Automatisch op slot functie S80 vóór 2001

olympus1
3rd Gear member

in belgië verplicht ?????
Daar weet ik niets van hoor....
Vovlo S80 bj 2000 AUT 2.5D 140pk
Full option
Leder interieur + houtinleg aan deuren en dash
Rti navigatie met cd's + telefoon
Hu-801
winga
Starter

Leuke discussie, maar hoe wil je dat iemand je uit de auto haalt terwijl je drijvend in een sloot klem zit tussen de airbags, met de reserve sleutel soms ?
Koidream
3rd Gear member

winga schreef:Leuke discussie, maar hoe wil je dat iemand je uit de auto haalt ...
Hebben we voor sloten en beken geen boten en schepen? :P
Er zal altijd wel een situatie zijn die bij abnormaal gebruik van een toestel een nadeel i.p.v. een voordeel geeft.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

winga schreef:Leuke discussie, maar hoe wil je dat iemand je uit de auto haalt terwijl je drijvend in een sloot klem zit tussen de airbags, met de reserve sleutel soms ?
"klem zitten" tussen airbags is geen reeele optie, die dingen lopen in een "splitsecond" vol en even zo snel weer leeg, ook springt een op slot zittende auto bij een grotere vertraging dan de std ingestelde waarde altijd los.
winga
Starter

Wat ik bedoel te zeggen is dat je de realiteit niet uit het oog moet verliezen, indien je je in een bepaalde omgeving zo bedreigd voelt dat je met de deuren op slot wilt rijden kun je je afvragen wat je daar in vredesnaam doet, dat geldt ook voor het drijven in een sloot met je S 80, inderdaad oneigelijk gebruik van een voorwerp.
Maar het is fijn te weten dat airbags ook weer leeglopen :P
bart simpson schreef:
winga schreef:Leuke discussie, maar hoe wil je dat iemand je uit de auto haalt terwijl je drijvend in een sloot klem zit tussen de airbags, met de reserve sleutel soms ?
"klem zitten" tussen airbags is geen reeele optie, die dingen lopen in een "splitsecond" vol en even zo snel weer leeg, ook springt een op slot zittende auto bij een grotere vertraging dan de std ingestelde waarde altijd los.
netwerk11
2nd Gear member

Ik heb het ook willen laten installeren ,activeren,bij de dealer, maar deze zei dat de auto de software niet accepteerde, het is trouwens een S80 T6 uit 1999
Dus misschien gaat het inderdaad niet, ben trouwens wel benieuwd hoe het dan mogelijk is bij andere S80's met een ouder jaartal
Overgestapt van Saab naar Volvo
Skywalker
3rd Gear member
Contacteer:

mijn auto is geproduceerd in wk 12 van 2000 en de automatisch op slot functie is hierop geactiveerd. Bevalt prima!
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
netwerk11
2nd Gear member

Ik ben een beetje jalours ](*,) en ja de mijne is halverwege 1999 geproduceerd, maar nog wel model 2000 zegt men, maar helaas gaat het bij mij echt niet
Overgestapt van Saab naar Volvo
Skywalker
3rd Gear member
Contacteer:

ai, zonde en jammer. Gelukkig kun je altijd met het knopje de deuren handmatig vergrendelen, dat is nog steeds veilig.
Leuk ook dat we beiden Saab hebben gehad voor de Volvo.

Hiervoor had ik een hele mooie 9.5
S80T6G3
2nd Gear member

Wat zegt VOLVO er zelf van:

Vraag via de website van Volvo:

Wat is uw huidige kenteken?: xx-xx-xx
Wat is het bouwjaar van uw huidige auto?: 2003 Voer hieronder uw opmerking of vraag in.: Op Internet las ik dat het mogelijk is om de computer van mijn S80-T6 te laten instellen zodat de deuren automatisch op slot gaan als ik de automate in de drive positie zet of als de auto begint te rijden.
Dit lijkt mij prettig om diefstal uit de kofferbak of van de achterbank bij verkeerslichten te voorkomen.
Echter.........wat gebeurt er als ik een ongeluk krijg? Gaan de sloten dan automatisch open zodat hulpverleners de deur kunnen open maken?
En wat gebeurt er als ik het water in rij gaan de deuren dan ook vanzelf open?
Ik lees regelmatig op het www.volvo-forum.nl dit is een website waar Volvo rijders elkaar voorthelpen en deze vraag leeft daar ook dus met U geod vinden zal ik Uw antwoord op deze vraag ook op het Volvo Forum plaatsen.
Alvast bedankt voor de moeite,

Antwoord

Geachte heer Leysen,

Dank voor uw bezoek aan onze site. In antwoord op uw vraag berichten wij u als volgt. Om de door u gewenste functie aan te schaffen, kunt u zich vervoegen bij uw Volvo dealer. Er bestaat een software-pakket die de Volvo dealer in uw Volvo S80 kan laden. Indien bij een ongeval het SRS-systeem wordt geactiveerd, dan wordt de functie waarbij de deuren automatisch op slot gaan 'overruled' en zullen de sloten vanzelf openspringen. Bij het te water raken van de auto gebeurt dit echter niet automatisch, maar zijn de portieren wel mechanisch cq. met de hand te openen, afhankelijk van de omstandigheden uiteraard. Mocht echter bij het te water raken ook het SRS-systeem worden geactiveerd, dan geldt in principe zoals boven omschreven bij het SRS-systeem.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Volvo Cars Nederland B.V.
K. Mustac
Customer Relations
Stationsweg 2, NL-4153 RD Beesd
P.O. Box 16, NL-4153 ZG Beesd
internet: www.volvocars.nl
Citroen 2CV4 Rood met dubbele uitlaat
Opel Kadett City Oranje (toen al een derde deur)
Citroen CX 2000 Zilver chroombumber en veel roest
Citroen CX 2200 licht blauw
Citroen CX 2200 zwart met beige leren interieur
Citroen XM V6 - Exclusieva Bordeauxrood
2e auto MG C GT 3.0 liter 6 in lijn
Citroen XM V6 - Exclusieva Zilver
Volvo C70 2.4T Zilver
Volvo S80 T6 Zwart
Volvo S80 D5 summum
Skywalker
3rd Gear member
Contacteer:

nou, dat maakt aan vele openstaande vragen meteen een eind. en...., een begin vwb de tocht naar de dealer. ze kunnen de software kennelijk downloaden vanuit Volvo AB
Plaats reactie

Terug naar “S80”