zelf importeren uit het buitenland

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gebruikersavatar
euerw
5th Gear member
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
Locatie: Ede

ik heb jl begrepen dat steeds meer mensen een auto via het buitenland betrekken omdat dat veel geld zou scheelt, kan iemand mij hier meer over vertellen , hoe dat werkt via welk land (dacht Belgie) en via wie.

hoe krijg ik meer info, ik heb ook begrepen dat de auto veel completer zijn.
:D
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Als gij zoekt op het forum zult gij meerdere verhalen tegen komen!

(zeker in de Telegraaf gelezen ofniet)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
66 coupe
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 10.03.2007 - 18:25

duitsland is importland bij uitstek, richting Munchen moet je zoeken.
Gebruikersavatar
MichelV70
2nd Gear member
Berichten: 235
Lid geworden op: 26.05.2007 - 13:05
Locatie: Dalfsen

Duitsland is erg makkelijk, websites als www.mobile.de en www.autscout.de
zijn erg handig om te zoeken.

Na de koop bij overschrijven even een verzekering en exportplaten aanschaffen, naar Nederland rijden, vervolgens naar de RDW en erg vervelend: doaune bpm aftikken. Binnen 3 dagen heb je dan kenteken in huis.
Hoe dat in Belgie gaat weet ik niet, maar een belletje naar een handelaar zal voldoende zijn.

Succes.
XC60 D4 Inscription 2016
Polestar 2 awd
Gebruikersavatar
euerw
5th Gear member
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
Locatie: Ede

nee hoor zag het voobij komen op tv Paul, heb al div stukken gelezen op het forum.
richting Munchen? hoe dan?
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
Gebruikersavatar
Okke
4th Gear member
Berichten: 587
Lid geworden op: 20.02.2006 - 10:42

MichelV70 schreef:Duitsland is erg makkelijk, websites als www.mobile.de en www.autoscout24.de
Toch?
V40
mYst
3rd Gear member
Berichten: 254
Lid geworden op: 27.05.2007 - 11:39
Locatie: Genk

importplaten... nergens voor nodig, je gaat naar daar, schroeft je platen op die auto, en rijdt met twee auto's terug naar huis.

en de spanning krijg je er gratis bij :twisted:
Gebruikersavatar
MichelV70
2nd Gear member
Berichten: 235
Lid geworden op: 26.05.2007 - 13:05
Locatie: Dalfsen

typefoutje is zo gemaakt!

www.autoscout.de





Groeten.
XC60 D4 Inscription 2016
Polestar 2 awd
Gebruikersavatar
Koidream
3rd Gear member
Berichten: 474
Lid geworden op: 22.01.2006 - 12:22
Locatie: Limburg

mYst schreef:importplaten... nergens voor nodig, je gaat naar daar, schroeft je platen op die auto, en rijdt met twee auto's terug naar huis...
Maar dan wel zonder verzekering...
Ik heb mijn wagen met transitplaten naar Nederland uitgevoerd (vanuit België).
Dit heeft me voor verzekering (1 maand) en kentekenplaten ongeveer € 200 gekost.
Ga ik terug naar België volgend jaar, dan betaal ik geen BIV, wat een winst van € 2500 betekend...
ruuds70
5th Gear member
Berichten: 1600
Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07

Koidream schreef:
mYst schreef:importplaten... nergens voor nodig, je gaat naar daar, schroeft je platen op die auto, en rijdt met twee auto's terug naar huis...
Maar dan wel zonder verzekering...
Ik heb mijn wagen met transitplaten naar Nederland uitgevoerd (vanuit België).
Dit heeft me voor verzekering (1 maand) en kentekenplaten ongeveer € 200 gekost.
Ga ik terug naar België volgend jaar, dan betaal ik geen BIV, wat een winst van € 2500 betekend...
maar je hebt wel BPM betaald in Nederland toch?
Gebruikersavatar
Koidream
3rd Gear member
Berichten: 474
Lid geworden op: 22.01.2006 - 12:22
Locatie: Limburg

Neen hoor, door mijn werk ben ik hier legaal van vrijgesteld...
BMW 315
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
ruuds70
5th Gear member
Berichten: 1600
Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07

Dan reken er maar op dat je bij terugkomst in Belgie "legaal"de BIV aan je broek hebt.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
ruuds70
5th Gear member
Berichten: 1600
Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07

euerw schreef:ik heb jl begrepen dat steeds meer mensen een auto via het buitenland betrekken omdat dat veel geld zou scheelt, kan iemand mij hier meer over vertellen , hoe dat werkt via welk land (dacht Belgie) en via wie.

hoe krijg ik meer info, ik heb ook begrepen dat de auto veel completer zijn.
:D
Een auto vanuit eender wel EG land naar Nederland importeren is redelijk eenvoudig. Aanmelden bij de RDW, BPM betalen en kentekenbewijs ontvangen, platen laten maken en verzekeren en je kunt rijden.

In Belgie vind je volgens mij weinig Volvo voor je geld. Het zijn veelal Diesels en de uitrusting is ook niet altijd Full Option, prijzen zullen nog wel meevallen, maar ik denk dat je het beste in Duitsland kunt shoppen. Daar zijn Volvo's veelal goed uitgerust en hebben vaak ook aantrekkelijke kilometerstanden en een goed onderhoudsboekje.

Als je makkelijk transport wilt regelen kun je het beste bij een dealer/autobedrijf terecht die dit vaker heeft gedaan. Die regelt ook het transport.
Zelf rijden of laten transporteren door een kennis kan ook, maar of het mag en verzekert is, blijft toch de hamvraag. Goedkoop kan zomaar duurkoop worden.

Succes
Ruud

http://www.geocities.com/r_schols/MVSP1

http://www.geocities.com/r_schols/MVSP2
Gebruikersavatar
Koidream
3rd Gear member
Berichten: 474
Lid geworden op: 22.01.2006 - 12:22
Locatie: Limburg

ruuds70 schreef:Dan reken er maar op dat je bij terugkomst in Belgie "legaal"de BIV aan je broek hebt.
Er zijn er mij al tientallen voorgegaan die hetzelfde statuut hebben dan ik en geen van hen heeft BIV betaald.
Ik geef toe dat ik behoor tot een groep van "uitzonderingen" maar ik betaal GEEN BIV als ik terugkeer naar België...
En ik weet dat dit voor een Belg raar in de oren klinkt, maar als je dan toch zo zeker bent dat ik deze wel ga betalen, dan veronderstel ik dat je enigszins op de hoogte bent van de wetgeving hieromtrent.
Kijk dan nu eens de uitzonderingen na en dan zul je zien dat er een bepaalde groep van mensen op een LEGALE manier niet onder deze regel vallen... :P
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

@koidream, "some animals were more equal"............

Mijn visie blijft, "betaal je geen normaal geldende contributie voor een club zou je ook geen lid mogen zijn van die club"
Volvo for life
Gebruikersavatar
Koidream
3rd Gear member
Berichten: 474
Lid geworden op: 22.01.2006 - 12:22
Locatie: Limburg

bart simpson schreef:...Mijn visie blijft, "betaal je geen normaal geldende contributie voor een club zou je ook geen lid mogen zijn van die club"
Dus jij deelt met iedereen zodat we allemaal evenveel hebben? Klinkt alsof je voorstander bent van het communistisch regime...
Laat me niet lachen :P :P :P
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Het is off topc, maar goed.....
Koidream schreef:
bart simpson schreef:...Mijn visie blijft, "betaal je geen normaal geldende contributie voor een club zou je ook geen lid mogen zijn van die club"
Dus jij deelt met iedereen zodat we allemaal evenveel hebben? Klinkt alsof je voorstander bent van het communistisch regime...
Laat me niet lachen :P :P :P
Wat een lulkoek! diegene die nergens voor willen/hoeven/wensen te betalen hebben voor mij ook geen rechten binnen een club waar eenieder zijn bijdrage wel levert, die belastingen worden ook gebruikt voor de algemene middelen, b.v. aan nuttige voorzieningen als straatverlichting, infrastructuren, parkeerplaatsen met toiletten en ga zo maar door.
Afgelopen jaar wilde uw regering een deel van die kosten afkiepen op o.a de Nederlanders middels een tolheffing, dit terwijl er onder de eigen bevolking altijd een aantal lamlullen rondlopen die zich "legaal" onder hun morele belastingbijdragen aan die zaken vandaan draaien.
Het stuitendst vind ik toch altijd dat die domoren toch nog de hele wereld van hun voorrechten moeten berichten onder het motto "wat zijn jullie toch domoren" maar goed... dat vind ik.
Gebruikersavatar
marsm104
5th Gear member
Berichten: 1168
Lid geworden op: 30.05.2006 - 18:35
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Een collega van mij haalt regelmatig een auto uit het buitenland. Meestal 1980 - 1982. Mercedessen en Audi's. Best interessant. In Nederland zijn die exemplaren veel meer waard.

En importeren is dan best interssant...
Groeten, Rick Marsman
Afbeelding
Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994
Afbeelding
Gebruikersavatar
FLA
3rd Gear member
Berichten: 340
Lid geworden op: 16.07.2006 - 20:12

Altijd een auto uit Duitsland importeren, ga ik ook (laten) doen! Onze oosterburen zorgen goed voor hun heilige koe, een auto is daar volgens mij belangrijker dan het huis waar ze in wonen (eerder een statussymbool dus). En over het algemeen zijn de wegen er ook beter in vergelijking met België (sorry) maargoed daar moeten onze Volvo's natuurlijk wel tegen kunnen. Overigens gaat het zoals MichelV70 eerder beschreef, eenvoudig dus.
Gebruikersavatar
marsm104
5th Gear member
Berichten: 1168
Lid geworden op: 30.05.2006 - 18:35
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Wat voor auto ga je importeren dan?
Groeten, Rick Marsman
Afbeelding
Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”