startproblemen 440

Alles over de 440 / 460
tijnone
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 23.07.2007 - 10:24

Hallo,

Sinds gisteren vertoont mijn auto problemen met starten....als ik wil starten doet ie helemaal niets....is gewoon dood zeg maar...de verlichting en radio e.d doen het gewoon...
Ik heb de polen van de accu al schoongemaakt..de accu nagekeken(die is goed)...ben bij de startmotor geweest en ook schoongemaakt...
Heel af en toe start ie gewoon zonder ook maar 1 probleem...motor loopt lekker enzo...
Nu zit ik te denken aan electrisch iets ofzo??...zekeringen heb ik er wel allemaal uit gehad en weer in gedaan...naar mijn idee zijn ze goed...
De zekeringenkast onder de motorkap is ook oke...alleen viel mij wel op dat er op 1 aansluiting geen kastje zit...wel een draad die is aangesloten maar geen kastje....
Ik heb ook al de reserve sleutel geprobeerd...ook dat helpt niet...wat nu????


groet martijn
mada
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 16.07.2007 - 02:02
Locatie: nijmegen

als je start , hoor je dan de startmotor tikken?
tijnone
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 23.07.2007 - 10:24

mada schreef:als je start , hoor je dan de startmotor tikken?
nee totaal niet...alleen een tikje bij de grote zekeringen onder de motorkap
tijnone
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 23.07.2007 - 10:24

oja...als ik hem een tijdje laat staan...dus als de motor is afgekoeld start ie zonder enig probleem....
Johan_B
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 20.06.2007 - 09:15

Een probleem met de "bendix" van je startmotor?
Probeer eens als hij niet start een tik met een hamer te geven op je startmotor?
tijnone
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 23.07.2007 - 10:24

Johan_B schreef:Een probleem met de "bendix" van je startmotor?
Probeer eens als hij niet start een tik met een hamer te geven op je startmotor?
hallo johan.heb ik al geprobeerd helpt niet..dat is het niet...als hij koud is start hij meteen..en als die warm is niet meer..
YannickvanRooyen
4th Gear member
Berichten: 615
Lid geworden op: 29.06.2006 - 18:44
Locatie: Alphen aan den Rijn

startrelais. het relais op je startmotor dus. ik had/heb hetzelfde probleem, gaat na een tijdje redelijk weg.
1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
tijnone
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 23.07.2007 - 10:24

YannickvanRooyen schreef:startrelais. het relais op je startmotor dus. ik had/heb hetzelfde probleem, gaat na een tijdje redelijk weg.
...wat kan ik daar aan doen dan???....wil wel gewoon weg kunnen rijden als ik ff een boodschap ofzo heb gedaan...
cempluk40
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 01.08.2007 - 23:16

Ik heb dat gisteren ook mogen beleven. Volgens de man van de ANWB lag het aan de borstels van de dynamo. Ik heb de dynamo vervangen..en guess what...hij start weer als vanouds. Volgens de ANWB man is dit een bekend euvel bij de volvo 440.
YannickvanRooyen
4th Gear member
Berichten: 615
Lid geworden op: 29.06.2006 - 18:44
Locatie: Alphen aan den Rijn

tijnone schreef:
YannickvanRooyen schreef:startrelais. het relais op je startmotor dus. ik had/heb hetzelfde probleem, gaat na een tijdje redelijk weg.
...wat kan ik daar aan doen dan???....wil wel gewoon weg kunnen rijden als ik ff een boodschap ofzo heb gedaan...
Goedkope oplossing: hamer
Dure oplossing: nieuwe startmotor :)
1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
Gebruikersavatar
Minimaniac
2nd Gear member
Berichten: 192
Lid geworden op: 24.06.2007 - 17:38

Bijgaand een plaatje waarop staat hoe je het start relais van je startmotor kunt verwijderen.
Misschien kun je op deze manier alleen het relais vervangen en zodoende de kosten wat drukken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
bap
2nd Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: 20.03.2007 - 22:20
Locatie: Amsterdam

Het probleem zou idd wel eens de borstels van dinamo kunnen zijn...
heb het zelfde gehad van de week en als accu goed is maar dinamo niet goed laad dan wil hij niet starten wegens te weinig stroom...
zal daar zeker naar gaan kijken.
en oja als die startmotor gewoon draaid (als hij warm is)dan kan het een iedergeval niet het relais zijn...


gr Bap
Volvo 440 GL 1990 wit 234.000km
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

Bij mij was wikkeling kapot, daardoor deed hij het soms niet meer.
Op de testbank wel, totdat de slaechte wikekling voor stond.

Nieuwe

Wim
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
ROB VOLVO
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 30.07.2007 - 09:37

ik heb 1/2 jaar geleden het probleem gehad en toen ik me akku vervangen had (iets meer amps ) deed die het weer goed

greatz
LeonTopsport
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 17.12.2006 - 22:55

Check de plek eens waar de accu massa met de auto maakt (je komt erbij door het linker voorwiel helemaal naar buiten te draaien).

Een paar maanden geleden wilde mijn TD ook niet starten en ALS ie al wat verder sputterde dan sloegen er vonken van het motorblok af (serieus) ... maar starten ho maar. Bleek dus dat de massa zich een andere uitweg aan het zoeken was. Massakabel nagekeken en opnieuw bevestigd en klaar was kees: starten-lopen als vanouds !
Volvo C70 T5 MY 1999 - zilvergrijs 113.000KM, leer/alcantara
Volvo 440 TD MY 1996 - groen, 181.000KM, lederen bekleding, airconditioning, ABS, airbag, 15 inch
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Volgens mij heb ik nu hetzelfde: ik heb alle lichten nagekeken en waar nodig gerepareerd en onder de motorkap wat lopen schoonmaken. Hele tijd dus heen en weer lopen, lampen aan, lampen uit, remlichten, mistlichten, etc. etc. en natuurlijk een muziekje erbij. Wil ik daarna wegrijden om nieuwe lampjes te kopen zegt 'ie enkel klik (soms een maal, soms een serie kliks). Lampen doen het nog wel normaal maar bijv. ruitenwissers gaan erg langzaam. Wat kan ik verkeerd gedaan hebben (of evt. zelfs gebroken) en gaat dit vanzelf weg? Ik ga zo nog even proberen, en dan probeer ik gelijk met de hamer te starten ;)
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Nogmaals geprobeerd (na uurtje laten staan) en ook hamertje tik gespeeld maar nog geen succes. De eerste poging leek alsof hij richting starten ging, maar maakte het niet af en daarna alleen nog maar getik. Om getikt van te worden (slechte woordgrap). Klinkt als lege accu dus hopen dat er morgen iemand in de buurt is met startkabels?
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
mada
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 16.07.2007 - 02:02
Locatie: nijmegen

de lege accu zal inderdaad het probleem zijn, maar ik zou hem toch eens laten doormeten. ik weet niet wat jij verstaat onder een hele tijd, maar in een paar uur moet de verlichting en de radio toch niet alle stroom verbruikt hebben. en hamertje tik werkt alleen maar als je koolborstels van de startmotor op zijn.
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Tenzij ik ergens een lek heb ofzo? Enig idee hoe ik dat kan achterhalen of hoe ik de accu moet laten doormeten zoals jij zegt? Is dat iets dat ik zelf kan doen met (geleend) gereedschap of is dat iets voor de pro?
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Laptom
2nd Gear member
Berichten: 191
Lid geworden op: 31.01.2006 - 16:52

Even bij de dealer na laten meten. Is meestal gratis.

De accu van een 440 is meestal 55amph.
Een lampje van de dimverlichting is 55W. Dit is dus ongeveer 4,5amp. Twee dimlichten, stadslichten, achterlichten, binnenverlichting komt al snel op 15amp. Dus na 4 uur is je accu echt leeg. Twee uurtjes en de radio en de auto kan serieus problemen hebben met starten.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”