Hallo,
Sinds gisteren vertoont mijn auto problemen met starten....als ik wil starten doet ie helemaal niets....is gewoon dood zeg maar...de verlichting en radio e.d doen het gewoon...
Ik heb de polen van de accu al schoongemaakt..de accu nagekeken(die is goed)...ben bij de startmotor geweest en ook schoongemaakt...
Heel af en toe start ie gewoon zonder ook maar 1 probleem...motor loopt lekker enzo...
Nu zit ik te denken aan electrisch iets ofzo??...zekeringen heb ik er wel allemaal uit gehad en weer in gedaan...naar mijn idee zijn ze goed...
De zekeringenkast onder de motorkap is ook oke...alleen viel mij wel op dat er op 1 aansluiting geen kastje zit...wel een draad die is aangesloten maar geen kastje....
Ik heb ook al de reserve sleutel geprobeerd...ook dat helpt niet...wat nu????
groet martijn
startproblemen 440
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 23.07.2007 - 10:24
hallo johan.heb ik al geprobeerd helpt niet..dat is het niet...als hij koud is start hij meteen..en als die warm is niet meer..Johan_B schreef:Een probleem met de "bendix" van je startmotor?
Probeer eens als hij niet start een tik met een hamer te geven op je startmotor?
-
- 4th Gear member
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 29.06.2006 - 18:44
- Locatie: Alphen aan den Rijn
startrelais. het relais op je startmotor dus. ik had/heb hetzelfde probleem, gaat na een tijdje redelijk weg.
1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 23.07.2007 - 10:24
...wat kan ik daar aan doen dan???....wil wel gewoon weg kunnen rijden als ik ff een boodschap ofzo heb gedaan...YannickvanRooyen schreef:startrelais. het relais op je startmotor dus. ik had/heb hetzelfde probleem, gaat na een tijdje redelijk weg.
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 01.08.2007 - 23:16
Ik heb dat gisteren ook mogen beleven. Volgens de man van de ANWB lag het aan de borstels van de dynamo. Ik heb de dynamo vervangen..en guess what...hij start weer als vanouds. Volgens de ANWB man is dit een bekend euvel bij de volvo 440.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 29.06.2006 - 18:44
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Goedkope oplossing: hamertijnone schreef:...wat kan ik daar aan doen dan???....wil wel gewoon weg kunnen rijden als ik ff een boodschap ofzo heb gedaan...YannickvanRooyen schreef:startrelais. het relais op je startmotor dus. ik had/heb hetzelfde probleem, gaat na een tijdje redelijk weg.
Dure oplossing: nieuwe startmotor

1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
- Minimaniac
- 2nd Gear member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 24.06.2007 - 17:38
Bijgaand een plaatje waarop staat hoe je het start relais van je startmotor kunt verwijderen.
Misschien kun je op deze manier alleen het relais vervangen en zodoende de kosten wat drukken.
Misschien kun je op deze manier alleen het relais vervangen en zodoende de kosten wat drukken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- bap
- 2nd Gear member
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 20.03.2007 - 22:20
- Locatie: Amsterdam
Het probleem zou idd wel eens de borstels van dinamo kunnen zijn...
heb het zelfde gehad van de week en als accu goed is maar dinamo niet goed laad dan wil hij niet starten wegens te weinig stroom...
zal daar zeker naar gaan kijken.
en oja als die startmotor gewoon draaid (als hij warm is)dan kan het een iedergeval niet het relais zijn...
gr Bap
heb het zelfde gehad van de week en als accu goed is maar dinamo niet goed laad dan wil hij niet starten wegens te weinig stroom...
zal daar zeker naar gaan kijken.
en oja als die startmotor gewoon draaid (als hij warm is)dan kan het een iedergeval niet het relais zijn...
gr Bap
Volvo 440 GL 1990 wit 234.000km
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Bij mij was wikkeling kapot, daardoor deed hij het soms niet meer.
Op de testbank wel, totdat de slaechte wikekling voor stond.
Nieuwe
Wim
Op de testbank wel, totdat de slaechte wikekling voor stond.
Nieuwe
Wim
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 17.12.2006 - 22:55
Check de plek eens waar de accu massa met de auto maakt (je komt erbij door het linker voorwiel helemaal naar buiten te draaien).
Een paar maanden geleden wilde mijn TD ook niet starten en ALS ie al wat verder sputterde dan sloegen er vonken van het motorblok af (serieus) ... maar starten ho maar. Bleek dus dat de massa zich een andere uitweg aan het zoeken was. Massakabel nagekeken en opnieuw bevestigd en klaar was kees: starten-lopen als vanouds !
Een paar maanden geleden wilde mijn TD ook niet starten en ALS ie al wat verder sputterde dan sloegen er vonken van het motorblok af (serieus) ... maar starten ho maar. Bleek dus dat de massa zich een andere uitweg aan het zoeken was. Massakabel nagekeken en opnieuw bevestigd en klaar was kees: starten-lopen als vanouds !
Volvo C70 T5 MY 1999 - zilvergrijs 113.000KM, leer/alcantara
Volvo 440 TD MY 1996 - groen, 181.000KM, lederen bekleding, airconditioning, ABS, airbag, 15 inch
Volvo 440 TD MY 1996 - groen, 181.000KM, lederen bekleding, airconditioning, ABS, airbag, 15 inch
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Volgens mij heb ik nu hetzelfde: ik heb alle lichten nagekeken en waar nodig gerepareerd en onder de motorkap wat lopen schoonmaken. Hele tijd dus heen en weer lopen, lampen aan, lampen uit, remlichten, mistlichten, etc. etc. en natuurlijk een muziekje erbij. Wil ik daarna wegrijden om nieuwe lampjes te kopen zegt 'ie enkel klik (soms een maal, soms een serie kliks). Lampen doen het nog wel normaal maar bijv. ruitenwissers gaan erg langzaam. Wat kan ik verkeerd gedaan hebben (of evt. zelfs gebroken) en gaat dit vanzelf weg? Ik ga zo nog even proberen, en dan probeer ik gelijk met de hamer te starten 

De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Nogmaals geprobeerd (na uurtje laten staan) en ook hamertje tik gespeeld maar nog geen succes. De eerste poging leek alsof hij richting starten ging, maar maakte het niet af en daarna alleen nog maar getik. Om getikt van te worden (slechte woordgrap). Klinkt als lege accu dus hopen dat er morgen iemand in de buurt is met startkabels?
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 16.07.2007 - 02:02
- Locatie: nijmegen
de lege accu zal inderdaad het probleem zijn, maar ik zou hem toch eens laten doormeten. ik weet niet wat jij verstaat onder een hele tijd, maar in een paar uur moet de verlichting en de radio toch niet alle stroom verbruikt hebben. en hamertje tik werkt alleen maar als je koolborstels van de startmotor op zijn.
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Tenzij ik ergens een lek heb ofzo? Enig idee hoe ik dat kan achterhalen of hoe ik de accu moet laten doormeten zoals jij zegt? Is dat iets dat ik zelf kan doen met (geleend) gereedschap of is dat iets voor de pro?
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 31.01.2006 - 16:52
Even bij de dealer na laten meten. Is meestal gratis.
De accu van een 440 is meestal 55amph.
Een lampje van de dimverlichting is 55W. Dit is dus ongeveer 4,5amp. Twee dimlichten, stadslichten, achterlichten, binnenverlichting komt al snel op 15amp. Dus na 4 uur is je accu echt leeg. Twee uurtjes en de radio en de auto kan serieus problemen hebben met starten.
De accu van een 440 is meestal 55amph.
Een lampje van de dimverlichting is 55W. Dit is dus ongeveer 4,5amp. Twee dimlichten, stadslichten, achterlichten, binnenverlichting komt al snel op 15amp. Dus na 4 uur is je accu echt leeg. Twee uurtjes en de radio en de auto kan serieus problemen hebben met starten.