Even voorstellen 1998 V70 2.5SE B5252 10 valve

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
volvoadventures
1st Gear member
Contacteer:

Even mijn nieuwe aankoop laten zien, een 1998 V70 2.5SE B5252 10 valve, 140HP, 98000kms. Ik woon in New Zealand en deze V70 is een import van Japan. De helft van de autos die hier in NZ verkocht worden zijn tweede hands autos vanuit Japan en Singapore, ook RHD zoals hier in NZ, de andere helft nieuwe autos, hoofdzakelijk gemaakt in Japan, Australia en Europa.

Ik heb deze V70 op een Online veiling gekocht, een echt koopje voor z'n 3000 Euros. Auto is in goede condition, geen roest en rijdt er fijn. Ik doe al onderhoud zelf, altijd oudere Volvos gehad zoals Amazon en 240 modellen. Er valt een hoop te lezen en leren op dit forum over de V/S70.

Vorig jaar heb ik even een 2000 S70 2.4 gehad, met maar 54,000kms, zelf geimporteerd uit Singapore, maar toen ben ik wel geschrokken van alle ETM (Electronic Throttle Module) problemen die iedereen heeft, dus verkocht met wat winst, vandaar dat ik nu een V70 gekocht heb met een ouderwetse gaskabel, hopelijk minder problemen.
Hier een foto,

Afbeelding

meer fotos: http://volvoadventures.com/Jim_Hekker/V70/

Jim, New Zealand
www.volvoadventures.com
Rob2u
5th Gear member

Hi Jim,

Welkom op dit forum; wellicht ben je de meest "verre" deelnemer!
De V70 ziet er mooi strak uit; ook mooie kleur trouwens. Zijn er daar eigenlijk Volvo dealers/garages?

Veel probleemloze km's toegewenst!!!!

Rob.
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
M'n eerste Volvo
4th Gear member

Welkom Jim,

Hoe is het aan de andere kant van de wereld ? Rijden daar veel Volvo's ?
Ron

S60 2.4D Edition (MY 2004) - Premium Line - Scarab green pearl - Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P

Wat rijdt dat lekkerrrrrrrrrrrr......!!!
Ben
Executive Member
Contacteer:

Hi Jim,
ik verplaatste jouw bericht even naar het juiste forum. Jouw model is een V70 Classic :-)
Misschien vind je het leuk om ook eens op www.volvo850forum.nl te gaan kijken.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
volvoadventures
1st Gear member
Contacteer:

Bedankt, dus mijn V70 is eigenlijk een V70 Classic, een 850 in een nieuw jasje.

Ik ben waarschijnlijk niet alleen de meest verre member van dit forum, maar ook de oudste ?

Volvos werden voor 1978 niet officieel geimporteerd in NZ, dus echt oude Volvos zie je niet veel. Ik had een 1968 Amazon die de eerste eigenaar had meegenomen in 1976 toen ze vanuit Engeland naar NZ emigreerde.

Ik onderhoud een register voor de Amazons in NZ en er zijn er zo'n 40 waarvan er maar 10 in rijdbare toestand zijn. 244 and 240 zie je wel hier en latere modellen, maar als je nagaat dat we hier maar met z'n 4 miljoen inwoners zitten en de Volvo toch nog steeds een ouwe mannen auto naam heeft, zijn ze niet zo populair als in Europa, maar dat is nu met de nieuwe modellen wel aan het veranderen.

Op het hoogtepunt verkochten ze er 350/jaar nieuw, maar nu komen de meeste tweede hands binnen. Ik ben editor en webmaster geweest van de NZ Volvo Club die op het hoogtepunt 160 leden had (toen ik Editor was) nu zo'n 60 leden denk ik, ben ook geen lid meer. Ben daarna begonnen met VolvoAdventures.com wat erg populair is worldwide. Ik heb ook een forum geprobeerd voor NZ Volvo owners maar werkte bijna niet, de meeste berichten kwamen van USA. Met een groep van ex Nederlanders hier hebben we geprobeerd wat van de Club te maken, maar lukte niet.

Er zijn in NZ een aantal Dealers
http://www.volvocars.co.nz/tools/findavolvocentre.htm
Maar die verkopen denk ik meer tweede hands imports van Japan en Singapore dan nieuwe Volvos. Eerst protesteerde de Dealers tegen tweede hands imports, maar nu doen ze zelf mee.
M'n eerste Volvo
4th Gear member

Toch interessant om te lezen wat een verschil het maakt met Nederland / Europa (en dat terwijl het toch eigenlijk een deel van Nederland is, Nieuw-Zeeland, wij hebben Oud-Zeeland :D )

@Ben : hier heb je dus een soulmate !
Ron

S60 2.4D Edition (MY 2004) - Premium Line - Scarab green pearl - Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P

Wat rijdt dat lekkerrrrrrrrrrrr......!!!
V70R-obert
3rd Gear member

Hallo Jim Hekker,

Wat leuk om berichten te lezen van iemand die zo'n pakweg 12.700 km onder mijn stoel woont :P

De V70 classic die u heeft was inderdaad een koopje. Op de wieldoppen na ziet de auto er erg goed uit.

Mag ik u vragen wat u heeft bewogen om te emigreren naar Nieuw-Zeeland, en hoe u dit heeft ervaren? Na maximaal 3 weken in het buitenland krijg ik heimwee naar ons klein druk landje en doe ik de spreekwoordelijke moord voor een frikandel speciaal. Ben erg benieuwd hoe mensen die emigreren daar mee omgaan.

En wees gerust, u zit het verste weg en ja, u bent verreweg de aller, aller oudste :laughing6:
volvoadventures
1st Gear member
Contacteer:

Ja, de wieldoppen .... er zitten erg goede Michelins op de stalen velgen en ik ben al van plan om te zoeken naar 15" Volvo mags bij een wrecker.

Ja een frikandel speciaal is altijd een van de eerste dingen die we kopen als we in Nederland aankomen, ofschoon er zijn hier ook Hollandse (kaas) winkels die hebben een heleboel nederlandse produkten, ook frikandellen, dus daar hoef je niet voor in Nederland te blijven . Er zitten hier genoeg Nederlanders om je toch nog "thuis" te kunnen voelen. We komen regelmatig bij nederlandse vrienden en dat is altijd gezellig, je voelt elkaar beter aan dan de Kiwis (dat zijn New Zealanders, niet de Kiwifruit zoals jullie Kiwis noemen).

Wij zijn na 5 jaar officieel New Zealanders geworden, dat geeft ons het recht om ook in Australia te wonen en werken. Veel Kiwis gaan daar wonen omdat de lonen daar hoger liggen. Toen ik hier aankwam in NZ in 1981 verdiende ik de helft van wat ik in Nederland verdiende en sociale voorzieningen zijn hier niet zo uitbundig als in Nederland, met andere woorden, je moet het zelf doen. Nederlanders hebben hier een erg goede naam, goede werkers, maar uitgesproken meningen wat nogal eens problemen kan geven weet ik uit eigen ervaringen.

Wij zijn al retired en reizen veel, regelmatig naar Australia waar het in de winter wat warmer is (het is hier Winter en 16 graden max, Brisbane 4 uur vliegen 25 graden), ook lange trips naar Europa, vorig jaar 10 weken rondtrekken, dus dat maakt het allemaal wat gemakkelijker wat heimwee betreft. Maar mijn vrouw had in het begin (1980 kwamen we hier) nog wel heimwee maar dan na een reisje terug naar Nederland was ze dat snel weer kwijt.

Onze 2 kinderen (wij praten Nederlands met hun en zij antwoorden in het Engels) zijn hier opgegroeid en hebben wel over de wereld rondgetrokken maar wonen nu weer in NZ. Je hebt hier de ruimte, meer vrijheid en een beter klimaat. Je hoeft hieir niet zo in het gereel te lopen als in Nederland en kan doen wat je wil. Wij hebben pas een huis gebouwd, met twee dubbele garages voor Volvos, aan de rand van een dorp (Matamata) http://www.matamatanz.co.nz op een hectare land waar je in Nederland net een midden woning voor kan kopen.

45 mins hiervandaan hebben we de mooiste stranden van NZ http://www.mountmaunganui.co.nz/ en als ik de Telegraaf lees over files naar Zandvoort dat lach ik alleen maar. Nu met Internet en Email, en Forums niet te vergeten, is alles zoveel makkelijker om kontakt te hebben met Nederland.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”