Goedendag, mijn eerste onderwerp voor dit Forum !
Ik ben sinds begin deze maand trotse berijder van een zwarte V70/model 2006 Edition II + extra's, 2.4D, 163 pk, 6 bak. Dit na jarenlang VW Passat te hebben gereden (1.8T, V5)
V70 bevalt prima tot nu toe maar :
- LM velgen zijn na 1 week al helemaal zwart van de troep van de schijfremmen; is hier wat aan te doen? Ik heb wel eens iets gezien van " afdekplaatje" tussen de velg en remschijf. Wie heeft ervaring ?
- Vermogen mag van mij verder omhoog m.b.v. RICA naar >200pk maar zou graag eerst eens willen (mee-)rijden in een al gechipte 2.4 model 2006. Wie woont er in de buurt van postcode 2614 en wil wel eens iets afspreken ?
Smerige velgen en Rica Tuning
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
RICA kan ik je niet mee helpen maar dit bovenstaande zou ik niet doen... Wat denk je van de warmteafvoer van de remmen als je ze afsluit? Dan heb je continu kromme schijven...Broek schreef:- LM velgen zijn na 1 week al helemaal zwart van de troep van de schijfremmen; is hier wat aan te doen? Ik heb wel eens iets gezien van " afdekplaatje" tussen de velg en remschijf. Wie heeft ervaring ?
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 2nd Gear member
Rica : geen ervaring
Remmen, zou zeker ook geen afdekplaat gebruiken, maar een ander merk remblokjes proberen, om hoeveel kilometer per week gaat het eigenlijk. Ik hou die van mij ook niet schoon, maar rij wel > 2000 km. per week.
Remmen, zou zeker ook geen afdekplaat gebruiken, maar een ander merk remblokjes proberen, om hoeveel kilometer per week gaat het eigenlijk. Ik hou die van mij ook niet schoon, maar rij wel > 2000 km. per week.
-
- 2nd Gear member
Met red stuff remblokken schijn je er minder last van te hebben.Mijn velgen (voor vooral) zijn ook continu vuil van het remstof.
Met rica geen ervaring helaas,probeer ook european tuning eens,ook een goede tuner.adres: www.europeantuning.com
Met rica geen ervaring helaas,probeer ook european tuning eens,ook een goede tuner.adres: www.europeantuning.com
gr peter
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Op een nieuwe auto meteen remblokken vervangen? dat vuil worden zal met een paar weken veel minder zijn.peterenjac schreef:Met red stuff remblokken schijn je er minder last van te hebben.Mijn velgen (voor vooral) zijn ook continu vuil van het remstof.
En voor tunen Marinus raadplegen, die weet er alles van.
-
- 2nd Gear member
Ik begrijp uit de reacties dat een afdekplaatje in de praktijk niet wordt toegepast. Ook dat het remvuil wellicht na enige tijd minder wordt, ik rij 750 km per week, en anders bij vervanging van e remblokken "red stuff " remblokken laten monteren. ALvast bedankt voor deze tips.peterenjac schreef:Met red stuff remblokken schijn je er minder last van te hebben.Mijn velgen (voor vooral) zijn ook continu vuil van het remstof.
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Ik heb een gechipte D5 gehad. Ik kan je niet zeggen welk tuningadres hiervoor verantwoordelijk is geweest. Nu rijd ik een ongechipte D5 met 163 pk.
het verschil is aanzienlijk. Zuiniger, veel betere respons op het gas en natuurlijk sneller. Ik ben sterk geneigd mijn "nieuwe"D5 wederom te laten chippen. Rica of europeantuning is mij om het even.
Wel iets meer rook uit de uitlaat trouwens, maar niet storend hoor
het verschil is aanzienlijk. Zuiniger, veel betere respons op het gas en natuurlijk sneller. Ik ben sterk geneigd mijn "nieuwe"D5 wederom te laten chippen. Rica of europeantuning is mij om het even.
Wel iets meer rook uit de uitlaat trouwens, maar niet storend hoor

Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 5th Gear member
Als je model 2006 hebt...handgeschakeld, waarom dan niet gelijk de 185pk D5? Die is maar 1.000€ duurder, en dan heb je geen risico's maar gewoon een originele motor. En dat prijsverschil wordt ook nog eens teniet gedaan door de tuningskosten..Vermogen mag van mij verder omhoog m.b.v. RICA naar >200pk maar zou graag eerst eens willen (mee-)rijden in een al gechipte 2.4 model 2006. Wie woont er in de buurt van postcode 2614 en wil wel eens iets afspreken ?
Thom
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Je kunt ook je velgen 1 keer heel goed schoonmaken en dan met een goede autowas behandelen.
Hierna kun je ze veel sneller schoonmaken.
Hierna kun je ze veel sneller schoonmaken.
-
- 4th Gear member
Postcode 2614??? Rij anders ff langs bij Roel (RICA) en vraag of hij er niet eentje heeft staan, dan kun je hem gelijk ff uittesten.Broek schreef:- Vermogen mag van mij verder omhoog m.b.v. RICA naar >200pk maar zou graag eerst eens willen (mee-)rijden in een al gechipte 2.4 model 2006. Wie woont er in de buurt van postcode 2614 en wil wel eens iets afspreken ?
En uit een gechipte 2.4D peuteren ze bij RICA net zoveel als uit een chipte D5. Doe mij dus maar een 2.4D om te chippen. Scheelt weer 1000 euro