Doe maar wel die Veerpootbrug

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marc Lenssen
2nd Gear member
Berichten: 78
Lid geworden op: 15.07.2007 - 12:40
Locatie: Haarlem

Ik voel inderdaad wel verschil maar minder dramatisch dan ik had verwacht. Misschien voel ik gewoon een oude ophanging....zit er per slot van rekening al 185.000 kilometer onder. Merkbaar is het zeker en voor het geld nog steeds een goedkope verbetering...aanrader.....
Fijn boosten met mijn zwarte T5.............
Gebruikersavatar
Skywalker
3rd Gear member
Berichten: 370
Lid geworden op: 02.01.2006 - 18:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bestaat deze oplossing ook om een S80 te verbeteren?
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

Skywalker schreef:Bestaat deze oplossing ook om een S80 te verbeteren?
Heeft de S80 dat niet al standaard gemonteerd?
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
Skywalker
3rd Gear member
Berichten: 370
Lid geworden op: 02.01.2006 - 18:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Volgens mij zit er alleen de zwarte balk als motorsteun.
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

Die zwarte balk is toch een veerpootbrug? Of lijkt dat alleen maar zo?
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
Skywalker
3rd Gear member
Berichten: 370
Lid geworden op: 02.01.2006 - 18:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

volgens mij is dat een onderdeel van de motorsteun
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
Rick.
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 04.06.2007 - 15:15
Contacteer:

Is idd de balk voor de motorsteun :)
cocacola
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 15.09.2006 - 19:57
Locatie: Aalsmeer

Winnox schreef:Veerpootbrug zit erin.

Was half uurtje werk.

Benodigdheden : (voor diesel)

Sleutel 13, 14 en 15
Doppen 10 en 13
Tangetje en 4 tie-wraps
Slijpschijf
Momentsleutel

Afbeelding
Afbeelding
Mooie upgrade man, en niet duur!
Bestaat er ook zo iets voor mijn S40 en s60?
KMvrtr
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 07.11.2006 - 22:11
Locatie: Almere

Vraagje voor de kenners:

Een veerpootbrug is inderdaad een hele goede upgrade.
Maar een draagarmbrug heeft nog meer effect dan een veerpootbrug.
Is er voor de 850/V70classic/V70n ook een draagarmbrug leverbaar?


Antoine

(ik zal me binnenkort even netjes voorstellen. Ben de overstap van V700 naar V70 aan het overwegen)
Volvo 850 T-5R estate LPI 1995
Volvo 740 2.3 GL blackline estate 1990
Volvo 740 2.3 GL estate automaat LPG 1988

Citroën AX 1.1 RE modifié
Peugeot 106 1.3 Rallye deformée
Gebruikersavatar
hvdmountain
4th Gear member
Berichten: 625
Lid geworden op: 06.02.2006 - 16:55

KMvrtr schreef:Vraagje voor de kenners:

Een veerpootbrug is inderdaad een hele goede upgrade.
Maar een draagarmbrug heeft nog meer effect dan een veerpootbrug.
Is er voor de 850/V70classic/V70n ook een draagarmbrug leverbaar?


Antoine

(ik zal me binnenkort even netjes voorstellen. Ben de overstap van V700 naar V70 aan het overwegen)
Voor zo ver ik weet, en na wat speurwerk net nog even op internet is een draagarmbrug niet kant-en-klaar leverbaar voor de classic modellen. Misschien is het een optie om eens bij een constructiebedrijf te vragen wat een op maat gemaakte kost? Misschien een idee voor een groupbuy, zal denk ik wel interesse voor zijn. Zeker op het 850forum.
Volvo S70 Comfort Europa 2.4 20v Venetian Red metallic
Rick.
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 04.06.2007 - 15:15
Contacteer:

Wat bedoel je met een draagarmbrug? Ik ken wel een stabilisatorstang, maar een draagarmbrug ben ik nog niet eerder tegengekomen :scratch:
KMvrtr
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 07.11.2006 - 22:11
Locatie: Almere

Dit gaat weliswaar over de 106 Rallye, maar dat maakt eigenlijk verder geen verschil.

http://www.rallye.nl/forum/showthread.php?t=355

Enige wat ik niet weet is of een subframe in dit kader nog enig verschil maakt.
De AX/106 heeft dat niet. En de onderkant van een 850/V70 ken ik nog niet.
Volvo 850 T-5R estate LPI 1995
Volvo 740 2.3 GL blackline estate 1990
Volvo 740 2.3 GL estate automaat LPG 1988

Citroën AX 1.1 RE modifié
Peugeot 106 1.3 Rallye deformée
volvoventje
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 10.07.2007 - 22:22

In het engels heet zo'n ding toch strut bar?
V70 R AWD Automaat <- 240 PK bj 1997, LPi installed
Gebruikersavatar
V70R-obert
3rd Gear member
Berichten: 413
Lid geworden op: 10.10.2006 - 14:14
Locatie: Groningen

ja inderdaad.
KMvrtr
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 07.11.2006 - 22:11
Locatie: Almere

Ja en nee.
Upper strutbar = veerpootbrug = bovenkant
Lower strutbar = draagarmbrug = onderkant

(tenminste, zo ken ik de benaming)
Volvo 850 T-5R estate LPI 1995
Volvo 740 2.3 GL blackline estate 1990
Volvo 740 2.3 GL estate automaat LPG 1988

Citroën AX 1.1 RE modifié
Peugeot 106 1.3 Rallye deformée
Gebruikersavatar
fransb85
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 16.01.2007 - 19:54
Locatie: Utrecht

ben wegens de grote sociale duk hier overstag gegaan :D en heb er ook een gekocht en het rijdt inderdaad beter, alleen jammer dat mijn draagarmen weer kapot zijn. ben t zo zat! zitten er echt 10000 op ofzo, maar k zal wel iets stoms hebben gedaan (of mijn moeder heeft n stoeprandje meegenomen in mijn vakantie). iig, heb er de pest over in
KMvrtr
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 07.11.2006 - 22:11
Locatie: Almere

Zo, 10.000 km met een setje draagarmen. :eeeek:

Zelfs op mijn racertje blijven ze langer heel (op voorwaarde dat ik ze niet te vaak op de grindbak e.d. trakteer)!
Foutje bij de montage of zo?
Ik lees wel vaak dat die draagarmen een zwak punt zijn, maar dit is belachelijk.

Toch??
(anders zie ik toch af van een Roffel, ik rij immers meer dan 40.000 per jaar)
Volvo 850 T-5R estate LPI 1995
Volvo 740 2.3 GL blackline estate 1990
Volvo 740 2.3 GL estate automaat LPG 1988

Citroën AX 1.1 RE modifié
Peugeot 106 1.3 Rallye deformée
KMvrtr
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 07.11.2006 - 22:11
Locatie: Almere

Overigens blijf ik benieuwd of er hier ook iemand ervaring heeft met een draagarmbrug aan de onderzijde.
Volvo 850 T-5R estate LPI 1995
Volvo 740 2.3 GL blackline estate 1990
Volvo 740 2.3 GL estate automaat LPG 1988

Citroën AX 1.1 RE modifié
Peugeot 106 1.3 Rallye deformée
Gebruikersavatar
fransb85
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 16.01.2007 - 19:54
Locatie: Utrecht

ik denk dus ook dat het niet (volledig) mijn schuld is dat ze al kapot zijn. ben de eerste om toe te geven dat ik niet sloom rijd, maar ik weet wel dat ik niet lomp rij (remmen op drempels, kuilen in sturen enzo). dus ik vermoed een montage/fabrieksfout. ga daar volgende week ees over praten want zo snel kan toch bijna niet? ik wil iig dat ze even goed bekeken en evt. opgestuurd worden. en dat mijn subframe bekeken wordt.
Campy
2nd Gear member
Berichten: 178
Lid geworden op: 01.01.2007 - 20:18

KMvrtr schreef:Zo, 10.000 km met een setje draagarmen. :eeeek:

Zelfs op mijn racertje blijven ze langer heel (op voorwaarde dat ik ze niet te vaak op de grindbak e.d. trakteer)!
Foutje bij de montage of zo?
Ik lees wel vaak dat die draagarmen een zwak punt zijn, maar dit is belachelijk.

Toch??
(anders zie ik toch af van een Roffel, ik rij immers meer dan 40.000 per jaar)
@ KMvrtr: Dat de draagarmen na 10.000 km weer vervangen moeten worden is buitengewoon snel, dat zegt Fransb zelf ook. Daar hoef je dus eigenlijk niet bang voor te zijn. Volgens mij zijn de draagarmen niet eens zo'n zwak punt van de Roffels, de auto is gewoon zo degelijk dat hij z'n eigen draagarmen overleeft :wink: De mijne heeft na 190.000 km nog z'n eerste draagarmen. Die zijn misschien de komende 50.000 km een keer aan de beurt, maar daarna zullen die wel weer ruim meer dan anderhalve ton km meegaan verwacht ik.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”