Smerige velgen en Rica Tuning

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
Broek
2nd Gear member

Goedendag, mijn eerste onderwerp voor dit Forum !

Ik ben sinds begin deze maand trotse berijder van een zwarte V70/model 2006 Edition II + extra's, 2.4D, 163 pk, 6 bak. Dit na jarenlang VW Passat te hebben gereden (1.8T, V5)
V70 bevalt prima tot nu toe maar :
- LM velgen zijn na 1 week al helemaal zwart van de troep van de schijfremmen; is hier wat aan te doen? Ik heb wel eens iets gezien van " afdekplaatje" tussen de velg en remschijf. Wie heeft ervaring ?

- Vermogen mag van mij verder omhoog m.b.v. RICA naar >200pk maar zou graag eerst eens willen (mee-)rijden in een al gechipte 2.4 model 2006. Wie woont er in de buurt van postcode 2614 en wil wel eens iets afspreken ?
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Broek schreef:- LM velgen zijn na 1 week al helemaal zwart van de troep van de schijfremmen; is hier wat aan te doen? Ik heb wel eens iets gezien van " afdekplaatje" tussen de velg en remschijf. Wie heeft ervaring ?
RICA kan ik je niet mee helpen maar dit bovenstaande zou ik niet doen... Wat denk je van de warmteafvoer van de remmen als je ze afsluit? Dan heb je continu kromme schijven...
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
The Driver
2nd Gear member

Rica : geen ervaring

Remmen, zou zeker ook geen afdekplaat gebruiken, maar een ander merk remblokjes proberen, om hoeveel kilometer per week gaat het eigenlijk. Ik hou die van mij ook niet schoon, maar rij wel > 2000 km. per week.
peterenjac
2nd Gear member

Met red stuff remblokken schijn je er minder last van te hebben.Mijn velgen (voor vooral) zijn ook continu vuil van het remstof.
Met rica geen ervaring helaas,probeer ook european tuning eens,ook een goede tuner.adres: www.europeantuning.com
gr peter
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

peterenjac schreef:Met red stuff remblokken schijn je er minder last van te hebben.Mijn velgen (voor vooral) zijn ook continu vuil van het remstof.
Met rica geen ervaring helaas,probeer ook european tuning eens,ook een goede tuner.adres: www.europeantuning.com
Op een nieuwe auto meteen remblokken vervangen? dat vuil worden zal met een paar weken veel minder zijn.
En voor tunen Marinus raadplegen, die weet er alles van.
Broek
2nd Gear member

peterenjac schreef:Met red stuff remblokken schijn je er minder last van te hebben.Mijn velgen (voor vooral) zijn ook continu vuil van het remstof.
Ik begrijp uit de reacties dat een afdekplaatje in de praktijk niet wordt toegepast. Ook dat het remvuil wellicht na enige tijd minder wordt, ik rij 750 km per week, en anders bij vervanging van e remblokken "red stuff " remblokken laten monteren. ALvast bedankt voor deze tips.
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Ik heb een gechipte D5 gehad. Ik kan je niet zeggen welk tuningadres hiervoor verantwoordelijk is geweest. Nu rijd ik een ongechipte D5 met 163 pk.
het verschil is aanzienlijk. Zuiniger, veel betere respons op het gas en natuurlijk sneller. Ik ben sterk geneigd mijn "nieuwe"D5 wederom te laten chippen. Rica of europeantuning is mij om het even.
Wel iets meer rook uit de uitlaat trouwens, maar niet storend hoor :P
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Thom
5th Gear member

Vermogen mag van mij verder omhoog m.b.v. RICA naar >200pk maar zou graag eerst eens willen (mee-)rijden in een al gechipte 2.4 model 2006. Wie woont er in de buurt van postcode 2614 en wil wel eens iets afspreken ?
Als je model 2006 hebt...handgeschakeld, waarom dan niet gelijk de 185pk D5? Die is maar 1.000€ duurder, en dan heb je geen risico's maar gewoon een originele motor. En dat prijsverschil wordt ook nog eens teniet gedaan door de tuningskosten..

Thom
XC70 OR
2nd Gear member
Contacteer:

Je kunt ook je velgen 1 keer heel goed schoonmaken en dan met een goede autowas behandelen.
Hierna kun je ze veel sneller schoonmaken.
Marinus
4th Gear member

Broek schreef:- Vermogen mag van mij verder omhoog m.b.v. RICA naar >200pk maar zou graag eerst eens willen (mee-)rijden in een al gechipte 2.4 model 2006. Wie woont er in de buurt van postcode 2614 en wil wel eens iets afspreken ?
Postcode 2614??? Rij anders ff langs bij Roel (RICA) en vraag of hij er niet eentje heeft staan, dan kun je hem gelijk ff uittesten.

En uit een gechipte 2.4D peuteren ze bij RICA net zoveel als uit een chipte D5. Doe mij dus maar een 2.4D om te chippen. Scheelt weer 1000 euro :D
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”