PhysicalZen schreef:Heeft niemand ooit zijn wagen laten testen op een vermogenstestbank???? :shock:
Ik ben toch niet de enige hè :-k :?:
Laat een horen :!:

De mijne heeft er al enkele keren op gestaan. Is een 2.0.
Resultaat van 1e dyno op 120000km:
- 145pk (op 5683rpm) (140pk @ 6100rpm volgens boekje)
- 198Nm (op 4670rpm) (183Nm @ 4500rpm volgens boekje)
Dus helemaal niet slecht na 7 jaar en 120000km
Van de zomer ook 2x op de testbank geweest voor een reclamecampagne (die nog moet uitkomen), maar mijn lambdasonde was defect waardoor de motor veel te arm draaide (boven de 3500rpm ging de A/F ratio zelfs naar 17 :shock: ipv onder de 14, dus snel gestopt om hem niet te laten pingelen en mijn kleppen niet op te branden!!!!) en maar aan 138pk kwam en 175Nm. Was ook te merken op de baan dat er iets niet in orde was :roll: Maar de lambdasonde is vervangen geweest, de bougies en bougiekabels heb ik net ook gedaan en man man man, de pk-tjes zijn overduidelijk terug
Ik heb ook een custom intake (short ram) gemaakt, waardoor ik meer lucht in de motor krijg (en vooral met minder weerstand) en daarmee is het toerental van max. pk's verschoven naar 5900rpm ipv 5600rpm (dus duidelijke invloed). Alleen zou ik nu de motor terug in orde is, nog is opnieuw de testbank op moeten voor een goede meting waar ik iets aan heb...
Ik heb nog plannen, maar die kan ik pas uitvoeren als ik betere remmen heb en nieuw budget bij mekaar gespaard heb voor de motor.
Dynosheet van de eerste run van 2 jaar terug staat op mijn site.
En nog iets: de 0-100km/h tijd. Volgens boekje doet hij het in 9,7s. Ik heb het al gedaan in 8,55s

Metingen zijn gebeurd met een G-Tech op vlakke baan (in 2 richtingen getest en kwam hetzelfde uit).