeds meer mensen een auto via het buitenland betrekken omdat dat veel geld zou scheelt, kan iemand mij hier meer over vertellen , hoe dat werkt via welk land (dacht Belgie) en via wie.
hoe krijg ik meer info, ik heb ook begrepen dat de auto veel completer zijn.
Er zijn er mij al tientallen voorgegaan die hetzelfde statuut hebben dan ik en geen van hen heeft BIV betaald.ruuds70 schreef:Dan reken er maar op dat je bij terugkomst in Belgie "legaal"de BIV aan je broek hebt.
Dus jij deelt met iedereen zodat we allemaal evenveel hebben? Klinkt alsof je voorstander bent van het communistisch regime...bart simpson schreef:...Mijn visie blijft, "betaal je geen normaal geldende contributie voor een club zou je ook geen lid mogen zijn van die club"
Wat een lulkoek! diegene die nergens voor willen/hoeven/wensen te betalen hebben voor mij ook geen rechten binnen een club waar eenieder zijn bijdrage wel levert, die belastingen worden ook gebruikt voor de algemene middelen, b.v. aan nuttige voorzieningen als straatverlichting, infrastructuren, parkeerplaatsen met toiletten en ga zo maar door.Koidream schreef:Dus jij deelt met iedereen zodat we allemaal evenveel hebben? Klinkt alsof je voorstander bent van het communistisch regime...bart simpson schreef:...Mijn visie blijft, "betaal je geen normaal geldende contributie voor een club zou je ook geen lid mogen zijn van die club"
Laat me niet lachen![]()
![]()