Doe maar wel die Veerpootbrug
- Marc Lenssen
- 2nd Gear member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 15.07.2007 - 12:40
- Locatie: Haarlem
Ik voel inderdaad wel verschil maar minder dramatisch dan ik had verwacht. Misschien voel ik gewoon een oude ophanging....zit er per slot van rekening al 185.000 kilometer onder. Merkbaar is het zeker en voor het geld nog steeds een goedkope verbetering...aanrader.....
Fijn boosten met mijn zwarte T5.............
- Skywalker
- 3rd Gear member
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 02.01.2006 - 18:21
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Bestaat deze oplossing ook om een S80 te verbeteren?
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
- Skywalker
- 3rd Gear member
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 02.01.2006 - 18:21
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Volgens mij zit er alleen de zwarte balk als motorsteun.
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
- Skywalker
- 3rd Gear member
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 02.01.2006 - 18:21
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
volgens mij is dat een onderdeel van de motorsteun
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 04.06.2007 - 15:15
- Contacteer:
Is idd de balk voor de motorsteun 

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 15.09.2006 - 19:57
- Locatie: Aalsmeer
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 22:11
- Locatie: Almere
Vraagje voor de kenners:
Een veerpootbrug is inderdaad een hele goede upgrade.
Maar een draagarmbrug heeft nog meer effect dan een veerpootbrug.
Is er voor de 850/V70classic/V70n ook een draagarmbrug leverbaar?
Antoine
(ik zal me binnenkort even netjes voorstellen. Ben de overstap van V700 naar V70 aan het overwegen)
Een veerpootbrug is inderdaad een hele goede upgrade.
Maar een draagarmbrug heeft nog meer effect dan een veerpootbrug.
Is er voor de 850/V70classic/V70n ook een draagarmbrug leverbaar?
Antoine
(ik zal me binnenkort even netjes voorstellen. Ben de overstap van V700 naar V70 aan het overwegen)
Volvo 850 T-5R estate LPI 1995
Volvo 740 2.3 GL blackline estate 1990
Volvo 740 2.3 GL estate automaat LPG 1988
Citroën AX 1.1 RE modifié
Peugeot 106 1.3 Rallye deformée
Volvo 740 2.3 GL blackline estate 1990
Volvo 740 2.3 GL estate automaat LPG 1988
Citroën AX 1.1 RE modifié
Peugeot 106 1.3 Rallye deformée
- hvdmountain
- 4th Gear member
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 06.02.2006 - 16:55
Voor zo ver ik weet, en na wat speurwerk net nog even op internet is een draagarmbrug niet kant-en-klaar leverbaar voor de classic modellen. Misschien is het een optie om eens bij een constructiebedrijf te vragen wat een op maat gemaakte kost? Misschien een idee voor een groupbuy, zal denk ik wel interesse voor zijn. Zeker op het 850forum.KMvrtr schreef:Vraagje voor de kenners:
Een veerpootbrug is inderdaad een hele goede upgrade.
Maar een draagarmbrug heeft nog meer effect dan een veerpootbrug.
Is er voor de 850/V70classic/V70n ook een draagarmbrug leverbaar?
Antoine
(ik zal me binnenkort even netjes voorstellen. Ben de overstap van V700 naar V70 aan het overwegen)
Volvo S70 Comfort Europa 2.4 20v Venetian Red metallic
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 04.06.2007 - 15:15
- Contacteer:
Wat bedoel je met een draagarmbrug? Ik ken wel een stabilisatorstang, maar een draagarmbrug ben ik nog niet eerder tegengekomen :scratch:
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 22:11
- Locatie: Almere
Dit gaat weliswaar over de 106 Rallye, maar dat maakt eigenlijk verder geen verschil.
http://www.rallye.nl/forum/showthread.php?t=355
Enige wat ik niet weet is of een subframe in dit kader nog enig verschil maakt.
De AX/106 heeft dat niet. En de onderkant van een 850/V70 ken ik nog niet.
http://www.rallye.nl/forum/showthread.php?t=355
Enige wat ik niet weet is of een subframe in dit kader nog enig verschil maakt.
De AX/106 heeft dat niet. En de onderkant van een 850/V70 ken ik nog niet.
Volvo 850 T-5R estate LPI 1995
Volvo 740 2.3 GL blackline estate 1990
Volvo 740 2.3 GL estate automaat LPG 1988
Citroën AX 1.1 RE modifié
Peugeot 106 1.3 Rallye deformée
Volvo 740 2.3 GL blackline estate 1990
Volvo 740 2.3 GL estate automaat LPG 1988
Citroën AX 1.1 RE modifié
Peugeot 106 1.3 Rallye deformée
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 10.07.2007 - 22:22
In het engels heet zo'n ding toch strut bar?
V70 R AWD Automaat <- 240 PK bj 1997, LPi installed
- V70R-obert
- 3rd Gear member
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 10.10.2006 - 14:14
- Locatie: Groningen
ja inderdaad.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 22:11
- Locatie: Almere
Ja en nee.
Upper strutbar = veerpootbrug = bovenkant
Lower strutbar = draagarmbrug = onderkant
(tenminste, zo ken ik de benaming)
Upper strutbar = veerpootbrug = bovenkant
Lower strutbar = draagarmbrug = onderkant
(tenminste, zo ken ik de benaming)
Volvo 850 T-5R estate LPI 1995
Volvo 740 2.3 GL blackline estate 1990
Volvo 740 2.3 GL estate automaat LPG 1988
Citroën AX 1.1 RE modifié
Peugeot 106 1.3 Rallye deformée
Volvo 740 2.3 GL blackline estate 1990
Volvo 740 2.3 GL estate automaat LPG 1988
Citroën AX 1.1 RE modifié
Peugeot 106 1.3 Rallye deformée
- fransb85
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 16.01.2007 - 19:54
- Locatie: Utrecht
ben wegens de grote sociale duk hier overstag gegaan
en heb er ook een gekocht en het rijdt inderdaad beter, alleen jammer dat mijn draagarmen weer kapot zijn. ben t zo zat! zitten er echt 10000 op ofzo, maar k zal wel iets stoms hebben gedaan (of mijn moeder heeft n stoeprandje meegenomen in mijn vakantie). iig, heb er de pest over in

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 22:11
- Locatie: Almere
Zo, 10.000 km met een setje draagarmen. :eeeek:
Zelfs op mijn racertje blijven ze langer heel (op voorwaarde dat ik ze niet te vaak op de grindbak e.d. trakteer)!
Foutje bij de montage of zo?
Ik lees wel vaak dat die draagarmen een zwak punt zijn, maar dit is belachelijk.
Toch??
(anders zie ik toch af van een Roffel, ik rij immers meer dan 40.000 per jaar)
Zelfs op mijn racertje blijven ze langer heel (op voorwaarde dat ik ze niet te vaak op de grindbak e.d. trakteer)!
Foutje bij de montage of zo?
Ik lees wel vaak dat die draagarmen een zwak punt zijn, maar dit is belachelijk.
Toch??
(anders zie ik toch af van een Roffel, ik rij immers meer dan 40.000 per jaar)
Volvo 850 T-5R estate LPI 1995
Volvo 740 2.3 GL blackline estate 1990
Volvo 740 2.3 GL estate automaat LPG 1988
Citroën AX 1.1 RE modifié
Peugeot 106 1.3 Rallye deformée
Volvo 740 2.3 GL blackline estate 1990
Volvo 740 2.3 GL estate automaat LPG 1988
Citroën AX 1.1 RE modifié
Peugeot 106 1.3 Rallye deformée
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 22:11
- Locatie: Almere
Overigens blijf ik benieuwd of er hier ook iemand ervaring heeft met een draagarmbrug aan de onderzijde.
Volvo 850 T-5R estate LPI 1995
Volvo 740 2.3 GL blackline estate 1990
Volvo 740 2.3 GL estate automaat LPG 1988
Citroën AX 1.1 RE modifié
Peugeot 106 1.3 Rallye deformée
Volvo 740 2.3 GL blackline estate 1990
Volvo 740 2.3 GL estate automaat LPG 1988
Citroën AX 1.1 RE modifié
Peugeot 106 1.3 Rallye deformée
- fransb85
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 16.01.2007 - 19:54
- Locatie: Utrecht
ik denk dus ook dat het niet (volledig) mijn schuld is dat ze al kapot zijn. ben de eerste om toe te geven dat ik niet sloom rijd, maar ik weet wel dat ik niet lomp rij (remmen op drempels, kuilen in sturen enzo). dus ik vermoed een montage/fabrieksfout. ga daar volgende week ees over praten want zo snel kan toch bijna niet? ik wil iig dat ze even goed bekeken en evt. opgestuurd worden. en dat mijn subframe bekeken wordt.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 01.01.2007 - 20:18
@ KMvrtr: Dat de draagarmen na 10.000 km weer vervangen moeten worden is buitengewoon snel, dat zegt Fransb zelf ook. Daar hoef je dus eigenlijk niet bang voor te zijn. Volgens mij zijn de draagarmen niet eens zo'n zwak punt van de Roffels, de auto is gewoon zo degelijk dat hij z'n eigen draagarmen overleeftKMvrtr schreef:Zo, 10.000 km met een setje draagarmen. :eeeek:
Zelfs op mijn racertje blijven ze langer heel (op voorwaarde dat ik ze niet te vaak op de grindbak e.d. trakteer)!
Foutje bij de montage of zo?
Ik lees wel vaak dat die draagarmen een zwak punt zijn, maar dit is belachelijk.
Toch??
(anders zie ik toch af van een Roffel, ik rij immers meer dan 40.000 per jaar)