De titel zegt het al.
Heb een 102 pk diesel uit 2000 aangeschaft met 230.000 op de klok. Bij de eerste tank geloofde ik het nog niet, maar vandaag weer getankt en het verbruik is 1 op 14,5!!!
Heb een normale rijstijl, rijd 40% binnen de bebouwde kom 60% erbuiten. weinig snelweg??
Is dit normaal.... waar kan dit aan liggen
P
HELP mijn v40 1.9 dci verbruikt veel
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 08.12.2005 - 14:48
- Locatie: Zwolle
Diesel met automaat is er volgens mij niet bij de V40. Mijn V40 102pk had een verbruik van 1:17 met stad en snelweg dus een verbruik van 1:14 is niet normaal volgens mij. Wat zegt de boordcomputer over het verbruik?
V40 Phase2 102Pk (2001) verkocht nu autoloos (vrouw opel astra van de zaak)
saab 9-3 ss 2.2 Tid 2003.
saab 9-3 ss 2.2 Tid 2003.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
keer uit laten lezen?
op turbowerking enz
op turbowerking enz
- DeNNiS_
- 4th Gear member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
- Locatie: Zeeuws-vlaanderen
idd heb je toch turbo druk??
normaal moet 1 op 17 minstens haalbaar zijn
in de zomer zelfs bijna 1 op 20
normaal moet 1 op 17 minstens haalbaar zijn
in de zomer zelfs bijna 1 op 20
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
of pomptijdstip ivm distributieriem niet goed.
- DeNNiS_
- 4th Gear member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
- Locatie: Zeeuws-vlaanderen
is commonrail he... zit geen pomp timing op...
rail staat altijd onder druk...
maar laten uitlezen is zkr geen slechte optie
rail staat altijd onder druk...
maar laten uitlezen is zkr geen slechte optie
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
in dat bouwjaar kan het ook een D1492T2 kunnen zijn ,dat is dus geen commonrail
mail je kenteken even via een PM als je wilt?
mail je kenteken even via een PM als je wilt?
- hvl
- 3rd Gear member
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 15.09.2004 - 00:20
- Locatie: gelderland
dan zou hij ook 95 pktjes moeten hebben ???Ramon&Ramon schreef:in dat bouwjaar kan het ook een D1492T2 kunnen zijn ,dat is dus geen commonrail
mail je kenteken even via een PM als je wilt?
met kenteken weten we meer ( ze kwamen toen wel 102 )
Volvo is het wordt het en blijft het
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
even voor de duidelijkheid,om welke diesel het ook gaat,als de klepspeling te strak staat en ze zijn nog nooit gecontroleerd of gesteld,dan is het zaak om dat eerst te laten uitvoeren,mochten ze inderdaad te strak staan,dan stijgt het verbruik aanzienlijk.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
alle renault motoren (diesels)hebben vaste stoters,stellen dus om de 100000km.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 16.07.2007 - 16:55
nou mensen. op 1 of andere manier werken de waarschuwingen niet. dus ik had nog niet alle reacties gelezen. In ieder geval erg bedankt.
:shock: dom, dom, dom als ik ben. Na het oppompen van de banden lig ik nu rond een nette 1 op 17, 1 op 17,5. Gelukkig, want voor de rest vind ik het echt een super auto.
Nu heeft zich echter een volgend euvel aangedient. De motor maakt een enorm soort van suizend, zuigend geluid. Volgens de monteur is dit normaal turbo geluid, maar ik geloof er niks van, want dit deed ie nog niet toen ik hem kocht. Het vermogen is normaal en de turboslang was ook niet lek.
Iemand suggesties, of zal ik de banden nog eens oppompen
:shock: dom, dom, dom als ik ben. Na het oppompen van de banden lig ik nu rond een nette 1 op 17, 1 op 17,5. Gelukkig, want voor de rest vind ik het echt een super auto.
Nu heeft zich echter een volgend euvel aangedient. De motor maakt een enorm soort van suizend, zuigend geluid. Volgens de monteur is dit normaal turbo geluid, maar ik geloof er niks van, want dit deed ie nog niet toen ik hem kocht. Het vermogen is normaal en de turboslang was ook niet lek.
Iemand suggesties, of zal ik de banden nog eens oppompen

-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
en die kleppen kun je stellen,geen enkele V of S40 diesel heeft hydraulische klepstoters!
Als ze te strak staan,krijg je van de winter het slechte aanslaan waarschijnlijk.
Als ze te strak staan,krijg je van de winter het slechte aanslaan waarschijnlijk.