Uitrusting niveau nieuwe V70

Hans oet Twent
8th Gear member

Gents,

FF meedenken;
Een nieuw type V70 in standaard kleur (wit?) 2.4D, de meest uitgeklede versie die er is. Maw een V70 2.4D met zonder nix aan extra's, de basis uitvoering zou dat een teleurstelling worden? Lease auto uiteraard.
Hij past met een flinke maandelijkse eigen bijdrage in het pakket.

Een S60 met een dikke D5, edition2 is geen probleem. Alleen de auto is achterin te klein.

Voorlopig nog steeds Frans tuffen.
Han(s) 8)
Swedish_90
2nd Gear member
Contacteer:

Hoi Han(s),

Met een basis V70 is niet mis! Wit zou niet mijn eerste keus zijn, Black Solid doet het m.i. altijd erg goed (maar die zou ik sowieso kiezen :)). Eén ding echter is wel van belang: neem altijd de Kinetic... Deze biedt tegen een redelijke meerprijs (en vrijwel zeker is het in de lease i.v.m. restwaarde nog wat aantrekkelijker) alle nodige dingen. (cruise, lederen stuurwiel, mesh e.d.). Veel succes iig met je keuze!
mvg, Jaap
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

of wacht de nog te introduceren 2.0D V70 af als Momentum uitvoering
Volvo for life
Thom
5th Gear member

Basis is bij Volvo ook wel helemaal basis...is een V50 2.0D met opties niet iets? Met de laatste facelift is dat toch wel een superfraaie auto geworden...

Thom
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Thom schreef:Basis is bij Volvo ook wel helemaal basis...is een V50 2.0D met opties niet iets? Met de laatste facelift is dat toch wel een superfraaie auto geworden...
Het "basis" van Volvo al eens (goed) vergeleken met het basis van andere merken?
M'n eerste Volvo
4th Gear member

Ik denk, dat Hans wil aangeven, dat hij met een leaseregeling te maken heeft, waarbij hij nog net deze "basis-V70" kan rijden. Duurdere uitvoeringen kunnen dus niet, vandaar ook de standaard kleur.

Volgens mij levert de basisversie van de V70, net wat Bart ook al aangeeft, een hele complete en mooie auto op, waar je vele jaren met plezier mee kunt rijden. En wat houdt je tegen om achteraf stukje bij beetje wat dingetjes toe te voegen, die je dan toch nog mist ?

Ik weet niet, of de kleur wit qua leaseprijs nog verschil oplevert met een donkerdere kleur (in relatie tot de restwaarde).
Ron

S60 2.4D Edition (MY 2004) - Premium Line - Scarab green pearl - Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P

Wat rijdt dat lekkerrrrrrrrrrrr......!!!
Swedish_90
2nd Gear member
Contacteer:

bart simpson schreef:Het "basis" van Volvo al eens (goed) vergeleken met het basis van andere merken?
De basis is op de V70 ook echt basis, eens te meer in verhouding tot de concurrenten. Want welke auto van € 43.325 is heden ten dage nog uitgerust zonder automatische airconditioning, zonder cruise control, zonder lederen stuurwiel. Ok; zonder mesh inleg, een regensensor en mistlampen kun je best, maar toch zijn óók zulke dingen wel gewoon standaard op een A6 en een Fünfer (die je toch wel - al dan niet terecht - als benchmarks mag beschouwen).
mvg, Jaap
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Audi levert een A6 Avant met 170pk's voor € 47.340,--
BMW levert een 523 Touring met 190pk's voor € 57.000,--
Waar Volvo een V70 met 200pk's levert voor € 43.435,--
Voor jouw beeldvorming, Volvo beslaat met de V70 +/- 60% van die markt, dan heb je (imho) de Volvo V70 zonder enige twijfel of valse bescheidenheid ook als benchmark.
Audi en BMW leveren voor een Volvo V70 prijs respectievelijk een A4 Avant en een BMW 3 serie touring
Volvo for life
Swedish_90
2nd Gear member
Contacteer:

Het klopt dat er (forse) prijsverschillen zijn, en dat de V70 i.d.d. een heel groot marktaandeel in zijn segment heeft. Het lijkt mij alleen wel logisch om de de uitrusting aan de grootste concurrenten te spiegelen, en niet te denken dat Volvo zelf de standaard bepaald.

Blijft staan dat ik bij een auto die "premium" pretendeert te zijn cruise control en automatische airconditioning als standaarduitrusting verwacht. (en trouwens, zulke zaken zijn óók standaard op een Audi A4 of bijv. een Saab 9-3...)
mvg, Jaap
Thom
5th Gear member

Audi levert een A6 Avant met 170pk's voor € 47.340,--
BMW levert een 523 Touring met 190pk's voor € 57.000,--
Waar Volvo een V70 met 200pk's levert voor € 43.435,--
Voor jouw beeldvorming, Volvo beslaat met de V70 +/- 60% van die markt, dan heb je (imho) de Volvo V70 zonder enige twijfel of valse bescheidenheid ook als benchmark.
Audi en BMW leveren voor een Volvo V70 prijs respectievelijk een A4 Avant en een BMW 3 serie touring
Je geeft zelf eigenlijk al aan dat deze Duitse wagens in een klasse hoger opereren: een BMW 5 heeft bijvoorbeeld RWD, en standaard een zes-in-lijn (op de 520d en nog te introduceren 520i na). Wat bij de V70 het absolute topmodel is, is bij BMW een 'instapper' of één treetje hoger.
De basis is op de V70 ook echt basis, eens te meer in verhouding tot de concurrenten. Want welke auto van € 43.325 is heden ten dage nog uitgerust zonder automatische airconditioning, zonder cruise control, zonder lederen stuurwiel. Ok; zonder mesh inleg, een regensensor en mistlampen kun je best, maar toch zijn óók zulke dingen wel gewoon standaard op een A6 en een Fünfer (die je toch wel - al dan niet terecht - als benchmarks mag beschouwen).
Helemaal mee eens. Volvo Nederland moet ophouden met consumenten een rad voor de ogen te draaien met die vanaf-prijzen. Wie gaat er een V70 rijden met plastic stuur, zonder mistlampen en cruise control? Die regensensor is nog één ding, maar een standaard aanjager/kachel, dat kan in zo'n auto anno bijna 2008 echt niet meer....

Thom
thk
Starter

Hans,

zou toch checken bij de leasemij, bij mag gaf de metallic, juist een lager maandbedrag ivm de restwaarde en electric silver ook weer iets, hoewel black solid ook in eerste instantie mijn keus was, ben het met Thom eens een leren stuur moet wel!
Hans oet Twent
8th Gear member

Gents,

THNX voor jullie reacties. Voorlopig moet ik nog steeds Frans rijden. In mijn lease bedrag zeg maar kan ik wel het eea aan toevoegen. Echter de eigen bijdrage wordt per maand niet misselijk. De V70 nieuwe zit eigenlijk al in de marge boven budget. De S60 is geen enkel probleem, maar is gewoon tre klein. Er kan niemand achter mij zitten. De V50 D5 met alles d'r op en d'r aan is geen misselijke auto. Ook hier pas ik gewoon niet in. Mijn landingsgestel zegmaar is iets te lang. Bovendien maatje 48 ergens voorin kwijtraken is een uitdaging.

De A6 2.0 tdi Business is ook een optie, maar is net weer te krap bemeten qua motor zeg maar. De 5 serie kan ook de 520D Corporate. alle auto's die ik nu noem zijn met vette eigen bijdrage.

Een passat variant 170pk TDi in Sportline is geen enkel probleem. Daar kunnen zelfs wat extra spiegels en kralen op. De Vectra Executive 3.0CDTI station kan ook met een magere eigen bijdrage.

We gaan eerst eens de 'kale' V70 bekijken zodra die in het land is.

Wordt vervolgd.
Han(s) 8)

ps; Leuk he, 40+ en nog steeds af en toe een beetje kind zijn.. ha ha ha
drowel
5th Gear member

zie net dit bericht op autoweek:

http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7057
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Thom schreef:Volvo Nederland moet ophouden met consumenten een rad voor de ogen te draaien met die vanaf-prijzen. Wie gaat er een V70 rijden met plastic stuur, zonder mistlampen en cruise control? Die regensensor is nog één ding, maar een standaard aanjager/kachel, dat kan in zo'n auto anno bijna 2008 echt niet meer....
Jij dan waarschijnlijk niet gezien de hoge eisen die jij stelt aan je vaders auto, maar mensen die het zelf allemaal moeten gaan betalen mogelijk wel, en die bepalen dan weer of Volvo´s inschatting van deze variant een juiste was.
Paul
Geartronic member

Er zijn zat mensen die die dingen niet willen en ook niet voor willen betalen!

Kijk maar hoeveel basic V70's er rijden!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
sbv
6th Gear member

Hans oet Twent schreef:Gents,

THNX voor jullie reacties. Voorlopig moet ik nog steeds Frans rijden. In mijn lease bedrag zeg maar kan ik wel het eea aan toevoegen. Echter de eigen bijdrage wordt per maand niet misselijk. De V70 nieuwe zit eigenlijk al in de marge boven budget. De S60 is geen enkel probleem, maar is gewoon tre klein. Er kan niemand achter mij zitten. De V50 D5 met alles d'r op en d'r aan is geen misselijke auto. Ook hier pas ik gewoon niet in. Mijn landingsgestel zegmaar is iets te lang. Bovendien maatje 48 ergens voorin kwijtraken is een uitdaging.

De A6 2.0 tdi Business is ook een optie, maar is net weer te krap bemeten qua motor zeg maar. De 5 serie kan ook de 520D Corporate. alle auto's die ik nu noem zijn met vette eigen bijdrage.

Een passat variant 170pk TDi in Sportline is geen enkel probleem. Daar kunnen zelfs wat extra spiegels en kralen op. De Vectra Executive 3.0CDTI station kan ook met een magere eigen bijdrage.

We gaan eerst eens de 'kale' V70 bekijken zodra die in het land is.

Wordt vervolgd.
Han(s) 8)

ps; Leuk he, 40+ en nog steeds af en toe een beetje kind zijn.. ha ha ha
Ik durf niet te zeggen hoe ruim de nieuw V70 is, maar de "oude" is niets ruimer dan een S60. Voor ruimte achterin neem dan de Passat. Overigens is de 140 pk uit de A6 ook geen straf

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Hans oet Twent
8th Gear member

SBV,

Wel ik heb toch sterk de indruk dat de huidge V70 meer been ruimte achterin heeft dan de S60. Bij de S60 kan geen mens meer achter mij zitten. In de V70 een klein mens kan er nog prima zitten....

Han (s) 8)
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Hans oet Twent schreef:SBV,
Wel ik heb toch sterk de indruk dat de huidge V70 meer been ruimte achterin heeft dan de S60. Bij de S60 kan geen mens meer achter mij zitten. In de V70 een klein mens kan er nog prima zitten....
De wielbasis scheelt 4 cm tussen een S60 en een V70, dat is ook je verschil in beenruimte.
Hans oet Twent
8th Gear member

bart simpson schreef:
De wielbasis scheelt 4 cm tussen een S60 en een V70, dat is ook je verschil in beenruimte.
Bart dat kan net genoeg zijn toch?
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Hans oet Twent schreef:
bart simpson schreef:
Bart dat kan net genoeg zijn toch?
Absoluut, 4 cm is helemaal niet weinig op dat vlak
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”